Permalänk
Cdon.com
Skrivet av razorblade86:

Hej. Kommer ni att ta hem Radeon R9 290X nu när det kommer? Mvh

Hej,
När Radeon R9 290X kommer så kommer vi att ta hem så fort och så mycket som bara möjligt.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena!

Har ni eller kommer ni ha något trevligt erbjudande för biljetter till CDON-expo för oss mysiga sweclockare?

Mvh

Permalänk
Medlem

Ok, när kommer vi kunna förhandsboka ?

Skrivet av CDON.COM:

Hej,
När Radeon R9 290X kommer så kommer vi att ta hem så fort och så mycket som bara möjligt.
Mvh//Andreas

Visa signatur

[ Lian Li A3 mATX Vit] [ Corsair RM1000e ] [AMD Ryzen 7 9800x3D] [ROG Strix B850-G Gaming WIFI] [ASUS RTX 5080 PRIME OC ] [ Kingston Fury Beast 32GB 6000MHz] [Samsung 970 Evo plus M.2 500gb]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av massish:

Tjena!

Har ni eller kommer ni ha något trevligt erbjudande för biljetter till CDON-expo för oss mysiga sweclockare?

Mvh

Jag undrar också samma sak

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av massish:

Tjena!

Mvh

Hej,
Under mässan så kommer det att finnas en uppsjö av fina mässerbjudanden, men i dagsläget finns tyvärr inget erbjudande som berör själva entrébiljetten.
Mvh//Andreas

Skrivet av razorblade86:

Ok, när kommer vi kunna förhandsboka ?

Hej,
Det finns inget bekräftat datum för det i dagsläget, men om man ska lyssna på hörsägen så ska det inte dröja allt för länge.
Mvh//andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

10% på utvalda produkter under helgen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde kanske justera info-texten då också?

Citat:

VIP Erbjudande - 10% rabatt på utvalda produkter
Just nu ger vi 15% rabatt på max 5 av följande produkter när du anger följande kod i kassan: SWEC13V42

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Vill bara varna alla att det kan bli dyrt att beställa från cdon! Jag beställde flera komponenter till min blivande dator men grafikkortet och ljudkortet fanns inte med trots att det stod på följesedel. Noterade det direkt på uthämtningsstället så jag öppnade paketen på plats hos utlämningsstället och visade personalen. Sen kontakade jag cdon direkt när jag kom hem (tisdags).
Fick ett kort tillsynes automatsvar "Hej, Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt. Med vänlig hälsning"

Sen dess har det varit helt tyst kontaktade dom via chatten igår och fick till svar att sånt sköttes inte via chatten utan skulle gå via mail.
Men efter en del tjat så lovade hon i chatten att dom skulle ringa upp istället samma dag om dom hann annars dagen efter.

Fortfarande inte hört nåt och med tanke på att det är datordelar värda runt 5000:- kan man ju tycka att efter 72 timmar borde man ha nån typ av respons.
Borde inte vara svårt för dom att förstå att skickar man ett chassi som ett paket krävs det att man gör ett kolli till med övriga delarna grafikkort och ljudkort.
Lite svårt att få plats med grafikkortet och ljudkortet i chassi kartongen.

Först besviken att man inte fått alla saker men fel kan ju alla göra. Men sen att behandla kunder på det här sättet är inte acceptabelt!

Lär krävas en bra kompensation och ursäkt för jag ska ens överväga att handla hos er igen.
Hoppas den bärbara datorn jag köpte från er för ett år sen håller så jag slipper göra ett serviceärende av den.
Ärenden - nr 283454C806

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekebymannen:

Vill bara varna alla att det kan bli dyrt att beställa från cdon! Jag beställde flera komponenter till min blivande dator men grafikkortet och ljudkortet fanns inte med trots att det stod på följesedel. Noterade det direkt på uthämtningsstället så jag öppnade paketen på plats hos utlämningsstället och visade personalen. Sen kontakade jag cdon direkt när jag kom hem (tisdags).
Fick ett kort tillsynes automatsvar "Hej, Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt. Med vänlig hälsning"

Sen dess har det varit helt tyst kontaktade dom via chatten igår och fick till svar att sånt sköttes inte via chatten utan skulle gå via mail.
Men efter en del tjat så lovade hon i chatten att dom skulle ringa upp istället samma dag om dom hann annars dagen efter.

