Efter Windows 8.1 kan EJ mer använda viloläge

Permalänk

Efter Windows 8.1 kan EJ mer använda viloläge

Hej!

Jag har ett irriterande problem som uppstod efter att jag uppdaterade min ASUS N56DP s-4039h till 8.1, och detta problem gestaltar sig i att när datorn försätts i viloläge antingen genom min inaktivitet eller att jag viker ned datorns skärm så går det inte att återuppväcka skärmen. Dator startar igen, och exempelvis går det att ändra ljusstyrka på tangentbordet och sådana saker, men skärmen är kolsvart och går inte att sätta igång med datorn FN-knappar.
Datorn hade inte det här problemet i 8.0 som jag hade i nästan ett år innan uppgraderingen kom, så jag misstänker att felet ligger i Win 8.1.

OBS! Jag har ändrat energiprofilsinställningarna för vad som ska hända när locket stängs, så det är inte felet.

Tack på förhand på svar och förhoppnginsvis den eventuella lösningen till problemet.

Permalänk
Medlem

Test att uppdatera drivers efter uppdateringen. Det fungerar inte riktigt lika bra som MS vill att det skall göra...

testa också dessa.
https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&ProdI...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Troligtvis nån drivrutin som strular/behöver uppgraderas

Permalänk
Medlem

Har du testat att uppdatera till senaste bios?

Description BIOS 214
1.Fix that sometimes system will hang at black screen.
2.Fix Serial ATA information disappear sometimes.
File Size 1,75 MBytesupdate 2012.10.11
Download from Global

Version 213
Description BIOS 213
1.Fix S4 Resume fail
2.Fix WBT cannot work sometimes.
File Size 1,74 MBytesupdate 2012.09.13
Download from Global

Version 211
Description BIOS 211
1.Fix system may black screen during do manufacture mode.
File Size 1,71 MBytesupdate 2012.09.04
Download from Global

Permalänk

Tack ska testa detta så fort jag har möjlighet! BIOS är senaste.

Permalänk

löste det sig?

löste sig problemet i sådana fall vad löste det? har exakt samma problem med min stationära dator

Visa signatur

Asus P8Z77-PRO|Zotac 560 ti 448 cuda cores| i5 3570K | 4*4GB corsair vengance 1600mhz 8-8-8-24CL| Chassi coolermaster HAF|