Billigaste Battlefield 4 Premium samt Premium Edition![samlingstråd]

Permalänk
Medlem

För er som har lyckats köpa via Mexikansk proxy eller på något annat sätt nu har spelet så värkar det som att man kommer kunna lira imorgon kl 16:00 bara man aktiverar via Proxy/VPN. Kommer antagligen också gå att skicka .exe filen till folk för att kunna spela då den ändras efter aktivering

Här är en countdown till releasen som postades på Reddit:
Battlefield 4 Release with Central Asia Proxy

Och enligt EA support är det tydlgen OK att aktivera genom till exempel proxy för att få releasen snabbare:
You will not be banned for Activating via a VPN! (Origin Live Chat)

Edit: Bild

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

3 olika editions med i princip samma namn, facepalm...
Vad är skillnaden mellan alla?

Battlefield 4
Battlefield 4 + China Rising (DLC)
Battlefield 4 Premium
Battlefield 4 Premium Edition (Battlefield 4 + Premium)

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

Köpte på fast2play också , hoppas man får nyckeln i tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whistlersmom:

Köpte på fast2play också , hoppas man får nyckeln i tid

En dag innan EU release, dvs på onsdag!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk

Gött! då kan man förladda också

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som har beställt via tredjepart som har fått sina nycklar än?

Permalänk

Inte fått mina från Fast2Play ännu..

/Gotlänning

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk
Medlem

Jag antar att ingen fått sin nyckel från Greenman än?

EDIT: Nvm Hi,

So we heard that you might want your activation keys for Battlefield 4 in time for preload.... guess what? We are happy to deliver.

Due to the different release dates we will be distributing these in 2 waves.

Friday 25th October - NA
Monday 28th October - EU

You will have your key ready for Preload.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

På fast2play.se kostar standard bf4 289kr.
Preordrade mitt bf4 med chinarising på g2play.ney för 338 kr med rabatt

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Beställde BF4 + Premium från fast2play idag, fått bekräftelse men inte koderna/nycklarna ännu..

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Beställde BF4 + Premium från fast2play idag, fått bekräftelse men inte koderna/nycklarna ännu..

På onsdag ska vi få dom tydligen

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Jag köpte också på fast2play, 617kr pröjsade jag totalt, känns bra

Permalänk

Kollade oxå, Pre-Load från Fast2Play släpps på Onsdag.

/Gotlänning

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk

Fast2play verkar vara nere nu, jag kommer då inte in på sidan.

619kr för premium edition, nästan halva priset mot vad en kompis betalade via origin fast då får ju han spela imorgon...

Permalänk
Medlem

http://fast2play.se
så här kan det gå när man har med icke seriösa företag att göra..Jag har då inte särskillt stora förhoppningar på att få en giltig bf4 nyckel.

jag beställde battlefield 3 och 4 av dom.
Dom skickade mig ett serie nr till battlefield 3 och skulle skicka ett till battlefield 4 dagen innan relesen så man skulle kunna förladda.

serie nr´t till battlefield 3 funkar icke!

här är support svaren skrolla ned för att se början på konversationen.,.

xxx xxxxxx | 2013-10-28 21.48

Quote
Skall jag kontakta ea för att för att ta reda på när serie nyckeln först är använd?
Menar ni att ni säljer nycklar som redan är använda?
jag har köpt en produkt/serie nr av er.
Jag är er kund jag har fått en icke fungerande produkt av er och ni ber mig lösa problemet?
Här har du en bild på hela origin eller hur du nu menar.
Jag tänker inte kontakt ea.Det får ni göra.
jag har som jag sagt tidigare köpt en produkt/serie nr av er inte av ea!!!
Lös problemet eller återbetala mina pengar!

Bilaga: 4.hela.jpg
SE - fast2play.se | 2013-10-28 21.29

Quote

Bästa xxx,

Kan jag också be dig om en bättre skärmbild på felet, med hela Origin synbar? Jag skulle vara tacksam för det - systemet kommer inte att acceptera den här skärmbilden.

Med vänlig hälsning,

Annika
SE - fast2play.se | 2013-10-28 21.18

Quote

Bästa xxx,

Tack för ditt samarbete.

Jag är rädd då att du behöver kontakta EA i denna fråga, och fråga dem när nyckeln blev först använt. Jag föreslår att du kontaktar dem på LiveChat, därför att de svarar nästan omedelbart där.

Vi ber om ursäkt för alla svarighter. När vi har bekräftelsen från Origin, kan vi skicka dig en nyckel.

Om vi ??kan vara till ytterligare hjälp, vänligen meddela oss.

Med vänlig hälsning,

Annika
xxx xxxxxx | 2013-10-28 16.38

Quote
Där är dom efterfrågade bilderna i oredigerat format.
xxx xxxxxx | 2013-10-28 16.37

Quote
bild 3

Bilaga: 3.spelbiblioteket.jpg
xxx xxxxxx | 2013-10-28 16.37

Quote
bild 2

Bilaga: 2.felet.jpg
xxx xxxxxx | 2013-10-28 16.37

Quote
här är bild 1

Bilaga: 1.koden.jpg
SE - fast2play.se | 2013-10-28 07.58

Quote

Hej,

Vi ber om ursäkt för alla svårigheter.

Kan jag bara be om flera skärmbilder? Vi behöver en på koden innan den aktiveras, en på felet och en på ditt spelbibliotek. Kan du skicka dem som du är, utan att redigera? Vi skulle vara tacksamma.

Om du har några tvivel eller frågor är du välkommen att kontakta oss.

