BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk
Medlem

Installerade Nvidias beta drivisar och helt plötsligt är det spelbart

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad alla tjatar om att det inte är spelbart. Folk verkar ha glömt vad som menas med Beta.
Ta det lungt alla, jag ber er. Det kommer bli bättre...

Permalänk
Medlem

• Spawncam - fantastiskt
• 3D Spotting - mycket bättre. Nu försvinner ju den stora triangeln om fienden går bakom något. Jag kanske till och med kan
överväga att lämna hardcore.
• Hatar att fienderna klarar så mycket skada på normal. Speciellt från tank turrent och helikopter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av docboy:

Fattar inte vad alla tjatar om att det inte är spelbart. Folk verkar ha glömt vad som menas med Beta.
Ta det lungt alla, jag ber er. Det kommer bli bättre...

Tråden handlar ju om att folk ska berätta vad dom tycker och hur deras upplevelse av spelet har varit. Det vore ju dumt om någon skrev att det var en kanonupplevelse trots att personen ligger på 10-20 fps med en rigg som ska klara det utan problem. Det är ingen bra upplevelse för många, så är det och då tycker jag dom ska få säga det också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag får inte ens igång speleländet.. Möget crashar när det laddas med ett meddelande om att den returnerade strängen från directX "GPU: ATI Radeon HD 4800 Series" Driver Unknown.

Någon som sitter på samma stenålderskort och har löst problemet? Det står ju att det ska funka med 3870 kort och då bör ju 4870 korten funka med.. Och jag har laddat ner de senaste catalystdrivarna och directx. kör W7x64 helt nyinstallerad idag.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jaha, nåt nytt om uppdateringen idag?

Fuckat upp spelet mer för mig, ligger runt 10-30 fps även i 1600x1200 @ Low.
Igår hade jag iaf över 60fps..

Men när det väl fungerade så fungerade det sjysst!, enda som satte stopp är ens egna inkompetens för spel....

Permalänk

Det har flutit på klockrent tidigare dar men idag började det bugga. Försökte med lite unlockade vapen. Stingern lyckades bara låsa en gång av tio typ. När jag körde med den nya assaultpuffran och dog så var jag tvungen att köra escape och gå tillbaka igen för att komma till kartan och välja spawnpoint. Det kanske inte är en bugg utan bara att jag är inkompentent noob men jag har inte lyckats använda defibrillatorn än heller.

Permalänk

Uppdaterade spelet idag och kan inte komma in på servrar.
Fastnar i loading screen, hör ljud och så men det händer inget mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZeWolF:

Uppdaterade spelet idag och kan inte komma in på servrar.
Fastnar i loading screen, hör ljud och så men det händer inget mer.

Hände mig både innan och efter patchen... Ett vanligt problem. Väldigt många har det... Tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hände mig både innan och efter patchen... Ett vanligt problem. Väldigt många har det... Tyvärr...

Fick samma prob igår o löste det genom att köra alt-enter flera gånger, testa om det funkar.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Fick samma prob igår o löste det genom att köra alt-enter flera gånger, testa om det funkar.

Alt enter?? Jaha. Testar imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Alt enter?? Jaha. Testar imorgon

Hade samma problem, det hördes som om man vore i spelet fast med loading screen.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Hade samma problem, det hördes som om man vore i spelet fast med loading screen.

Mitt fel var dock att det frös helt. Musiken började hacka osv...

Permalänk

Flyter på bra på datorn nedan.

Har inte hunnit lära mig banan ordentligt än. Men Metro var nog en av mina mindre favoritbanor i BF3, kan man se övriga banor någonstans?

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem

Känns meningslöst att försöka spela denna buggiga version nu. Jag förstår att det blir såhär med spel i beta-test, men varför slösa tid på något som hänger sig gång på gång?!