Fortfarande inte hört nåt och med tanke på att det är datordelar värda runt 5000:- kan man ju tycka att efter 72 timmar borde man ha nån typ av respons.
Borde inte vara svårt för dom att förstå att skickar man ett chassi som ett paket krävs det att man gör ett kolli till med övriga delarna grafikkort och ljudkort.
Lite svårt att få plats med grafikkortet och ljudkortet i chassi kartongen.

Först besviken att man inte fått alla saker men fel kan ju alla göra. Men sen att behandla kunder på det här sättet är inte acceptabelt!

Lär krävas en bra kompensation och ursäkt för jag ska ens överväga att handla hos er igen.
Hoppas den bärbara datorn jag köpte från er för ett år sen håller så jag slipper göra ett serviceärende av den.
Ärenden - nr 283454C806

Borde det inte vara Posten du ska sparka på?

Visa signatur

Uprise
i7 3770, Gigabyte G1.Sniper3, Corsair Dominator 1866Mhz 16GB, Corsair AX860, Corsair 450D+H100i,Gigabyte GTX970.
All for sale! Incl. 4670k, Gigabyte G1.Sniper M5, Kingston Predator 16GB 2133Mhz
Bitfenix Phenom M, Silverstone SG10, Antec P180

Permalänk
Skrivet av arln:

Svårt att sparka på posten när Cdon skickar ut ett mail att det är 2 paket som skickats och båda har kommit fram?
På följesedeln som låg i ena kartongen stod det att SSD,minnen och moderkort skulle ligga i det kollit vilket det gjorde.
I det andra kollit låg en följesedel som stod att just det kollit innehöll chassi,ljudkort och grafikkort vilket det inte gjorde.

Nu kontaktades jag på telefon för ca 1timme sen av cdon och det visade sig att dom hade skickat ett paket till som inte hade aviserats!
Hade dom bara svarat på chatten eller via mail att så var fallet vilket borde vara tämligen lätt att se så hade det sparat både dom ett tråkigt omdöme och mig irritation.

Men nu så har ju allt kommit fram och det är jag nöjd med :)!
Men min åsikt står kvar ang kundservicen det ska inte ta 72 timmar att få reda på hur det ligger till. Dom som sitter i chatten borde lätt kunna gå in och se att det skickats 3 kollin och inte 2, alternativt kolla upp det och återkomma inom 24timmar .

Samt hade det stått på följesedeln i kollit med chassit att det endast skulle innehålla ett chassi och inte dom övriga delarna då hade man ju misstänkt att kanske ett kolli till var på väg.

Sen kan tilläggas att killen som ringde upp var väldigt trevlig och hade det samtalet kommit för 2 dygn sen då hade kundtjänsten fått ett bra betyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekebymannen:

Svårt att sparka på posten när Cdon skickar ut ett mail att det är 2 paket som skickats och båda har kommit fram?
På följesedeln som låg i ena kartongen stod det att SSD,minnen och moderkort skulle ligga i det kollit vilket det gjorde.
I det andra kollit låg en följesedel som stod att just det kollit innehöll chassi,ljudkort och grafikkort vilket det inte gjorde.

Nu kontaktades jag på telefon för ca 1timme sen av cdon och det visade sig att dom hade skickat ett paket till som inte hade aviserats!
Hade dom bara svarat på chatten eller via mail att så var fallet vilket borde vara tämligen lätt att se så hade det sparat både dom ett tråkigt omdöme och mig irritation.

Men nu så har ju allt kommit fram och det är jag nöjd med :)!
Men min åsikt står kvar ang kundservicen det ska inte ta 72 timmar att få reda på hur det ligger till. Dom som sitter i chatten borde lätt kunna gå in och se att det skickats 3 kollin och inte 2, alternativt kolla upp det och återkomma inom 24timmar .

Samt hade det stått på följesedeln i kollit med chassit att det endast skulle innehålla ett chassi och inte dom övriga delarna då hade man ju misstänkt att kanske ett kolli till var på väg.

Sen kan tilläggas att killen som ringde upp var väldigt trevlig och hade det samtalet kommit för 2 dygn sen då hade kundtjänsten fått ett bra betyg.

Anade att det hade gått till på detta sätt. Men han inte tipsa dig tidigare idag.

