Google Nexus 5 avslöjas i servicemanual

Permalänk
Medlem

En vecka efter kallar jag inte direkt . själv väntar jag med spänning men n4an duger ett tag till.

Skrivet av Erkapekka:

Jag tror du missat att det finns en Google Edition HTC One, och en Google Edition Galaxy S4. Där får du stock Android och uppdateringar direkt de släpps.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

2300mAh batteri verkar vara en stor miss, min egen Galaxy SIII kändes inte fullt användbar förrän jag satte i ett 3000mAh batteri i den. Innan dess kunde dagen vara nervös om det fanns brist på laddare, så inte längre ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Skulle vilja veta vad fan folk behöver mer än 32 gb minne till, upplys mig gärna vad behovet i ett extra minneskort finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

2300mAh batteri verkar vara en stor miss, min egen Galaxy SIII kändes inte fullt användbar förrän jag satte i ett 3000mAh batteri i den. Innan dess kunde dagen vara nervös om det fanns brist på laddare, så inte längre ...

Känns som en jobbig livssituation om man blir nervös för att man inte kan ladda sin mobiltelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Skulle vilja veta vad fan folk behöver mer än 32 gb minne till, upplys mig gärna vad behovet i ett extra minneskort finns.

Enkelt!

Musik, film och bilder är det som tar störst plats för mig.
Spellistorna synkade från Spotify är över 10GB bara det, och eftersom jag inte orkar synka om musik har jag alla listor jag lyssnar på synkat hela tiden. Därefter har vi film, där också flera GiB om du vill ha det i 720p eller 1080p.

Därefter efter har vi ytterligare filmer tagna i 1080p med kameran, tar massvis av plats ifall du filmar längre snuttar. Själv vill jag gärna ha kvar lite av filmerna på mobilen så jag enkelt kan visa folk, istället för att behöva ta bort allt hela tiden. Dessutom tar bilderna rätt mycket plats också, flera ofta MB per bild. Och tar man mycket bilder så...

Utöver det kan jag tänka mig att folk med high-end lurar kanske har spel installerade, de brukar ta lite plats de också.

Dessutom får vi inte glömma att dessa 16GB eller 32GB är inklusive systemet, så ofta så får man väl ut bara runt 12GB på "16GB"-telefoner.

Skrivet av Klappa:

Herregud vad tröttsamt att höra detta formulering om och om igen till ända. Det verkar som om folk inte fattar, Nexus är en utvecklartelefon den kommer aldrig få minneskort och 32gb räcker gott och väl. Vad har du i din telefon egentligen?

Att inte inkludera en SD-kortsplats är dåligt enkligt mig. Speciellt om det är en, som många verkar säga, utvecklar-telefon. Då om något är det väl bra att ha ett SD-kort att kunna testa saker på?

Permalänk
Medlem

En blixtsnabb mobil som inte kommer lagga eller strula med konstigheter. Skit i om batteriet blir lite klent. Jag jobbar på kontor och jag har laddare både på kontoret/hemma och i bilen. När jag ska ut till vildmarkerna får jag väl ta med mig en batteribank eller en annan mobil.

Det är viktigare för mig med en löjligt responsiv mobil där prestanda och stabilitet ligger i topp!

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Att batteriet inte är så stort kanske inte är ett så stort problem, den där ringen i första bilden kanske är för att dra i för att ladda upp batteriet, ungefär som någon prototyp för OLPC-datorn (One Laptop Per Child) hade

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Jag tror du missat att det finns en Google Edition HTC One, och en Google Edition Galaxy S4. Där får du stock Android och uppdateringar direkt de släpps.

Det är lätt att missa då de telefonerna, mig veterligen, inte existerar i detta land.

Permalänk
Medlem

Haha ja det är väl inte så konstigt, massa skräp som ligger och drar i bakgrunden, det är samsung det. Själv får jag ut 1 timma mer i skärmtid med 4.3 uppdateringen på min N4. Får ut cirka 4 timmar skärmtid på 2100 mAh batteri, det finns de som får ut 6 timmar med mer optimering, kernel och andra batterisparfunktioner.

