Vilka MMO ser du fram emot i år/2014?

Permalänk

Wildstar

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Själv väntade jag på ArcheAge men med tanken på hur ofantligt det floppade i Korea så lär det nog inte bli en stor hit här heller.

Där har vi MMOG världens stora dilemma.

Massorna ropar konstant efter något annorlunda och "next gen". Men när det väl dyker upp någon titel som avviker från normerna , så gör massorna allt för att prata ned spelet, medan de fortsätter spela och spendera pengar på samma gamla theme park mmogs.

Permalänk
Medlem

Everquest next! Verkar riktigt intressant

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Everquest Next och Pathfinder Online, dock tror jag väl 2015 kan bli mer aktuellt. ArcheAge ser lite intressant ut så det kanske man provar. Annars blir det nog att inte spela något MMO medans jag väntar, är ett bra tag sen jag spelade ett nu.

Jag kommer aldrig röra ett themepark MMO igen, det är en sak som är klart iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Tycker Wildstar har ungefär samma grafik som WOW, fast skillnaden är WoW släpptes 2004 och Wildstar 2014. Varför är alla så hypade av WildStar?

EQ Next ska ju ha en Voxel motor, därför är det ju intressant.

Du sa precis varför, många av blizzards gamla devs.
Det är likt wow.
Animationer osv är smooth.
PvP ser bra ut, PVE går tillbaka till hardcore vanilla wow osv.

Allt för att lyckas.

Dom som misslyckas är alla "nextgen" mmo som försöker hypa grafiken till realistisk, med korkade nya saker som floppar.

Permalänk
Medlem

1) The Secret World - Tokyo Expansionen (Issue 9-11?)
2) Wildstar - Ser kul ut, helt ny värld, inga alver och dvärgar, största risken är att de är för hardcore och har lyssnat på alla som minns "WoW Vanilla" genom ett nostalgiskt filter!
3) Destiny - Halo devs goes MMO, nuff said!
4) WoW Exp. Vet inte om jag kommer att spela WoW igen men i vilket fall som helst är jag sugen på vad Blizzard gör för att försöka stoppa förlusten av spelare varje månad.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Wildstar, Elder Scrolls Online, samt nästa WoW expansion.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Där har vi MMOG världens stora dilemma.

Massorna ropar konstant efter något annorlunda och "next gen". Men när det väl dyker upp någon titel som avviker från normerna , så gör massorna allt för att prata ned spelet, medan de fortsätter spela och spendera pengar på samma gamla theme park mmogs.

Jag tror inte att det är "massorna" som skriker om t.ex. "next gen" eller snarare "PvP", "Sandbox", "Hardcore" utan det är en relativt liten men extremt högljud grupp av hardcorespelare (jmfr t.ex. Linux användare) som skriker och som du säger "massorna" skiter fullständigt i det utan fortsätter med themepark mmo.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Warhammer 40,000: Eternal Crusade Mmorpg
Dock 2015 eller så...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Jag tror inte att det är "massorna" som skriker om t.ex. "next gen" eller snarare "PvP", "Sandbox", "Hardcore" utan det är en relativt liten men extremt högljud grupp av hardcorespelare (jmfr t.ex. Linux användare) som skriker och som du säger "massorna" skiter fullständigt i det utan fortsätter med themepark mmo.

Nu är ju dock ArcheAge ett Teampark MMO med ett fåtal delar av sandbox, problemet mer eller mindre var är att det är alldeles för lite Sandbox, vist du har sieges vist du kan bygga saker men det är exakt allt, allt annat är precis som ett teampark mmo.

Den andra stora delen av kritiken mot just ArcheAge är just hur dålig combat system är, har dock inte testat detta själv men finns väldigt mycket snack om just denna punkten.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Wildstar gillar hur deras combat system funderar

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Om det inte dyker upp något i följande spel som äcklar mig alltför mycket så kommer jag nog att prova på:
Wildstar,
Everquest: Next,
The Elder Scrolls Online (kanske),
WoW: nästa exp (när den nu kommer),
Lineage 3 (om/när det kommer).

