Permalänk
Medlem

Dela 3G från USB-sticka.

Tjenare. Jag ska dela internet uppkoppling till tre olika datorer med hjälp av en 3g dongle. Är detta möjligt? Hur går jag till väga?

Visa signatur

Stay gold

Permalänk
Medlem

3G-router alt Connectify eller dyl

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Connectify verkar intressant. Dock verkar det som att det kostar. Om jag förstod rätt så delar den endast anslutningen trådlöst via wifi, vilket skulle betyda att jag skulle få köpa ett par trådlösa nätverkkort. Trådad delning är prioriterat.

Om man skaffar en 3g router är det då hela dongeln man pluggar in i routern eller bara själva SIM-kortet?

Visa signatur

Stay gold

Permalänk
Avstängd

Dom flesta routrar idag fungerar med 3g usb donglar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eelias2:

Tack för svaret. Connectify verkar intressant. Dock verkar det som att det kostar. Om jag förstod rätt så delar den endast anslutningen trådlöst via wifi, vilket skulle betyda att jag skulle få köpa ett par trådlösa nätverkkort. Trådad delning är prioriterat.

Om man skaffar en 3g router är det då hela dongeln man pluggar in i routern eller bara själva SIM-kortet?

Finns båda och. Dock måste du se till att din dongel är kompatibel på routertillverkarens hemsida.

Permalänk
Medlem

Bump på detta, gjort en egen väldigt liknande tråd ovanför ikväll. någon som kan föreslå en router där jag bara sätter i dongle via USB till routern sen drar 3 TPkablar in till routern så får alla magiskt internet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurkern:

Bump på detta, gjort en egen väldigt liknande tråd ovanför ikväll. någon som kan föreslå en router där jag bara sätter i dongle via USB till routern sen drar 3 TPkablar in till routern så får alla magiskt internet?

Rekommenderar att du kollar in på www.dovado.com , de gör enligt mig branschens bästa 3G/4G routrar. Kör själv med en Pro just nu.

De har alltid dagsfärsk information och deras "forum" på facebook är otroligt bra om du stöter på några problem.
Rekommenderar dessa starkt.

Visa signatur

Corsair TX 650W > Gigabyte GA-P55A-UD4 > Antec Three Hundred> i5 750 @ 2.66GHz > Corsair 8GB 1600MHz XMS3 > Powercolor psc+ 5770 1gb DDR5 > 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lurkern:

Bump på detta, gjort en egen väldigt liknande tråd ovanför ikväll. någon som kan föreslå en router där jag bara sätter i dongle via USB till routern sen drar 3 TPkablar in till routern så får alla magiskt internet?

De flesta nya routrar som lämnat budgetsegmentet kan ansluta ett usb modem men det kan skilja lite vad de stödjer för modeller så man bör kolla kompabiliteten först, det finns även mängder med modeller med inbyggt modem, då monterar du in simkoret i routern och struntar helt i dongeln
http://www.dustinhome.se/xgroup/27206/3g-4g-router/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.