Permalänk

UPS. Billig. Vad och var köpa?

Har haft avbrott i nätet. Mycket kort (som vanligt). MÅSTE SKAFFA EN BILLIG UPS!
Den ska klara av 200W i 1 till 5 sekunder.

Några förslag?

Permalänk
Medlem

1-5sek? Vad har du tänkt hinna med på dessa? Tror inte det finns en så klen ups. Om du vill komma undan så billigt som möjligt så kolla begagnat.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Under femhundringen med frakt inräknat:
http://www.proshop.se/UPS/Bluewalker-PowerWalker-VFD-600-IEC-...
Klarar då nästan dubbla antalet watt så du är på säkra sidan (360w) under hela 8 minuter i full load.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaptenperre:

Klarar då nästan dubbla antalet watt så du är på säkra sidan (360w) under hela 8 minuter i full load.

Men från en dålig butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

ALDRIG att man handlar därifrån.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt billig, ändå line-interactive med AVR och statusdisplay: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=659721

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av upl8447:

1-5sek? Vad har du tänkt hinna med på dessa? Tror inte det finns en så klen ups. Om du vill komma undan så billigt som möjligt så kolla begagnat.

Strömmen försvinner och kommer direkt tillbaka! Men min dator hinner att slockna! Den måste vara på hela tiden. Då jag övervakar 2 fastigheter.

Permalänk
Skrivet av Dragone:

ALDRIG att man handlar därifrån.

Vad är det för fel på de?

Permalänk
Medlem

Jag har en Eaton Powerware 3S 550 DIN som jag är väldigt nöjd med, funderar på att skaffa en till.
Till skillnad från vissa billiga UPS så har denna intelligens som känner av hur mycket batteri det är kvar innan den stänger av utrustningen. Har sett att vissa billiga UPS endast har en timer så den kan stänga av datorn när det finns massor kvar eller i värsta fall uppskatta fel så att strömmen bryts.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Skrivet av tomle:

Jag har en Eaton Powerware 3S 550 DIN som jag är väldigt nöjd med, funderar på att skaffa en till.
Till skillnad från vissa billiga UPS så har denna intelligens som känner av hur mycket batteri det är kvar innan den stänger av utrustningen. Har sett att vissa billiga UPS endast har en timer så den kan stänga av datorn när det finns massor kvar eller i värsta fall uppskatta fel så att strömmen bryts.

Funderar faktiskt på att köpa den. HUr fungerar det med att stänga av datorn? Skickar den någon signal till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Funderar faktiskt på att köpa den. HUr fungerar det med att stänga av datorn? Skickar den någon signal till den?

Du kan koppla den till datorn via USB. De har egen programvara som man kan tanka ner, till Linux finns t.ex. nut.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Skrivet av tomle:

Du kan koppla den till datorn via USB. De har egen programvara som man kan tanka ner, till Linux finns t.ex. nut.

Ok. Nu är jag med! Tack.

Permalänk
Skrivet av tomle:

Nu har jag den hemma och försöker hitta mjukvaran samt hur man ställer in för att låta den stänga av min dator vid behov.
Var har du hittat det?