För övrigt så skulle jag gärna se ett wurm online liknande spel utvecklat av någon större aktör, dvs med snäppet bättre grafik(måste inte vara senaste) och lite mer intressanta strider.

Visa signatur

- Pappadel: Corsair CX500M - Mammakort: ASRock Z87 Pro3
- Korttidsminne: Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3 CL8 - Tänkarhjärna: Intel i7-4790K
- Sekort: Zotac GTX670 2GB - Långtidsminne: Samsung 840 250GB Basic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Tycker Wildstar har ungefär samma grafik som WOW, fast skillnaden är WoW släpptes 2004 och Wildstar 2014. Varför är alla så hypade av WildStar?

EQ Next ska ju ha en Voxel motor, därför är det ju intressant.

Om du läser på lite fakta om Wildstar och inte bara kollar grafiken så kanske du ändrar dig. Jag är grymt taggad på Wildstar och jag hoppas verkligen att det blir ett grymt spel

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | EVGA 750 G2 | Gigabyte Z170x-Gaming 5 | i7 6700K | EVGA GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz |

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

ESO och EQN!
Efter att ha spelat Wildstar var jag tyvärr inte överdrivet imponerad av det. GW2 och en eventuell mellanlanding i lotro tills dess.

Vad var du inte imponerad av, för om man kollar dev speak osv, verkar dom ha tänkt till lite.

OT: Wildstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sagofiguren:

Vad var du inte imponerad av, för om man kollar dev speak osv, verkar dom ha tänkt till lite.

OT: Wildstar

Det kändes precis som ett vanligt MMO med global cooldown och var tyvärr inte lika tajt som ex. vis WoW. Hela telegraphsystemet var också direkt tråkigt, kändes i mångt och mycket som en förlängning av "stå inte i elden" till "stå inte i paintfältet".

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

.........

Dom som misslyckas är alla "nextgen" mmo som försöker hypa grafiken till realistisk, med korkade nya saker som floppar.

De där korkade nya sakerna är precis vad industrin behöver ta tag i för att komma ett steg vidare förbi Ultima Online från 1997. Du vill ha det, bara det att du inte vet det än.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

De där korkade nya sakerna är precis vad industrin behöver ta tag i för att komma ett steg vidare förbi Ultima Online från 1997. Du vill ha det, bara det att du inte vet det än.

Bara det att ingen vet då eftersom alla sådana mmo floppar rejält.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Bara det att ingen vet då eftersom alla sådana mmo floppar rejält.

Det återstår att se, för visst blicka vi framåt inte sant?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Avstängd

ESO !

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Det återstår att se, för visst blicka vi framåt inte sant?

Klart man inte kan veta hur framtiden ser ut Allt man kan veta är resultaten hitills.

Permalänk
Medlem

Det råder MMO-torka. Elder Scrolls är ett skämt. Alla spelserier har ett svart får. Det spelet kommer bli den spelseriens svarta får.

Wildstar är en WOW-klon. Även om spelet är välgjort så är det ändå en WoW-klon. Ledsen Wildstar-fanboys.

Hade hoppats på Blizzards Titan men de har startat om projektet 3 gånger nu under 10 år. Duke Nuken Forever-varning på det spelet snart, farligt nära.

Annars så är en eventuellt sleeper hit nya Camelot, även om jag är kriminellt skeptisk till hur mycket MMO du kan få ut av typ 2 mille på Kickstarter. Ett vettigt MMO kräver mer än de flesta AAA-titlar, vi talar om runt 100 miljoner dollar.

