Permalänk

[Köpråd] - Ny skärm

Morn

Då det inte är helt lätt att finna tillräcklig information om skärmarna jag sett på så frågar jag här.
Sitter om dagarna och fungerer på en ny skärm, på jobbet kör jag en 27" Apple Cinema och vill ha något liknande i hemmet.

Det som gör att jag inte vill ha Apple Cinema är dem tjocka kanterna, priset och att det är Apple.
Det jag måste ha med skärmen är føljande;
> 27" - 30"
> Högre upplösning än 1920x1080
> Inte matt skärm, tror det kallas "glare" skärm?

Utöver detta så är bra färger viktigt.

Skärmen ska inte användas till spel, film eller bildredigering - utan den ska användas till vanligt bruk d.v.s. surf, dokumentbehandling och en del programmering.

Och så var det priset, vill hälst komma under Apple Cinema priserna i alla fall, om det inte går eller argumenten är bra nog så har jag ingen direkt gräns, men jag är snål av natur så värde/krona är viktigt

Någon som har förslag?

Permalänk

Bara av ren nyfikenhet, varför vill du inte ha en anti glare skärm?:)

Kan dock rekom. denna skärm som min använder för programmering då han får plats med mycket på samma skärm, dock vet jag ej ifall det är en glare skärm (skulle ej tro det)
- Dell UltraSharp U2913WM

Visa signatur

|||

Permalänk
Skrivet av KiwiÄrGott:

Bara av ren nyfikenhet, varför vill du inte ha en anti glare skärm?:)

Kan dock rekom. denna skärm som min använder för programmering då han får plats med mycket på samma skärm, dock vet jag ej ifall det är en glare skärm (skulle ej tro det)
- Dell UltraSharp U2913WM

Vet inte helt varför jag inte vill ha en matt skärm, känns bara bättre för mig att läsa på en glansig skärm, och då den ska vara inne så blir inte glare ett problem.

Har sett på Dell UlstraSharp skärmarna och dem ligger närmast ett köp just nu. Men som sagt, matta.

Permalänk
Skrivet av python_ormen:

Vet inte helt varför jag inte vill ha en matt skärm, känns bara bättre för mig att läsa på en glansig skärm, och då den ska vara inne så blir inte glare ett problem.

Har sett på Dell UlstraSharp skärmarna och dem ligger närmast ett köp just nu. Men som sagt, matta.

Jag får detta problem med mina macbooks ^^
http://ergonomics.ucr.edu/images/monitor%20reflection.JPG

Visa signatur

|||

Permalänk
Skrivet av KiwiÄrGott:

Hehe ja skal icke vara ett problem hos mig