Hände samma sak för mig för ngn vecka sedan. Hämtade ut chassi, cpu mm. Men saknade grafikkort och en hårddisk, fast de enligt följesedel och e-post skulle kommit i samma försändelse som chassit. Enligt bekr mail från CDON skulle alla delar skickas i två separata försändelser. Fick också i e-posten endast två mail med postens kollinr på försändelserna.

Visade sig senare efter efterlysningar från min sida att CDON skickat ytterligare en tredje försändelse vilken de inte hade mailat mig kollinr om.

I mitt fall löste det sig inom 12 timmar så jag kan ju ändå inte klaga.

Permalänk
Medlem

Jag har returnerat en datorskärm som jag inte var nöjd med och villa ha pengarna tillbaka för den, det var ungefär 3 dagar efter jag fått den jag skicka tillbaka den(det var helg) så jag undrade enligt supporten varför det tar 2 till 4 veckor för er att titta på skärmen efter ni har fått den? borde det inte bara vara att öppna lådan och kika att allt är där sen är det klart? låter oresonligt länge att det ska ta upp till en månad för en liten sak, oavsett om ni inte har så mycket personal eller så vidare. Hittils har det "bara" gått 9 dagar sen den borde ha kommit till er men det börjar gå mig på nerverna att vänta så länge.. /J

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Jag har returnerat en datorskärm som jag inte var nöjd med och villa ha pengarna tillbaka för den, det var ungefär 3 dagar efter jag fått den jag skicka tillbaka den(det var helg) så jag undrade enligt supporten varför det tar 2 till 4 veckor för er att titta på skärmen efter ni har fått den? borde det inte bara vara att öppna lådan och kika att allt är där sen är det klart? låter oresonligt länge att det ska ta upp till en månad för en liten sak, oavsett om ni inte har så mycket personal eller så vidare. Hittils har det "bara" gått 9 dagar sen den borde ha kommit till er men det börjar gå mig på nerverna att vänta så länge.. /J

Många företag är väldigt snabba att betala tillbaka.
Enligt lagen har de 30 dagar på sig.

Permalänk
Medlem

CPU priser

Hej!

Jag har bara en fundering rörande prissättningen. Varför är Intels 4771 dyrare än 4770k.
Vad jag förstått av de olika så är 4771 en låst 4770k och borde vara billigare men det är tvärtom.
Eller har jag missat någon special sak med 4771 modellen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arln:

Varför skulle han, det är cdon som köpt en tjänst av posten inte han.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Candor:

Hej!

Jag har bara en fundering rörande prissättningen. Varför är Intels 4771 dyrare än 4770k.
Vad jag förstått av de olika så är 4771 en låst 4770k och borde vara billigare men det är tvärtom.
Eller har jag missat någon special sak med 4771 modellen?

Hej,
Det är många olika parametrar som styr prissättningen, inte endast produktens prestanda. I det nämnda fallet beror "snedvridningen" på att vi är mycket billiga på 4770k.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Ja, vi har samma datum.
Mvh//Andreas

Tänkte höra om prel datumet 22 oktober blivit fram flyttat för Asus R9 280x DC2T ? Har ni någon aning om när det kan tänkas dyka upp för leverans ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Många företag är väldigt snabba att betala tillbaka.
Enligt lagen har de 30 dagar på sig.

Enligt lagen 30 dagar kanske, men varför Måst det ta exakt 30 dagar därför fören de kan betala tillbaka?
tjänar de så mycket pengar på räntan eller något?? är det inte bättre att ha nöjdare kunder som kanske kommer handla där igen om det nu inte skulle ta sån oumbärlig jävla tid att ordna upp saker...

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lepus:

Tänkte höra om prel datumet 22 oktober blivit fram flyttat för Asus R9 280x DC2T ? Har ni någon aning om när det kan tänkas dyka upp för leverans ?

Hej,
Vi har tyvärr endast preliminära leveransdatum på detta kortet för tillfället, inget bekräftat datum finns just nu.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Vi har tyvärr endast preliminära leveransdatum på detta kortet för tillfället, inget bekräftat datum finns just nu.
Mvh//Andreas

Vilket prel datum har ni nu på kortet ? Undrar hur det kommer sig att ni inte, likt många av era konkurrenter har något uppskattat leveransdatum på era produkter ?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lepus:

Vilket prel datum har ni nu på kortet ? Undrar hur det kommer sig att ni inte, likt många av era konkurrenter har något uppskattat leveransdatum på era produkter ?