Permalänk
Medlem

Provade att nollställa siktet på geväret som recon igår. Gillar nog inte riktigt den funktionen. Blir lite för lätt.
Bara att sätta in rätt avstånd uppmätt med din laserpryl sedan skjuta hs.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Provade att nollställa siktet på geväret som recon igår. Gillar nog inte riktigt den funktionen. Blir lite för lätt.
Bara att sätta in rätt avstånd uppmätt med din laserpryl sedan skjuta hs.

det är rätt verklighetstroget....
det var en av de funktioner jag saknade i bf3, men den verkar ha blivit lite för exakt nu tyvärr :/

jag tycker däremot att spelet ser "målat" ut och inte lika verkligt som bf3 :/

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Alt enter?? Jaha. Testar imorgon

Har fått det problemet 2 gånger, första gången så gick det inte att spela på 3 timmar så jag slutade att försöka fast senare på samma kväll så gick det att spela igen, antar att det var någon fin patch som kom under den tiden. Sen hände samma sak igen i helgen, har inte försökt igen efter det.

Fungerade det med alt enter?

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Sitter med ett Gtx 460 1gb, i5 2500k och 8gb ram, snittar mellan 10-30 fps med allt på low i 1920x1080.
Nyaste Nvidia drivrutiner 331.40 (Beta)

Gillade verkligen inte Siege of Shanghai..

Edit; Bara jag som upplever att gubben känns extremt tung?
som att springa runt med en 200kg hösäck

Gubben känns tung? Har du själv provat att rusha och leka parkour med en packning på 40-60kg? Jag skulle vilja se dig göra det ett par minuter..

Skrivet av Imaculent:

• Spawncam - fantastiskt
• 3D Spotting - mycket bättre. Nu försvinner ju den stora triangeln om fienden går bakom något. Jag kanske till och med kan
överväga att lämna hardcore.
• Hatar att fienderna klarar så mycket skada på normal. Speciellt från tank turrent och helikopter.

Jag förstår inte argument för 3D Spotting. Det är det mest ologiska och brutna systemet i hela BF-serien?
Minst varannan gång man spawnar så ser man en liten röd triangel på andra sidan kartan, så långt bort att du inte ser något annat än dimma ditåt.

Skickar iväg ett par välriktade salvor och minst i hälften av tillfällena får man ett HS eller iaf ett par hitmarks.
Samma sak när man springer runt och trycker Q lite då å då, får hela tiden spots genom rök och liknande, bara att skjuta på röda triangeln så får man en enkel kill.

Balanserat/verkligt?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

det är rätt verklighetstroget....
det var en av de funktioner jag saknade i bf3, men den verkar ha blivit lite för exakt nu tyvärr :/

jag tycker däremot att spelet ser "målat" ut och inte lika verkligt som bf3 :/

Jag tycker de borde nöja sig med 500m intervall. Alltså ställa siktet på 0,500,1000... Så att man fortfarande behöver lära sig bullet drop för vapnet.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Behöver man förhandsboka eller är det öppet för alla?

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectricPulze:

Behöver man förhandsboka eller är det öppet för alla?

Det är öppet för alla.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår inte argument för 3D Spotting. Det är det mest ologiska och brutna systemet i hela BF-serien?
Minst varannan gång man spawnar så ser man en liten röd triangel på andra sidan kartan, så långt bort att du inte ser något annat än dimma ditåt.
Skickar iväg ett par välriktade salvor och minst i hälften av tillfällena får man ett HS eller iaf ett par hitmarks.
Samma sak när man springer runt och trycker Q lite då å då, får hela tiden spots genom rök och liknande, bara att skjuta på röda triangeln så får man en enkel kill.
Balanserat/verkligt?

En av huvudanledningarna jag brukar köra hardcore... Värst var det i BF3 när 3D-spotting gjorde rökgranater helt värdelöst...

Men de har ju bättrat på det i fyran - vet inte exakt hur det är men är det inte när man har fri sikt som det fungerar? Har sett flera fiender gått in bakom pelare/buskar och då försvinner triangeln.

Sedan gillar jag inte när all spotting och minimap är borta - då försvinner all kommunikation (såvida man inte pratar med medspelarna). Men för mig så utgör spotting på kartan en ersättning för den kommunikationen som skulle kunna vara verklig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

En av huvudanledningarna jag brukar köra hardcore... Värst var det i BF3 när 3D-spotting gjorde rökgranater helt värdelöst...

