Permalänk

Ny 27" skärm, vilken är bäst?

Tänkte skaffa ny skärm och jag undrar helt enkelt vilken som är bäst.

Anser ni att det finns fler svar så länka då flera skärmar.

Tackar Tackar

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mina Apple Thunderbolt Display 27" även om jag saknar mina gamla Apple Cinema Display 30" som var matta och goa. De här reflekterar ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ju en 1440p om du ska ha en 27"are.

Själv har jag denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1387727 men det finns ju självklart flera modeller att välja på.

Permalänk

Beror helt på vad du har för preferenser och vilket anvädnings område du skall ha den till.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KnarkSnark:

Tänkte skaffa ny skärm och jag undrar helt enkelt vilken som är bäst.

Anser ni att det finns fler svar så länka då flera skärmar.

Tackar Tackar

Eizo CX270, funkar till både spel och proffsredigering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyrenberg:

Beror helt på vad du har för preferenser och vilket anvädnings område du skall ha den till.

Preferensen är ju att det ska vara bästa skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Eizo CX270, funkar till både spel och proffsredigering.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Skuggan74:

Preferensen är ju att det ska vara bästa skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe jo, då kan vi ju komma upp i väldigt stora summor - Jag har bara lite svårt för ordet "bäst" när det finns så mycket andvändningsområden.

Jag tänkte mest att som vanlig konsument (iallfall jag och folket i min omkrets) brukar vilja fokusera. Jag skulle föredra det iaf. Bryr jag mig bara om FPS så kör på en skärm med hög Hz, nu är det så att jag föredrar bättre bild (färger/gamma/contrast) osv. högt över t.ex input-lag och X antal Ms.

Men självklart finns det guldkorn som gör både och, t.ex skärmen du länka absolut om man har dom pengarna.

Själv är min plånbok lite för tunn så jag skulle sikta på EIZO FS2333 för en gaming experience men samtidigt ha en hyfsad panel

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyrenberg:

Hehe jo, då kan vi ju komma upp i väldigt stora summor - Jag har bara lite svårt för ordet "bäst" när det finns så mycket andvändningsområden.

Jag tänkte mest att som vanlig konsument (iallfall jag och folket i min omkrets) brukar vilja fokusera. Jag skulle föredra det iaf. Bryr jag mig bara om FPS så kör på en skärm med hög Hz, nu är det så att jag föredrar bättre bild (färger/gamma/contrast) osv. högt över t.ex input-lag och X antal Ms.

Men självklart finns det guldkorn som gör både och, t.ex skärmen du länka absolut om man har dom pengarna.

Själv är min plånbok lite för tunn så jag skulle sikta på EIZO FS2333 för en gaming experience men samtidigt ha en hyfsad panel

Jag ber att få ändra mig, Eizo FG2421 är den absolut bästa skärmen just nu om man vill spela och göra lite annat utan att behöva tumma på färgkvaliteten.
Den är betydligt billigare än den första jag länkade också.
http://www.eizo.se/default.aspx?page=2&news=189

Men är det fortfarande 27" som gäller så är faktiskt Eizo CX270 bäst i klassen.
Alternativt Samsung S27B971, lite kortare garanti på den dock för ett par tusen mindre.

Jag förstår dig absolut och håller med dig, men när någon frågar vad som är bäst utan att nämna ett enda ord om användningsområdet så tänkte jag att jag länkar den bästa skärmen jag vet som man kan spela och göra annat på. Han dock inte varit inne här något mer och med tanke på namnet så var det säkert inte en seriös fråga ens.

Permalänk
Master of Overkill

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=765499&cks=ASS&assoc=9AC...

Har du bästa 27 tum du kan köpa typ.
Körs på jobbet otroligt bra skärmar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=765499&cks=ASS&assoc=9AC...

Har du bästa 27 tum du kan köpa typ.
Körs på jobbet otroligt bra skärmar.

Så länge han inte vill spela iaf, det är lite högre responstid på den skärmen än på CX, men som sagt beror på vad han ska göra.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Skuggan74:

Så länge han inte vill spela iaf, det är lite högre responstid på den skärmen än på CX, men som sagt beror på vad han ska göra.

Spelat massa spel på den skärmen dock inga FPS spel men allt annat funkar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Spelat massa spel på den skärmen dock inga FPS spel men allt annat funkar.

Klart det går att spela på den, men det är inget som rekommenderas.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Skuggan74:

Klart det går att spela på den, men det är inget som rekommenderas.

Nej inte för FPS men MMO Dota 2 etc LoL sånna spel funkar

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Han dock inte varit inne här något mer och med tanke på namnet så var det säkert inte en seriös fråga ens.

Nej jag förstod nästan det, men jag ville inte dra några slutsatser oavsett. Vill inte få det till en vana, men ja det var ju stor chans att han skulle spela, men vad vet jag, han kanske bara skulle på film eller sitta och redigerar foton. Men ja, då borde TS skrivit det, ville bara hinta om att han brode gjort det

Och absolut, den skärmen skulle jag slå till på om jag hade cashen, men jag har för mig att den lanserandes samma natt som jag skrev mitt första inlägg

Har dock fortfarande ögonen FS 2333... på tal om ingeting.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med min Qnix men är ju lite mer av en gamble där. 2560x1440 eller 2560x1600 vill man nog helst ha på 27" dock som nämnt tidigare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q