Hej,
Enligt vår statistik så stämmer de preliminära datumen allt för sällan, vi vill inte utlova saker som vi sedan inte håller.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Mordrana:

Enligt lagen 30 dagar kanske, men varför Måst det ta exakt 30 dagar därför fören de kan betala tillbaka?
tjänar de så mycket pengar på räntan eller något?? är det inte bättre att ha nöjdare kunder som kanske kommer handla där igen om det nu inte skulle ta sån oumbärlig jävla tid att ordna upp saker...

Dels kan jag tänka mig att man som butik hellre anger en för lång väntetid till kunden och dels att det kan ta tid tills man kan kontrollera att varan fortfarande är i nyskick osv. Sedan tar det lite tid att skicka utbetalningsordern till rätt personer och ut till dig. Dvs. de anger vad de tror är värstafallet och sedan försöker de göra så gott de kan för att det ska gå fortare. Kan också vara så att man klumpar ihop utbetalningar så att man ska slippa skicka ärenden till sin bank varje dag...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Missade precis "Battlefield 4 på köpet" bara för att jag tänkte beställa nästa dag istället..
Kommer det fler "kampanjer" på tex grafikkort innan BF4 släpps?
Är i köparetagen när rätt erbjudande dyker upp

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Last:

Missade precis "Battlefield 4 på köpet" bara för att jag tänkte beställa nästa dag istället..
Kommer det fler "kampanjer" på tex grafikkort innan BF4 släpps?
Är i köparetagen när rätt erbjudande dyker upp

Hej,
Kampanjen ligger nere just för tillfället pga systemomläggning, men kommer upp inom kort igen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Kampanjen ligger nere just för tillfället pga systemomläggning, men kommer upp inom kort igen.
Mvh//Andreas

Det låter bra!
Då fattas det bara att man kan lägga en beställning på Asus Radeon R9 280X hos er också..

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Last:

Det låter bra!
Då fattas det bara att man kan lägga en beställning på Asus Radeon R9 280X hos er också..

Hej,
Systemomläggning pågår, jobbar på att få tillbaka boka-knapparna så snart som möjligt.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Strulig kundtjänst. Ska det vara så här?

Efter mycket strul och krångel i julas när cdon skickat något som inte stämde med det som stod på sidan, det tog evigheter att
reda ut och få returnera så hoppades jag att det var det sissta strul jag hade med CDON men tyävrr inte.

Det visade sig att jag handlat saker någon månad innan Jul med. Ett usb tangentbord som usb sändaren gav upp.

Jag reklamerade det till cdon, det kom ett nytt i med posten några dagar senare och jag hade fått en frisvars adress dit jag skulle returnera varorna.

Smidigt tyckte jag... .men här slutar detta att vara smidigt.

Jag knallar iväg till posten med paketet. Där får jag inte skicka detta då det är för stort för att skickas till en frisvar adress.

Jag går in på mitt ärende och skriver in detta på mitt ärende. Dagen efter loggar jag på och ser till min förvåning att det jag skrivit in på ärendet inte finns med.
Jag gör ett nytt försök att skriva in saker på ärendet. Det ser ut att sparats men dagen efter finns inte infon kvar.

Då tar jag kontakt med chatten som säger att de ska be någon skicka en returlapp till mig.
Jag frågar även hur vi ska göra med fakturan som skickats med det nyta t-bordet som jag blivit instruerad att riva. Den har ju trots allt ett förfallodatum och nu har detta sprungit iväg i tid utan att returen kommit in till er och jag har ännu inte fått returlapp osv. (och vet att det i julas tog ganska lång tid för er att hantera returen)

Då får jag till svar att Jag ska kontakta klarna för att få dem att skjuta upp denna faktura?

Hur är detta möjligt? Är det något mer ni vill att jag ska göra åt er?

Permalänk
Medlem

Kommer 15% denna veckan eller nästa?

Permalänk

Någon känsla för när Bonniers Trafikskola kommer åter i lager?

Permalänk
Medlem

Hej. Jag köpte en skärm för två veckor sedan, och imorgon är det dag fjorton sedan jag mottog varan. Kan jag använda ångerrätten även fast det är så nära inpå fjortononde dagen eller har tåget gått? Anledningen är att jag får huvudvärk av den.
Snabba svar uppskattas då jag verkligen inte har hur mycket pengar som helst.

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)