Med vänliga hälsningar,

Annika
xxx xxxxxx | 2013-10-27 20.33

Quote
Är den här tjänsten verkligen att lita på?
koden till battlefield 3 fungerar inte och det är över 2 timmar sedan jag skickade in en skämdump på problemet.
hur skall man kunna lita på att koden till battlefield 4 kommer att fungera.?
xxx xxxxxx | 2013-10-27 18.36

Quote
koden till battlefield 3 funkar ej..
se skämpdumpen..och skall det verkligen vara 6 poster i varukorgen??

Bilaga: funkar ej.jpg
SE - fast2play.se | 2013-10-27 18.30

Quote

Bästa Kund,

Tack för svaret - Battlefield 3 har skickats till dig.
Battlefield 4 kommer att skickas en dag före release.

Om vi ??kan vara till ytterligare hjälp, vänligen meddela oss.

Anna
xxx xxxxxx | 2013-10-27 18.24

Quote
går ju bara att välja trust..digital wallet.paypal bu...skrill.paysafe card.ucash eller paypal
om jag lägger varorna i kassan igen,.mitt ordernr är xxxxxxxx
SE - fast2play.se | 2013-10-27 17.59

Quote

Bästa Kund,

Gör om din beställning utan att använda vpn och utan att betala.

Välj Mass Payment eller Bank Transfer som betalningsmetod och sänd ditt beställningnummer till oss.

Vi ber om ursäkt för eventuellt besvär och tackar för ditt samarbete.

Anna
xxx xxxxxx | 2013-10-27 16.52

Quote
Sitter på en vpn därför kan det se ut som att jag sitter på en proxy.
jag sitter i XXXX.
SE - fast2play.se | 2013-10-27 16.13

Bästa Kund,

för att verifiera din order i vår spelbutik behöver vi fråga dig om två enkla saker.

För det första, har du använt en proxyserver för att beställa produkter i vår butik?
För det andra, vilken stad är du numera i?

Det är en vanlig procedur i vår butik och vi skulle vara tacksamma om du kunde svara på de två frågorna.
Om vi kan vara till ytterligare hjälp, vänligen meddela oss.

Permalänk
Entusiast

Så... Summerat nu efter alla inlägg etc vilket verkar vara det bästa sättet att få tag i BF4 sett till säkerhet/krona så att säga?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt från Spelbutiken.se, har ni fått era koder till Origin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Ni som har köpt från Spelbutiken.se, har ni fått era koder till Origin?

Jadå! Jag fick min kod via email 11:22 idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Jadå! Jag fick min kod via email 11:22 idag

http://i.imgur.com/pWxcwOT.png

Köpte BF4+china rising men fick inget kvitto eller nåt efter cirka 20 minuter, så jag kontakta dom och supporten skickade betalningsinformationen igen till min mail, men det har gått cirka 1,5 timme nu och inget har kommit till min mail. Skumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Köpte BF4+china rising men fick inget kvitto eller nåt efter cirka 20 minuter, så jag kontakta dom och supporten skickade betalningsinformationen igen till min mail, men det har gått cirka 1,5 timme nu och inget har kommit till min mail. Skumt.

Hm, jag beställde mitt 26/08/2013 och vad jag vet och har hört från spelbutiken så är email grejen inte helt automatiskt. Om man beställer en Download key tar de en hård kopia och öppnar fodralet och fotar koden som i bilden i mitt förra inlägg. Kan vara därför de kanske tar lite tid, men alla borde ju få sin key samma dag :/

Det var detta download paketet som jag köpte: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/79254-battlefield-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Hm, jag beställde mitt 26/08/2013 och vad jag vet och har hört från spelbutiken så är email grejen inte helt automatiskt. Om man beställer en Download key tar de en hård kopia och öppnar fodralet och fotar koden som i bilden i mitt förra inlägg. Kan vara därför de kanske tar lite tid, men alla borde ju få sin key samma dag :/

Det var detta download paketet som jag köpte: https://www.spelbutiken.se/catalog/product/79254-battlefield-...

Okej, jo jag körde på samma som du. Jag tar och väntar ett tag på ett mail då

Permalänk
Medlem

Samma här inget mail har kommit=/

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått nyckel från fast2play.se? Deras sida verkar inte vara så stabil då den legat nere till och från i några dagar nu

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Jag skulle rekommendera Greenmangaming.com
Fick koden i samma ögonblick jag avslutade köpet.
Har spelat BF4 i ett par dagar nu. - Dock är det inte billigaste stället att få tag i spel, men fortfarande bra mycket billigare än Origin.
Lycka till!

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pfeffe:

Samma här inget mail har kommit=/

Nu fick jag mitt bekräftelse mail från Spelbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Är det någon som fått nyckel från fast2play.se? Deras sida verkar inte vara så stabil då den legat nere till och från i några dagar nu

Jag har fått min nyckel från fast2play, köpte bf4 inkl China rising. Precis som du säger ligger deras sida nere för tillfället, något som givetvis kan oroa. Hursomhelst fick i alla fall jag min nyckel och den fungerar fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av yttox:

Jag har fått min nyckel från fast2play, köpte bf4 inkl China rising. Precis som du säger ligger deras sida nere för tillfället, något som givetvis kan oroa. Hursomhelst fick i alla fall jag min nyckel och den fungerar fint.

Skickades från m.sweclockers.com

hm..väntar fortfarande på min nyckel från fast2play

Permalänk
Skrivet av Skudd:

hm..väntar fortfarande på min nyckel från fast2play

Jag med

Permalänk
Skrivet av Whistlersmom:

Samma här, har mailat/"formulärat" dom och frågat när koderna ska skickas ut, postar här om/när jag får svar..

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keyser Soze:

Samma här, har mailat/"formulärat" dom och frågat när koderna ska skickas ut, postar här om/när jag får svar..

Jag också, dock kändes det skönt att någon annan fick en nyckel eftersom deras sida är nere.

Visa signatur

Citera för svar!!