Battlefield 4 Open Beta öppnar för alla

Permalänk
Medlem

var tankar man betan måntro?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

var tankar man betan måntro?

Gå in på Origin så hittar du nedladdningen där

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm, nu blev jag riktigt förvånad. Har läst hur tungdrivet BF4 ska vara och så hoppar jag in med datorn i sign och får Ultra 20-30 FPS, High 30-40, Medium 35-45, Low 40-50.. Har klockat upp GTX 460 till 855 MHz men är det ändå inte lite väl bra framerate? Var visserligen inte så många på banan men ändå.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tänkte prova betan för skojs skull, men fick black loading screen typ 5 gånger sen gav jag upp och avinstallerade det.

Tydligen så var det svårt att göra ett par nya banor till BF3 och döpa om klienten

Om man får "black loading screen" krävs uppdatering av punkbuster.

Ladda hem pbsetup och välj bf4 i menyn, uppdatera.
http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php

Permalänk
Medlem

2560x1600, high, 64 players map med 320.14 gav mig ca 50-70 fps. Shanghai kändes ganska tråkig om jag får säga det. Spelade jätte mycket BF2. BF3 betydligt mindre. Hoppar nog över BF4. Var snällt av dem att ge oss ett demo iaf. Hade de inte haft ett demo hade jag köpt spelet bara för att testa det.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Sötast
Skrivet av Yupa:

Om man får "black loading screen" krävs uppdatering av punkbuster.

Ladda hem pbsetup och välj bf4 i menyn, uppdatera.
http://www.evenbalance.com/?page=pbsetup.php

Tack, men det är lugnt, lyckas de inte installera rätt version på första dagen så är det nog inte värt det ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tänkte prova betan för skojs skull, men fick black loading screen typ 5 gånger

Jag tyckte också att det laddade extremt länge, men jag bara alt+tabbade från det och sen klickade på den igen och då funkade det.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej,
Nu har jag också lite Testat och måste säja att Spelet är allt för dyrt-vad de bjuda på. Alt är so grofärgat som Betong och Betong.Färg finns svag antydert.Tänk dig Far Cry,Crysis där fans Färg.Allt för stora Brocken jaga omkring efter en Explosion-Mycket överdriven.Det här Spelet so omkring 200,-Kr.-högst 250,-Kr.Jag vänta,köpte just Crysis 3 för 140,-Kr
det var bra.och det go mycket bra med min bärbara Dator där näre beskriven.Men vist go Spelet snabb också hos mig,men jag har tyvärr ensolänge ingen Intresse för den Pris. Finns bättre. Mvh........Klaus

Wtf...?

I vilket fall som helst.. är besviken över prestandan. Tvingad till att spela på low för att säkerställa FPS över 60 oavsett vad som händer på skärmen med 64 spelare. Känns surt då BF4 på low ser betydligt fulare ut än BF3 på ultra (MSAA avstängd) som man kunde utan problem köra på med 60 FPS konstant. =/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Själv har jag testat betan och jag är gladd att de är betan. Sitter med gtx 780 och Intel I5-370K överklokad toll 4,2 och när jag spelar spelet lagar det FAN!

Hoppas verkligen att de många bitar som är löst till släppet ! sjukt kul spel i alla fal! !!

Permalänk
Medlem

får köra mitt gtx 780 på high och ingen MSAA för att kuna få stabila 60 FPS ? ?? ? ? något som är fel va? ?

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Hmm, nu blev jag riktigt förvånad. Har läst hur tungdrivet BF4 ska vara och så hoppar jag in med datorn i sign och får Ultra 20-30 FPS, High 30-40, Medium 35-45, Low 40-50.. Har klockat upp GTX 460 till 855 MHz men är det ändå inte lite väl bra framerate? Var visserligen inte så många på banan men ändå.

De som klagar vill köra i mycket höga upplösningar och aldrig ha under 60 (eller 120) fps, oavsett hur många spelare det är. För anledningen till att de blir dödade är självklart att de fick en tiondels procent osäkerhet i siktet pga att frameraten ramlade ner till 40.

Visserligen är BF4 en dåligt optimerad konsollport, men jag tror PC gamers har skämts bort av att spelen varit skrivna för xbox360 och PS3 och därför inte pushat PC-hårdvaran de senaste fem åren.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in i betan. Har laddat ner spelet via Origin men när jag försöker starta det får jag bara "You don't have access yet" Nån mer som drabbats av det?

Permalänk

Mitt gtx580 får jobba men det går iallafall.