För 10 år sedan hade vi en guldålder för MMORPG. Camelot levde ännu, WoW skulle snart lanseras och fanns i beta, Everquest nådde sin peak, vi hade SW: Galaxies innan spelet blev förstört genom "features" som ingen ville ha och sedan nedlagt några år senare.
Guild Wars 1 hade kommit ut och var superbt, bättre än GW2 blev(även om det spelet blev helt okej till slut också).

Idag har de flesta MMORPG:n floppat. Det enda spelet som gör bättre av sig varje år är Eve Online men det spelet handlar mer om chattande än spelande och är för mycket peka-klicka för att vara skillbaserat. Kul om du är långsam, trög och gillar att spendera mycket tid på att chatta.

Ett MMORPG för massorna men som ändå har ett relativt högt skillcap som WoW hade en gång i tiden innan allt blev automatiserat och Add-ons som hjälper med allt och lite till saknas ännu.
Titan hade kunnat bli det spelet men utvecklingen där är minst sagt hopplös just nu.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Klart man inte kan veta hur framtiden ser ut Allt man kan veta är resultaten hitills.

Precis, industrin måste ta tag i det och den dagen de lyckas (om de gör det) kommer alla vilja ha de korkade sakerna.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Wildstar är en WOW-klon. Även om spelet är välgjort så är det ändå en WoW-klon. Ledsen Wildstar-fanboys.

Hade hoppats på Blizzards Titan men de har startat om projektet 3 gånger nu under 10 år. Duke Nuken Forever-varning på det spelet snart, farligt nära.

Vad är det för fel med att wildstar är en wow-klon? Onekligen är det ju ett spel som lyckats riktigt bra genom åren. Men vi får se hur bra det verkligen är när det väl kommer ut på marknaden.

Angående titan så har jag samma känsla som dig. Riktigt synd men hoppas att de kan leverea något om en inte för lång framtid så man kan få veta lite mer om det spelet.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Det råder MMO-torka. Elder Scrolls är ett skämt. Alla spelserier har ett svart får. Det spelet kommer bli den spelseriens svarta får.

Wildstar är en WOW-klon. Även om spelet är välgjort så är det ändå en WoW-klon. Ledsen Wildstar-fanboys.

Hade hoppats på Blizzards Titan men de har startat om projektet 3 gånger nu under 10 år. Duke Nuken Forever-varning på det spelet snart, farligt nära.

Annars så är en eventuellt sleeper hit nya Camelot, även om jag är kriminellt skeptisk till hur mycket MMO du kan få ut av typ 2 mille på Kickstarter. Ett vettigt MMO kräver mer än de flesta AAA-titlar, vi talar om runt 100 miljoner dollar.

För 10 år sedan hade vi en guldålder för MMORPG. Camelot levde ännu, WoW skulle snart lanseras och fanns i beta, Everquest nådde sin peak, vi hade SW: Galaxies innan spelet blev förstört genom "features" som ingen ville ha och sedan nedlagt några år senare.
Guild Wars 1 hade kommit ut och var superbt, bättre än GW2 blev(även om det spelet blev helt okej till slut också).

Idag har de flesta MMORPG:n floppat. Det enda spelet som gör bättre av sig varje år är Eve Online men det spelet handlar mer om chattande än spelande och är för mycket peka-klicka för att vara skillbaserat. Kul om du är långsam, trög och gillar att spendera mycket tid på att chatta.

Ett MMORPG för massorna men som ändå har ett relativt högt skillcap som WoW hade en gång i tiden innan allt blev automatiserat och Add-ons som hjälper med allt och lite till saknas ännu.
Titan hade kunnat bli det spelet men utvecklingen där är minst sagt hopplös just nu.

