Permalänk
Medlem

Arma 2 dayz låg FPS

Hej.

Kör dayz epoch och har alltid låg FPS (c.a 10-30). Jag undrar vad man behöver byta för hårdvara för att få bra FPS

Permalänk
Skrivet av mattey92:

Hej.

Kör dayz epoch och har alltid låg FPS (c.a 10-30). Jag undrar vad man behöver byta för hårdvara för att få bra FPS

Vad har du nu då?
Arma 2 är ju väldigt CPU krävande spel så det är kanske det du borde byta om inte mer men skriv spec:sen först sen får vi se

Visa signatur

Gaming: i7-8700K | GTX 1080Ti | 16GB | 650w | 512GB| Win10
Laptop: MacBook Pro 13,3" | 8GB | 240GB | OSX

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Led utav samma problem när jag startade med Dayz. Av någon anledning laggade det lika mkt på Ultra High Quality som på Very Low Settings. Gjorde ett par ändringar och nu kan jag spela lag fritt :).

Det första du kan göra om du inte redan har laddat ner "Dayz Commander" Vilket är ett program du kan använda för att enkelt kunna uppdatera och gå med i servrar. Bara att googla och följa instruktionerna.

När du installerat gjort alla inställningar öppna upp "Settings" i Dayz Commander i fältet Additional Launch parameters skriver du
i (Se nedan)
-CpuCount=4

för mej som använder mej utav 4 kärning prossesor ska jag ha 4 om du har duelcore ska du ha 2 osv.
Arma2 har nämligen problem att känna av fler en 1 kärna om man har fler.

--------------------------------
Ett annat sätt du kan göra är att följa instruktionerna ( Se länken nedan )

"http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/99379-another-way-t..." utan ( " )

------------------------------------------------------
Upplever du fortfarande lag finns det ytligare ett sätt att göra. Det är inte rekommenderat eftersom att det kan påfresta datorn så är du osäker gör det inte.

Använd bara om du har 4 eller mer gig ram i datorn.
Ladda ner ett program som heter "Ramdisk"
Gör en hårdisk utav ditt 700mg utav ditt ramminne till hårdisk plats. Flytta över Dayz mappen till den här (INTE HELA ARMA 2)
Sedan ändra i Dayz Commander så att den ska starta ditt Dayz från hårdiskplatsen du just skapat.

Det här ökade spelet drastiskt för mej i och med att mina hårdiskar är så slöa tog jag istället en bit utav minnet och använder det som hårdisk och eftersom minnet är sjukt mkt snabbare en hårdisken så flytter spelet på enormt bättre.
Finns videos på youtube som beskriver hur du använder Ramdisk om du är osäker.

Hoppas detta hjälper er där ute lika bra som det hjälpte mej när jag upplevde lag på Dayz :).

Permalänk
Medlem

"-nosplash -skipIntro -world=empty -maxMem=2047 -maxVRAM=2047 -cpuCount=4 -exThreads=7 -winxp"

Lite mer startparametrar. MaxVRAM får du ändra till efter vad du har för GPU. exThreads får du kolla med processorn.

Sök också på cofig inställningar.

Min är:

language="English";
adapter=-1;
3D_Performance=0;
Resolution_Bpp=32;
Resolution_W=1366;
Resolution_H=768;
refresh=60;
winX=29;
winY=120;
winW=1637;
winH=839;
winDefW=1362;
winDefH=698;
Render_W=1280;
Render_H=900;
FSAA=0;
postFX=0;
GPU_MaxFramesAhead=1;
GPU_DetectedFramesAhead=1;
HDRPrecision=8;
lastDeviceId="";
localVRAM=2096693248;
nonlocalVRAM=2147233792;
vsync=0;
AToC=2;
PPAA=2;
PPAA_Level=3;
Windowed=1;
serverLongitude=2147483647;

Dold text

Och jag körde ramdisk tricket. Allt som allt ökade jag från ca 15 avg till 35. Sedan kan du testa stänga av shadows funktionen. För mig så var det den största boven idramat. Allt annat är på very high, men just showdows dödar min FPS

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |