Net2Worlds usla kundservice

Permalänk

Net2Worlds usla kundservice

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av triforce33:

Fick en dator levererad från Net2World med en skada och hörde då av mig direkt för att få skicka tillbaka den. Det var nu över två veckor sedan och trots att jag legat på har jag fortfarande inte fått besked om returen och vilka villkor som gäller (de har bland annat en avgift på 995 kr för att "kontrollera datorn").

Riktigt dålig stil, hade förväntat mig att en dator som levereras skadad, utan några tecken på att skadan skett under leverans, självklart kan skickas tillbaka.

Undvik!

jaha!!! du får väl mana på dom igen. menar det jag hade aldrig väntat 2 veckor utan svar från något ställe så jaga dom med yxa kom sen tillbaks hit o klaga

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av triforce33:

Fick en dator levererad från Net2World med en skada och hörde då av mig direkt för att få skicka tillbaka den. Det var nu över två veckor sedan och trots att jag legat på har jag fortfarande inte fått besked om returen och vilka villkor som gäller (de har bland annat en avgift på 995 kr för att "kontrollera datorn").

Riktigt dålig stil, hade förväntat mig att en dator som levereras skadad, utan några tecken på att skadan skett under leverans, självklart kan skickas tillbaka.

Undvik!

Tar dom ut en avgift på 995, eller reserverar dom sig rätten att ta ut denna avgift om felet beror på handhavandefel? (notera skillnaden..) Detta är mer eller mindre en 'standardparagraf' som man borde kunna bortse från i fall som detta.

:edit: Oavsett detta, så är 2 veckor utan svar förbannat dåligt. Hur har kontakten gjorts, enbart mail, eller har du ringt också?
:edit2: Kan du beskriva skadan? Är skadan Postens fel, eller var det enbart innanmätet som var skadat?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Vid eventuellt återköp av datorer tas en avgift på 995kr för kontroll och eventuell återställning. Återköp kan göras direkt i butik.

Nu gäller väl inte ditt ärende återköp utan trasig vara och då ska det inte tas ut en avgift..Klart du ska kunna skicka tillbaka en trasig produkt utan massa avgifter och väntetider..

Verkar vara ett riktigt bluff suga ut allt man kan av kunder företag..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

bara namnet "net2world" säger väl allt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

bara namnet "net2world" säger väl allt..

Nej, kan jag inte påstå.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Har själv haft dålig erfarenhet av Net2world. Aldrig hos de igen , tur att Inet öppnade en butik i stan.

Permalänk
Medlem

Dom verkar inte riktigt ha koll på va dom gör..
Beställde 2 hdmi kablar på 10m v1.3a.
Dom skickar så klart 2 hdmi kablar 10m v1.4 high speed with ethernet. Testar kablarna och så klart fungerar det inte.
Berättar för dom att dom har skickat fel men dom antyder att det är fel någon annanstans trots att jag har provat med 3 andra kablar som fungerar.. Dom verkar nöjda över att dom har skickat "bättre" kabel till mig eftersom den har stöd för 3d och är nyare.
Dom verkar inte vilja byta den utan ber mig skapa ett serviceärende för min "trasiga" produkt..
Första o sista gången jag handlar där.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Dom verkar inte riktigt ha koll på va dom gör..
Beställde 2 hdmi kablar på 10m v1.3a.
Dom skickar så klart 2 hdmi kablar 10m v1.4 high speed with ethernet. Testar kablarna och så klart fungerar det inte.
Berättar för dom att dom har skickat fel men dom antyder att det är fel någon annanstans trots att jag har provat med 3 andra kablar som fungerar.. Dom verkar nöjda över att dom har skickat "bättre" kabel till mig eftersom den har stöd för 3d och är nyare.
Dom verkar inte vilja byta den utan ber mig skapa ett serviceärende för min "trasiga" produkt..
Första o sista gången jag handlar där.

Är detta via internet?
Då har du ju ångerrätt i 2 veckor.
De har inte rätt att neka ditt återköp, bortsätt från om varan inte återlämnas i väsentligen oförändrat skick.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Är detta via internet?
Då har du ju ångerrätt i 2 veckor.
De har inte rätt att neka ditt återköp, bortsätt från om varan inte återlämnas i väsentligen oförändrat skick.

Japp det är via internet.
Tycker det är lustigt att dom ber mig skriva ett serviceärende om att produkten är trasig när den i själva verket inte är kompatibel med min dator o tv.
Blir så trött på sånt strul. Blir att använda ångerrätten

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Dom verkar inte riktigt ha koll på va dom gör..
Beställde 2 hdmi kablar på 10m v1.3a.
Dom skickar så klart 2 hdmi kablar 10m v1.4 high speed with ethernet. Testar kablarna och så klart fungerar det inte.
Berättar för dom att dom har skickat fel men dom antyder att det är fel någon annanstans trots att jag har provat med 3 andra kablar som fungerar.. Dom verkar nöjda över att dom har skickat "bättre" kabel till mig eftersom den har stöd för 3d och är nyare.
Dom verkar inte vilja byta den utan ber mig skapa ett serviceärende för min "trasiga" produkt..
Första o sista gången jag handlar där.

helt offtopic men HDMI 1.4 kablar är bakåtkompatibelt med 1.3.

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk

Har nu löst sig och jag fick returnera datorn utan extra kostnad.