Permalänk
Medlem

Titan, prissänkning?

Pratade med firma igår som påstod att Titan inte kommer prissänkas och om det görs så blir det inte med mycket.

Har för mig att jag käste någonstans att Nvidia kommer sänka priser nu när AMD släpper sina nya eller så kanske min hjärna lurar mig. Någon som vet?

(Velar mellan Titan och 290X)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Firman försökte sedan sälja ett Titan till fullpris gissar jag?
Det ligger inte i deras intresse att säga att produkten du är intresserad av är billigare om du väntar någon månad... Förmodligen har de ingen aning om vad Nvidia planerar heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Pratade med firma igår som påstod att Titan inte kommer prissänkas och om det görs så blir det inte med mycket.

Har för mig att jag käste någonstans att Nvidia kommer sänka priser nu när AMD släpper sina nya eller så kanske min hjärna lurar mig. Någon som vet?

(Velar mellan Titan och 290X)

Mja första gången ev så skulle Titan prissänkas för att Matcha AMDs R9 290x ,men sen så kom Nvidia nu med 780Ti som kommer att sänka Nvidia 780
men det är bara o vänta o se någon gång mitten på Nov.

Permalänk
Medlem

Vänta på 780 Ti som ska vara nVidias snabbaste grafikkort någonsin enligt nVidia själva och prissättas mot 290X enligt rykten. Skall komma i mitten av november.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Skulle nog vänta till Nvidia får ut 780Ti innan jag bestämmer vilken GPU jag väljer. En ny mellanmodell som ska ha liknande prestanda jämfört med Titan för samma pris som R9-290x kan nog påverka priset lite också.

Permalänk
Medlem

Tackar!

Ni har rätt. Jag väntar och ser. Gamla Bettan får snurra på ett tag till.

780 Ti vs Titan ungefär samma prestanda?

Låter som jag hakat upp mig på Titan och Nvidia. Spelar ingen roll för min del vad som sitter i datorn. Jag har en tendens att när det inhandlas ny dator ska grafikkortet vara senaste och "bästa" modell. :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Enligt nVidia ska 780 Ti vara deras bästa och snabbaste grafikkort någonsin, dvs bättre än Titan i så fall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Enligt nVidia ska 780 Ti vara deras bästa och snabbaste grafikkort någonsin, dvs bättre än Titan i så fall.

Jag tror de fasar ut Titan för den här gången och återkommer senare, när de har något nytt spännande att komma med. Titan och 780Ti kan väl knappast samexistera?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Titan är ett proffskort som har mycket bättre flyttalsdel(double precision). Därav inga prissänkningar.
gtx 780 + 780ti har de skalat bort detta.
Samma sak har AMD skalat bort detta från 290-serien. 7970 har mycket bättre double precision än 290-serien.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr. Dunkel:

Jag tror de fasar ut Titan för den här gången och återkommer senare, när de har något nytt spännande att komma med. Titan och 780Ti kan väl knappast samexistera?

Kan den mycket väl göra, om skillnaden i prestanda mellan dessa är samma som skillnaden mellan 780 och Titan. Då kommer Ti ha samma pris som Titan idag, 780 samma som 290X och Titan någonstans där emellan. Eller någon annan variant. Poängen är iaf att de kan samexistera, OM prestandaskillnaden är tillräckligt stor Återstår väl att ase

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Pratade med firma igår som påstod att Titan inte kommer prissänkas och om det görs så blir det inte med mycket.

Har för mig att jag käste någonstans att Nvidia kommer sänka priser nu när AMD släpper sina nya eller så kanske min hjärna lurar mig. Någon som vet?

(Velar mellan Titan och 290X)

Tror inte de kan sänka titan speciellt mycket då chipet är väldigt dyrt att tillverka. 780ti verkar hamna runt 650 USD vilket blir ca 1000 kr mer än AMDs nya med momsen inräknad