Skrivet av the squonk:

2300mAh batteri verkar vara en stor miss, min egen Galaxy SIII kändes inte fullt användbar förrän jag satte i ett 3000mAh batteri i den. Innan dess kunde dagen vara nervös om det fanns brist på laddare, så inte längre ...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

En vecka efter kallar jag inte direkt . själv väntar jag med spänning men n4an duger ett tag till.

Du får inte uppdateringarna direkt på Nexus-lurarna heller. Android 4.3 släpptes i somras men kom först häromdagen till Nexus 7 (2013).

Dessutom i USA så fick Google Edition lurarna 4.3 före Nexuslurarna.
Gör om, gör rätt.

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Ge oss en OLED skärm istället...

Nej nej nej, naturliga och realistiska färger från IPS är bäst.

Permalänk

En grym mobil utan bloatware och en massa lullul. Lutar åt ett köp

Permalänk
Medlem

Hm, det där är exakt samma mått som Nexus 4... tveksam till den här "läckan".. http://www.google.com/nexus/4/specs/

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Känns som en jobbig livssituation om man blir nervös för att man inte kan ladda sin mobiltelefon.

Klatschig kommentar, nervös för att batteriet ska ta slut såklart, inte som i "nervös för allt möjligt" lustigkurre där Självklart är det bättre med längre batteritid och ja, jag kör custom-rom och inte "Samsung-bloat" som nästa skämtare drog till med.

Kan vara att Nexus 5 har avancerade energisparfunktioner, men det är ändå 4x2.3GHz, 2GB RAM och 1080P vilket lär dra när det används, standbytiden kan säkert vara helt fenomenal ....

I stort sett enda anledningen att välja en Nexus är pga att enkelt kunna köra senaste vanilla-Android varje gång det släpps, och självklart om priset är rätt. Det kan vara nog för att tippa över åt det hållet, själv behöver jag för tillfället inget bättre än SIII och batteriet är ju bra efter byte

Hårdvarumässigt börjar Sony bli rätt så vassa efter att de slängt ut Ericsson!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

mkt besvikelse här på batteriet. Tänk att G2 har helt amazing batteritid så Nexus 5 med sitt 23% mindre batteri kommer nog att vara bra. Inte fantastiskt men bra.
N4 har 2100mah och snapdragon 800 ska vara en batterivänligare SOC än S4pro. Sen spekuleras det mycket om att kitkat 4.4 ska ha många optimeringar bla linux kernel 3.8 som har mer energieffektiv minnes hantering.

så ta det lite lugnt innan ni total sågar batteri tiden. låt recensenter testa den först åtminstone.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Du får inte uppdateringarna direkt på Nexus-lurarna heller. Android 4.3 släpptes i somras men kom först häromdagen till Nexus 7 (2013).

Dessutom i USA så fick Google Edition lurarna 4.3 före Nexuslurarna.
Gör om, gör rätt.

Har kört 4.3 i flera månader på min nexus 4 och min nexus 7 gen1. Fanns tillgängligt ganska snabbt efter google släppt dom. Nexus 7 gen 2 fick 4.3.1 för några dagar sedan.

Permalänk
Medlem

Fel, uppdateringen fanns på google servern direkt efter presentationen, drog hem den samma timme typ. Sen att automatiska uppdateringen i telefonen/plattan inte hittade den är nog en annan historia. Uppdateringen till Google Edition kom inte förrän en vecka senare, det är skillnad. Nexus 7 (2013) levererades med 4.3, vad dillar du om?

Skrivet av Umbrellas:

Du får inte uppdateringarna direkt på Nexus-lurarna heller. Android 4.3 släpptes i somras men kom först häromdagen till Nexus 7 (2013).

Dessutom i USA så fick Google Edition lurarna 4.3 före Nexuslurarna.
Gör om, gör rätt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag hade enorm beslutsångest men ändå så köpte jag G2an, nu kan jag lugnt säga att jag inte ångrar mig.
Tack o hej.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det är lätt att missa då de telefonerna, mig veterligen, inte existerar i detta land.

Dom finns på Bazula, de importerar direkt från USA. Finns även Nexus 7 Gen 2.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Dom finns på Bazula, de importerar direkt från USA. Finns även Nexus 7 Gen 2.

Om man köper en importerad lur så fungerar väl inte LTE? Jag vill minnas att USA har andra frekvensband i sina nät.

Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut kanske dags och byta ut min S3:a som jag börjar tröttna på

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av isak88:

Hm, det där är exakt samma mått som Nexus 4... tveksam till den här "läckan".. http://www.google.com/nexus/4/specs/

Svårt att tro att någon slår sig ned och uppdiktar 281 sidor servicemanual på rent jävelskap.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett charmen i att ha en ny telefon varje gång det släpps nytt, folk generellt sätt verkar ha glömt av vad syftet med en telefon är. Visst är "multi-tools" trevlig men är det verkligen värt att punga ut 5000KR för en lur som har en eller två extra funktioner jämför med den tidigare modellen?

Skrivet av twk:

Du kommer aldrig att sen en Nexusenhet med minneskort. Google vill inte använda det då det skapar förvirring hos många användare. Var ligger mina appar, bilder, musik och spel, på telefonen eller minnneskortet?

Folk kan ju sluta vara så blåsta och läsa manualen för en gångs skull. Är inte direkt komplicerat att se vad lagringsinställningarna i valfri telefon ligger på när man skaffar den. Om man har svårt att hitta så finns ju alltid manualen. Men med dagens inkompetens så förvånar det mig inte om de saknar förmågan att tolka instruktionerna. Frågan är vad som är värst, Google som böjer sig eller användarna som inte kan läsa. Dagens i-landsproblem alltså...

Permalänk
Medlem

Sist jag köpte en telefon var iPhone 4 på release dagen, funderar starkt på att köra en Nexus 5 när den släpps.

Permalänk
Skrivet av matte70:

Nexus 7 gen 2 fick 4.3.1 för några dagar sedan.

Är du säker? Hittar inte den när jag söker. Har 4.3.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

vill ha.

Permalänk
Avstängd

Synd att det inte stod något pris i manualen :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Aldrig sett charmen i att ha en ny telefon varje gång det släpps nytt, folk generellt sätt verkar ha glömt av vad syftet med en telefon är. Visst är "multi-tools" trevlig men är det verkligen värt att punga ut 5000KR för en lur som har en eller två extra funktioner jämför med den tidigare modellen?

Så kan man ju säga om allt. Förstår inte att folk måste köpa nytt grafikkort när något nytt släpps. Eller varför måste folk köpa ny bil när det kommer en ny modell? Och varför måste den vara blank och ha stora fälgar? Behövs väll inte för syftet med en bil?

Sånt handlar ju om ett intresse, har man inte det så förstår man inte varför folk gör det.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Folk kan ju sluta vara så blåsta och läsa manualen för en gångs skull. Är inte direkt komplicerat att se vad lagringsinställningarna i valfri telefon ligger på när man skaffar den. Om man har svårt att hitta så finns ju alltid manualen. Men med dagens inkompetens så förvånar det mig inte om de saknar förmågan att tolka instruktionerna. Frågan är vad som är värst, Google som böjer sig eller användarna som inte kan läsa. Dagens i-landsproblem alltså...

Det handlar inte om att folk saknar förmågan att läsa. Det handlar om att många appar lagrar data på olika ställen, en av dina appar lagrar data på internminnet och nästa app lagrar på sdkortet. Med 50, 100 eller 150 appar så kan det bli väldigt rörigt, med data från appar på flera olika ställen. Google böjer sig inte för användarna, det är snarare tvärtom. Det är många som högljutt protesterar för att de vill ha plats för sdkort, men Google väljer ändå att inte ha med det för att göra det enklare för användaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det handlar inte om att folk saknar förmågan att läsa. Det handlar om att många appar lagrar data på olika ställen, en av dina appar lagrar data på internminnet och nästa app lagrar på sdkortet. Med 50, 100 eller 150 appar så kan det bli väldigt rörigt, med data från appar på flera olika ställen. Google böjer sig inte för användarna, det är snarare tvärtom. Det är många som högljutt protesterar för att de vill ha plats för sdkort, men Google väljer ändå att inte ha med det för att göra det enklare för användaren.

detta stämmer så bra. för oss som är teknik nördar är nog inte sd kort något problem. men din mamma, farfar ska kunna använda telefonen utan att behöva fundera vart mina foton sparades eller om appen är installerad internt och appdata är sparat på sd-kort. det är nog ganska förvirrande för många och det är nog bra om dom inte ens behöver veta skillnaden.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]