Permalänk
Medlem

testat två timmar nu, det är inte roligt helt enkelt...

*imponerande, ja. roligt, tveksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Jag kommer inte in i betan. Har laddat ner spelet via Origin men när jag försöker starta det får jag bara "You don't have access yet" Nån mer som drabbats av det?

Samma här, testat logga ut/in, starta om datorn men fungerar inte.

Permalänk

Det är förmodligen för lite ram.

Skrivet av TheComedian:

Som rubriken lyder.... kör på 15-55 FPS med mitt GTX 690 på MEDIUM och HIGH.... HELT JÄVLA värdelöst....

Har

Athlon II X6 1100T 3.2Ghz

8Gig 1600Mhz Kingston

Instalerad på Intel SSD 500/500 R/W

Allt lirar på senaste drivrutinerna .... Varför stämmer inte mina siffror överrens mest testriggen?? Kör på dubbla prestandan! Minst!

Mer ram och ny processor som gäller? eller är något galet?

all hjälp betyder mycket!

har gjort clean install med drivisarna...

Båda kärnorna kommer bara upp i 732Mhz styck medans jag spelar i BF4 samma siffra i BF3 är 1050Mhz vilket är boostclocken....

Så något måste vara galet!!!

MVH TC!

Jag har liknade problem. Det är helt enkelt för lite ram minne på grafikkortet.

Permalänk

Jag passade på att prova lite under kvällen och ett är säkert, det är tungrott utan dess like, min propp ligger på 70-80% belastning mest hela tiden,
till och från så laggar det till och den hoppar då upp till 99%,
nu körde jag i 1920x1080 med High på allt, FPS orkade jag inte ordna med, men inte är det några högra poäng där heller,
spelet i sig ser snyggt ut, och jag tror det kan bli en hit, frågan är vilka som ska köpa och spela, för ska du ha en ordentlig spelupplevelse så kommer det att kosta i hårdvara.

Mvh

Permalänk

Nu har jag spelat i några timmar. Först och främst blev jag förvånad över att mitt gtx580 klarade att köra på ultra och komma undan med det. Men annars så är det inte så mycket som skiljer sig från bf3 och betan som den är just nu. Är hypen att en byggnad kan rasa så kan jag lika gärna spela Arma 3 känns det som.. får se när spelet får en full release.

Permalänk

Nu är det en demoversion detta men...känns som om någon gnidit in silikon eller något sorts poleringsmedel i hela staden. DICE, ni behöver inte missbruka den effekten
Många gånger under spelets gång glömmer jag bort att det är BF4 jag spelar och inte BF3. Har varit en Battlefield veteranspelare men tycker att DICE börjar bli riktigt pengakåta och den typiska BF känslan som fanns under bf2 försvann nästan helt i bf3. Får hoppas att den känslan återkommer i detta spel när den skarpa versionen väl släpps.

Permalänk

Jag har inte köpt det men fick betan någon dag här i veckan. Lirade alfan men tyckte inte om det.. så hade redan bestämnt att jag inte skall fortsätta lira BF och jag har ju spelat sedan den första kom ut.

Men har nu testat den här betan och känner fortfarande samma sak. Det känns som att man måste sitta och lära sig vad som buggar innan man kan lira spelet. Kartan är tråkig... Försöker se bortom buggarna men nä.

Skulle dom på allvar fixa buggarna så skulle man kunna ge den här BF4 omgången en chans men jag tror nog att det får vara. Det är med en liten sorg eller saknad jag säger det...

Fixade dom inte buggarna på BF2 och BF3 som inte är fixat fullt ut så lär dom inte fixa BF4 heller. Det är just det att de buggar som fanns i BF3 finns kvar i BF4. Jag blir helförbannad i bland när jag vill göra något och så håller det på och krånglar och sen kommer nån och passar på att knäppa en.

bara en sån sak som att en helikopter kan lägga sig på sidan och glida iväg när man reparerar gör mig vansinnig. Eller när man lägger ut stödet för att rensa bort ett helt gäng och så kan man inte vrida bössan åt rätt håll. Pronar upp och sen ner på nytt men då vill inte bössan fälla ut stödet så man pronar upp igen och går ner men då är man upptäckt och blir knivad.

äch vist är jag envis och vill att saker skall gå och ger inte upp men det finns väll gränser liksom.

Skulle vilja ha en bra förklaring varför dom inte fixar alla dom där buggarna.

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

Lite OT men om nu inte BF4 levererar vad säger ni som testat Arma 3? Är det värt att köpa?

Permalänk

jag kan inte spela varken den exklusiva betan som var igång för några dagar sedan och kan inte heller spela den öppna betan som är igång just nu..

Jag får bara " joining server " och sen bara försvinner "the blue bar" och inget händer.. ?

bara jag som har detta problem eller ? vad kan man göra för att lösa problemet ? .. Har senaste Nvidia drivrutiner och senaste punkbuster..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

Skulle det inte vara mycket mer fysik i spelet? Rpg skott mot en lastbilsläp/hus vägg och inget händer direkt, samma sak med handgranat? Är det för att det är beta kanske??

Visa signatur

Fractal Design Define XL Black Pearl, AMD 8350 4,3 ghz, Corsair H50, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB, Antec 620w psu, Gigabyte GTX 670 oc SLI

Permalänk
Medlem

Får ut bra fps i 1440 med min dator i ultra-high, dock endel buggar ännu som inte det ger nån skillnad att ställa ner grafik och upplösning i.. men men beta blir andra bullar senare när de riktiga kommer ut ska ni se gossar!

Visa signatur

I7 3770K 4,3GHZ, 970 ssc SLI, Z77 Sabertooth 16gb Vengance, hx1000i, ASUS pb27q 2560x1440

Permalänk
Skrivet av shqiptari:

jag kan inte spela varken den exklusiva betan som var igång för några dagar sedan och kan inte heller spela den öppna betan som är igång just nu..

Jag får bara " joining server " och sen bara försvinner "the blue bar" och inget händer.. ?

bara jag som har detta problem eller ? vad kan man göra för att lösa problemet ? .. Har senaste Nvidia drivrutiner och senaste punkbuster..

Kopiera din pb mapp från bf3 till bf4 så funkar det......

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec 300, PSU 680w, Intel quad 8200 2,8ghz, gigabyte p45, 4gb cruciall ram, sapphire 6950 2gb dirt edition,samsung ssd 840 120bg WD500gb, benq 24" fullhd.

Permalänk

Flyter på som fan med 4670K fattar inte att så många problem med fps.......

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec 300, PSU 680w, Intel quad 8200 2,8ghz, gigabyte p45, 4gb cruciall ram, sapphire 6950 2gb dirt edition,samsung ssd 840 120bg WD500gb, benq 24" fullhd.

Permalänk

Problem med lagg och att det hackar hade battlefield 3 beta också om jag minns rätt. Tror det kommer bli mycket bättre efter ett par uppdateringar av det färdiga liret

Permalänk

Win7 låg jäkla FPS, med oändligt stutter; Win8 inget stutter och nästan dubbel FPS...okej M$, hur mycket betalade ni?

Spelet är hur som helst kul, men är synd att de skalat av features som ska ha funnits redan i alphan, att c4 glider t.ex, eller det där med att man kan fortsätta där man avbröt en omladdning, och improved netcode? Än så länge har man inte direkt sett mycket av den där förbättrade nätkoden inte, laggar ju hästballe om man har över 25 ping, rubberbanding då och då, och man kan dö bakom skydd av vad som framstod som två skott från PDW.

Blir det inte förbättring på det snart blir det till att avboka spelet, för att kunna försäkra sig om att det inte är samma skit i färdiga spelet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av computercowboy:

Kopiera din pb mapp från bf3 till bf4 så funkar det......

Skickades från m.sweclockers.com

Okej menar du att jag ska kopiera från :: dator-c:/-program(x86)-origingames-bf3-pb
är det den mappen jag ska kopiera till : dator / c:/ program(x86) / origin games / bf4 ?

Eller menar du mappen man har i mina dokument ? ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antiblaxx:

Fast om jag inte minns fel så är Open Beta en gammal verison som inte jobbar med längre så jag kan tänka mig en hel del av buggarna vi upplever nu kommer inte finnas vid releasen

Det kan ju säkert vara så, kan jag ej uttala mig om.

Men det vore i min mening dumt av flera anledningar:

  • Extremt dålig PR att "dema" ett dåligt fungerande spel, exakt utav de anledningar som diskuterats i tråden, folk får tvivel om slutprodukten

  • Buggrapporter/problem av redan lösta fel i nyare kod uppstår/rapporteras i onödan

  • Sist men inte minst så är det väl den kod som är mest lik det som sen går i produktion som man vill testa i stor skala?

Men som sagt, svårt att uttala sig om när man inte exakt vet vad deras intentioner med denna "beta" är...