Men de har ju bättrat på det i fyran - vet inte exakt hur det är men är det inte när man har fri sikt som det fungerar? Har sett flera fiender gått in bakom pelare/buskar och då försvinner triangeln.

Sedan gillar jag inte när all spotting och minimap är borta - då försvinner all kommunikation (såvida man inte pratar med medspelarna). Men för mig så utgör spotting på kartan en ersättning för den kommunikationen som skulle kunna vara verklig.

Jag håller absolut med om att kartan skulle jag gärna vilja ha i hardcore. Tycker systemet i CoD är väldigt bra, att det dyker upp en prick på kartan när någon utan silencer skjuter. Men det är inte något krav, att se sina team-mates och objectives vore nog.
Får se hur det fungerar när jag kör kartan på andra skärmen när man kör hardcore, den kanske funkar ändå?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag håller absolut med om att kartan skulle jag gärna vilja ha i hardcore. Tycker systemet i CoD är väldigt bra, att det dyker upp en prick på kartan när någon utan silencer skjuter. Men det är inte något krav, att se sina team-mates och objectives vore nog.
Får se hur det fungerar när jag kör kartan på andra skärmen när man kör hardcore, den kanske funkar ändå?

I BF3 körde jag oftast hardcore med karta men fanns inte så många servrar att välja på och några blev jag bannade på så det är inte helt hållbart till fyran.

Det har jag också funderat på - men tyvärr har jag inte en andra skärm. Bra användning av kartan är så himla viktigt i BF så stor fördel med egen skärm eller tablet till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Jag tycker de borde nöja sig med 500m intervall. Alltså ställa siktet på 0,500,1000... Så att man fortfarande behöver lära sig bullet drop för vapnet.

om man ändå ska lägga in funktionen kan man gå hela vägen, irl använder man så kallade ballistik torn, där man kan ställa in : längden till målet, vindstyrkan i m/s, och ev höjdskllnad.
dessa saker finns på tre olika rattar (i vart fall på de torn jag använt/sett)

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Gubben känns tung? Har du själv provat att rusha och leka parkour med en packning på 40-60kg? Jag skulle vilja se dig göra det ett par minuter..

Ok, Låt mig omformulera en anning..
Alltså gubben känns mycket tyngre i bf4 än i bf3!

Edit: även stridsvagnarna verkar vara sämre än i bf3, den träffar ju allt utom vars du siktar !

Permalänk
Medlem

Alltså det här börjar gå för långt nu!

Sen förra tisdagen så har det bara strulat för mig, spelet fryser sig vid Loading skärmen och helt plötsligt får jag error, problem och skärmen kan ibland börja bete sig konstigt som att jag fick nån typisk störning.

Det här verkar hända alla, vad gör EA/DICE? Patchen.... När hör de av sig??

Jag har gjort allt som står vid min makt.

Uppdaterad Punkbuster server för Bf4, loggat ut och in ur Origin/Battlelog och Ominstallerat drivrutiner testat både 320.49 och 331.40.

Men ingenting fixar sig, det fixade sig när man gjorde det första gången men sen blev allt ett helvete.

Just nu tycker jag Betan är den värsta betan någonsin. Värre än Bf3 för 2 år sen, då minns jag hur bra det funkade (För mig Iaf) och allt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Ok, Låt mig omformulera en anning..
Alltså gubben känns mycket tyngre i bf4 än i bf3!

Ändra field of view till 100 så händer det grejjer.

Visa signatur

VgM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Ok, Låt mig omformulera en anning..
Alltså gubben känns mycket tyngre i bf4 än i bf3!

Edit: även stridsvagnarna verkar vara sämre än i bf3, den träffar ju allt utom vars du siktar !

Det är ju hela anledningen till att BF4 är så mycket bättre än BF3? Alla springer inte längre omkring som om de vore usain bolt på crack?
BF4 är så mindre CoD och mer BF, äntligen!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional