Speldator som saknar nätaggregat..

Permalänk

Speldator som saknar nätaggregat..

Hej!

Är i full fart med att beställa hem en ny speldator. Och som dom flesta andra är jag ju ute efter att kunna maxa spel så långt det går.
Har dock lite problem med vad jag ska välja för nätagg, priserna skiljer ju ganska mycket åt desto ju mer juice man vill ha.
Har plockat ihop dessa delar:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=128920...

Vad tror ni är passande? Har ett 650W i gamla datorn som jag hade kunnat ta, men vet inte om det räcker.(sen så är det ju enklare att kränga iväg den gamla ifall den fortfarande fungerar )

Sen kan jag ju höra vad ni tror om detta i övrigt? Har SSD disk liggandes hemma, så hårddisk är löst. Tänkte ifall det var någon som tyckte att man borde satsa på någon annan del istället. Jag valde t.ex ramminnen med 2400MHz, men det står ju att mitt moderkort ska klara det. Någon som har erfarenhet? Känner mig lite rostig!

Mvh
Macke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackeeeee:

Hej!

Är i full fart med att beställa hem en ny speldator. Och som dom flesta andra är jag ju ute efter att kunna maxa spel så långt det går.
Har dock lite problem med vad jag ska välja för nätagg, priserna skiljer ju ganska mycket åt desto ju mer juice man vill ha.
Har plockat ihop dessa delar:
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=128920...

Vad tror ni är passande? Har ett 650W i gamla datorn som jag hade kunnat ta, men vet inte om det räcker.(sen så är det ju enklare att kränga iväg den gamla ifall den fortfarande fungerar )

Sen kan jag ju höra vad ni tror om detta i övrigt? Har SSD disk liggandes hemma, så hårddisk är löst. Tänkte ifall det var någon som tyckte att man borde satsa på någon annan del istället. Jag valde t.ex ramminnen med 2400MHz, men det står ju att mitt moderkort ska klara det. Någon som har erfarenhet? Känner mig lite rostig!

Mvh
Macke

CPUn tar 125W som max. Grafikkortet ser jag ingen info på, men 7950 har jag för mig tar max 200W.
Säg att din CPU tar 130W som mest och att grafikkortet tar 300W som mest och att övriga delar tar 100W som mest (för att ligga i överkant) så räcker det långa vägar med ett 650W nätaggregat.

Vad gäller minnena så har jag för mig att, i alla fall på Intels i7or, de bara klarar av att köra Dual Channel om de ligger på 1600MHz. Dual Channel vill man definitivt ha, så om så är fallet så kör på 1600MHz-minnen istället. Dock osäker om detta stämmer och framförallt på AMDs CPUer. Någon annan får gärna flika med lite mer info