Du längtar tillbaka till en svunnen tid och är inte beredd att ge något annat en chans. Du kritiserar Widstar för att vara en WoW-klon för att i sista stycket av ditt inlägg efterlysa ett spel som är som WoW.
Hur Titan hade kunnat bli kan vi bara spekulera om då det inte givits mycket information om det.
De spel som du kallar (med viss rätt) för WoW kloner har tillsammans fler spelare än WoW. Spel som Aion, Rift, GW2, FFXIV, Neverwinter, Rift, Tera W101, SWTOR, LOTRO, Allods, AoC... för att bara nämna några, är spel som bygger på sammma koncept som WoW.... so what?
Hur många spel liknande CoD finns det inte? Eller hur många MOBA-spel finns det inte?
Alla nya mmo's har inte floppat. Många spelföretag tjänar bra med pengar på sina titlar.
Dock så är det ju så att WoW under åren har anpassat sig och tagit in många bitar från andra spel, snarare än att var nyskapande. Spelarbasen, stabiliteten och Blizzards förmåga att hänga med i förändringarna har gjort att spelet har kunnat stå sig så länge. Att dom ligger lite efter med grafiken i dag betyder inte så mycket då grafiken är av underordnad betydelse i ett mmo. Prestanda går före grafik för de flesta mmo-spelare.
Jag tror att Wildstar kan vara den nytändning gamla WoW-spelare önskar... å andra sidan hoppas jag dom inte fokuserar för mycket på att få vanilla-wow spelare att ta till sig spelet... utan satsar på nya mmo-spelare i första hand.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Precis, industrin måste ta tag i det och den dagen de lyckas (om de gör det) kommer alla vilja ha de korkade sakerna.

Problemet är att det måste vara ett företag som ex blizzard som "tar tag i det", dvs spel som säljer hur som.
Låg säga att "wow 2" skulle haft massa nya saker, ja då hade det kunnat bestämma standarden igen för lyckade mmo.

Mindre developers har inte playerbasen nog för att anamma det nya.

Wildstar går mer åt andra hållet, dom tar tillbaka vad som gjorde wow vanilla hardcore, 40 manna raids, SVÅRA bossar som inte alla ska klara av hur som osv.
Samt BG stuket och arena mode pvp.

Grafiken och animationerna är mjuka och bra precis som wow.

Folk kan kalla wildstar en wow klon, jag skulle vilja säga att det är en uppdaterad version av det jag personligen saknat i wow senaste åren.
Sen är ju en stor del wow developers bakom wildstar också, så det är la inte så konstigt.
Men precis det som gör wildstar till mitt mest efterlängtade mmo sedan wow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Wildstar är en WOW-klon. Även om spelet är välgjort så är det ändå en WoW-klon. Ledsen Wildstar-fanboys.

.

Varför ska man vara ledsen?

Som jag skrev, wildstar har wows extremt bra mjuka animationer vilket nästan inget mmo har lyckats med.
Dom har 40 manna raids med hardmode som inte alla ska klara av (aka wow vanilla raiding)
Dom har arena based pvp och bgs.

Det är imo wow i en ny suite med saker som wow tappat bort eller saknat länge.

Jag är inte ledsen, jag är glad

Permalänk
Avstängd

Efter att ha provat på B&S så har jag suttit dag ut och dag in med det. Kan helt enkelt inte sluta och längtar som fan tills det kommer till Europa. Med det sagt så tycker jag Wildstar ser kul ut men är lite tveksampå hur dess community kommer bli.

Permalänk
Medlem

Wildstar

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Wildstar - Är inte helt övertygad när det gäller combat systemet, och den tecknade stilen är inte riktigt min grej, men följer ändå Wildstar med stort intresse.

Elder Scrolls Online - Kan bli hur bra som helst, men kan också bli ett magplask. 3 factions PvP låter intressant, men är orolig att PvE blir lidande pga för stort focus på PvP.

Everquest Next - Har ärligt talat ganska dålig koll på EQN, men det jag sett hittills har väckt mitt intresse.

Star Citizen - Kan bli hur bra som helst, för den som älskade Wing Commander och/eller Freelancer är detta en dröm som går i uppfyllelse. Kan bli alldeles för stor hype dock, som spelet inte klarar av att leva upp till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD