Paradise Desk finansieras på Kickstarter – datorskrivbord utan kabelhärvor

Permalänk
Medlem

EN kabel till skärm. EN?

Huh ??? wtf? EN? en hdmi en dvi, inte displayport?

EN?

xD

vad händer med oss som kör MINST 3 skärmar, blir som vanligt med andra ord med kablar, Nej tack.

+ allt annat ni sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Synd att utskärningen sitter i mitten och inte längre bak. Själv hatar jag att inte ha något som helst stöd att vila handen/armen på när tangentbordet står precis vid kanten.

Man kan fälla ner luckan.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd

Jag gillade bordet, 2300 kr är inte så farligt. Dock så tyckte jag LED ljuset var rätt dåligt, oftast är ljusfinesser kul de första dagarna för att sedan vara ett störningsmoment som man inte slår på mer. Annars var teknik-lösningarna jävligt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

EN kabel till skärm. EN?

Huh ??? wtf? EN? en hdmi en dvi, inte displayport?

EN?

xD

vad händer med oss som kör MINST 3 skärmar, blir som vanligt med andra ord med kablar, Nej tack.

+ allt annat ni sagt.

Gå in på kickstarterprojektet, dra ner till FAQ. Då har du ditt svar där. Om du ska klaga får du iallafall läsa på.

Skrivet av Alibaba123:

Jag gillade bordet, 2300 kr är inte så farligt. Dock så tyckte jag LED ljuset var rätt dåligt, oftast är ljusfinesser kul de första dagarna för att sedan vara ett störningsmoment som man inte slår på mer. Annars var teknik-lösningarna jävligt bra.

Det går att stänga av, så varför klaga på det? Har aldrig förstått detta. :S

Och för er som undrar varför jag försvarar skrivbordet som alla verkar hata, så tycker JAG att det är väldigt snyggt och jag sitter inte med hela överkroppen lutad på bordet så det passar mig rätt bra. Funderar på att köpa ett.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem

Förbättreingsförslag för bordet: Rundad övre framkant så det blir mindre skavis.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Looks like shit br0!

Sen ska tangentbordet och musen vara minst 30cm från bordskanten för att det ens ska vara något att tänka på...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd

Ska ta och göra ett eget bord med kontakterna jag vill ha istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vet att det är lite OT men jag kan inte spela upp videos från kickstarter i chrome. Är det någon som kanske vet varför? Det fungerar i andra webbläsare. PM:a gärna för att slippa mer OT i kommentarsfältet

OnT: Konstig placering av luckan, jag gillar att kunna lägga underarmarna på bordet när jag skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Man kan fälla ner luckan.

Då kommer väl dock sladden från tangentbordet gå tillbaka under tangentbordet för att sen gå ner i luckan? beroende hur långt fram man har sitt tangentbord såklart.
Kanske inte ett problem men känns lite miffo iaf.

Jag gillar att ha mitt tangentbord rätt långt in på skrivbordet, lite svårt och se dock om det hade blivit så långt fram att det hade hamnat framför luckan eller bara över den, då är det ju lungt.

Men som jag sa förut, fult (visserligen bara en åsikt) men det känns inte alls genomtänkt om man verkligen satt sig ner för att konstruera ett skrivbord som ska lösa alla problem med stöket runt datorn.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Som alla säger så verkar det inte passa mig heller, tyvärr säger jag för det är riktigt roligt att det kommer fram sådana här projekt, förhoppningsvis kommer ju företag och personer fram till att man kan tjäna pengar på att göra "datorbord" istället för skrivbord.

Är rätt nöjd med mitt skrivbord som jag har nu, http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00214181/#/6021418... som har en inbyggd kabelkanal där väldigt mycket kablar får plats! Har också köpt ett skärmställ för mina 3st skärmar och kablarna går dolda bakom skärmarna ner bakom skärmstativet så dem syns inte alls. Tangentbordet och musen har jag typ under mittenskärmen så jag har armarna liggandes på bordet och får plats med en mattallrik eller pizza framför och eftersom dem är så långt fram så stör jag mig inte på dem två kablarna heller. Headsetet har jag till höger och kabeln hänger på sidan av skrivbordet så stör mig aldrig på den heller

Men för dem som gillar att ha tangentbordet längst fram vid kanten tror jag detta skrivbordet kan vara ett starkt alternativ! Sett många på forumet som har det (visa din eyefinityhörna etc). Priset är det rimligaste jag har sett för en sådan här produkt, så tumme upp för det!

Hoppas det kommer flera olika varianter. Behöver ju inte vara ett chassibord men liknande detta fast utan alla kontakter på ovansidan sedan ett inbyggt skärmställ för liknande pris så skulle jag vara intresserad

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Fult. ogenomtänkt och rejält jävla smaklöst att plagiera amerikanska flygvapnets logotyp.

Permalänk

Jävla najs musik på klippet iallafall!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur mycket datorer det säljs tycker man något företag kunde gjort ett mer "seriöst datorbord". Känns som det borde sälja bra så länge det inte ligger på 10k plus.

Ett ergonomiskt bord man kan vila armarna på, höj/sänkbart, ha plats för minst tre skärmar, någon bra lösning för joystick etc, lätt att gömma kablar i och någorlunda snyggt.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk

Gillar tanken eftersom ens omgivning är väldigt viktig. Men som alla redan sagt, så är luckan på bordet på tok för nära, det är så precis att tangentbordet får plats på deras bild. Skulle dock vara skönt med USB-minne och mottagaren till headsetet under luckan (måste dra ur mottagaren till headsetet för att högtalarna ska fungera). Men buntband är billigare än skrivbord för nästan två och ett halvt tusen så jag avstår

Permalänk

Jag läste om bordet och det såg riktigt schysst ut faktiskt. För den pengen så tror jag det är svårt att hitta något färdigt bord som är i närheten.

Permalänk
Medlem

Ser väl rätt nice ut men om man vill slippa kablar så bör man överväga att köra trådlöst. På så sätt har du endast dator och skärm att gömma kablar för, vilket inte blir så himla svårt. Dessutom kan du ställa datorn en bit ifrån så att den inte syns, koppla sedan en kontroll till startknappen. Idén för just detta bord var väl OK men ser ut att ha rum för förbättringar.

Permalänk
Medlem

Om man nu ska ha ett "allt i ett" bord, varför har man inte integrerat skärmfäste också?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Nej aldrig. Har man ett bord som är 150cm långt måste man ju inte ställa glaset precis bredvid där man fläktar med armarna.

Nej men då måste man ju springa ett maraton varje gång man ska ha en klunk när man väntar på spawn eller vad man nu gör.

Skrivet av isakenglund:

Gillar tanken eftersom ens omgivning är väldigt viktig. Men som alla redan sagt, så är luckan på bordet på tok för nära, det är så precis att tangentbordet får plats på deras bild. Skulle dock vara skönt med USB-minne och mottagaren till headsetet under luckan (måste dra ur mottagaren till headsetet för att högtalarna ska fungera). Men buntband är billigare än skrivbord för nästan två och ett halvt tusen så jag avstår

Nu lär tull, moms och frakt tillkomma. Men "nästan två och ett halvt tusen" för ett skrivbord är väl dock inte så farligt? Folk köper datorer för tiotusentals kronor som måste uppgraderas relativt ofta. Detta kan du ju ha bra många år.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

Fräck idé men inget som jag skulle vilja ha. För det första var det vansinnigt fult
För det andra så har jag alltid tangentbordet en bra bit in på skrivbordet så att jag vilar underarmarna mot skrivbordet, här verkar man ju i stort sett tvungen att ha tangentbordet kloss ut i kanten -.-

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerat på att HELA bordets yta ska agera som musmatta, att du inte ens ska behöva en?
Han säger ju i videon att ytan är mörk med glid och fungerar med i stort sett alla allra vanligaste mössen

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tifius:

Om man nu ska ha ett "allt i ett" bord, varför har man inte integrerat skärmfäste också?

Alla skärmar har inte VESA-fäste.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Bara jag som reagerat på att HELA bordets yta ska agera som musmatta, att du inte ens ska behöva en?
Han säger ju i videon att ytan är mörk med glid och fungerar med i stort sett alla allra vanligaste mössen

Vill se hur skrivbordet kommer se ut efter ett antal år med en mus som har svingat fram och tillbaka.

Skrivet av Skuggan74:

Alla skärmar har inte VESA-fäste.

Skickades från m.sweclockers.com

Men en väldans stor del har.

Ser inte mening med sådant dyrt skrivbord. Bara köpa ett vanligt ikke IKEA bord och sedan använda en borr om man skal dra sladdar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Ful som stryk men jävligt fiffig idé. Hoppas på fler, och lite mer snygga, såna här lösningar i framtiden.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Vill se hur skrivbordet kommer se ut efter ett antal år med en mus som har svingat fram och tillbaka.

len och fin! Om man har trä skrivbord. Har haft min i några år nu och det blir bara lenare och lenare!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

vad hände med att faktiskt knö upp datorn från golvet? en separat lite pall för dator, COME ON!
bygg en vettig vagga, tyst och gummiupphängd eller liknande, blir man av med vibrationer OCH kan damsuga under bordet utan att behöva försöka komma under minibord och annat.

aja, de lär inte läsa här, men hallå, varför stanna halvvägs?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Min enda tanke här är, vem klarar att inte vila/stödja armarna mot bänkskivan och ha tangentbordet längst ut på bordet? Ergonomi är ju alltid utgångspunkten. Är det verkligen någon som inte blir galen av att arbeta/spela så galet?

Permalänk
Inaktiv

Eller.... Så kör man TRÅDLÖST!!! *mindblown*

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Eller.... Så kör man TRÅDLÖST!!! *mindblown*

Är man en inbiten gamer så använder man sig inte av trådlöst. (Headset är väl ett undantag)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Överkill:

Är man en inbiten gamer så använder man sig inte av trådlöst. (Headset är väl ett undantag)

Detta.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Eller.... Så kör man TRÅDLÖST!!! *mindblown*

Trådlöst xDDDDDDDDDDDDDDD

Visa signatur

Rolig signatur