Permalänk
Föredetting
Skrivet av iSw3de:

Då förstår jag! Bra att veta detta så man ej väntar på svar, då frågar jag publikt i tråden då
Jag undrar vem man ska kontakta eller prata med om sponsring för projekt e.t.c.

För ärenden som detta föredrar vi att man postar lite mer detaljer kring sin idé, länk till projekttråd(ar) (om sådan finnes) och länkar till tidigare byggen. Därefter kan vi ta ett beslut om vi vill och/eller kan vara delaktiga i projektet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

För ärenden som detta föredrar vi att man postar lite mer detaljer kring sin idé, länk till projekttråd(ar) (om sådan finnes) och länkar till tidigare byggen. Därefter kan vi ta ett beslut om vi vill och/eller kan vara delaktiga i projektet.

Detta förstår jag, jag är inte ny i detta med sponsorer och vet vad som krävs Självklart ska detta göras! Dock undrar jag var denna info ska skickas, då projekt av denna art har planerats över flera månader och har flera idéer som jag gärna inte publicerar ännu.

Permalänk
Medlem

Hej.

Om man köper en GT70 med Windows 8, finns det något sätt och nedgradera den till Windows 7 (genom att köpa någon uppgradering/nergradering)?
Finns det någon smidig lösning för att fixa det utan att förstöra garantin eller liknande?

Tack på förhand!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av BudaLa:

Hej.

Om man köper en GT70 med Windows 8, finns det något sätt och nedgradera den till Windows 7 (genom att köpa någon uppgradering/nergradering)?
Finns det någon smidig lösning för att fixa det utan att förstöra garantin eller liknande?

Tack på förhand!

Du kan installera vilket operativsystem du vill utan att förverka garantin - tillgången på drivrutiner är dock lite sämre, vissa modeller tillhandahåller vi inte Win7-drivers till alls, då får du hitta dem på annat håll. Vi stödjer det inte officiellt, men det finns ingenting som hindrar dig från att prova.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Du kan installera vilket operativsystem du vill utan att förverka garantin - tillgången på drivrutiner är dock lite sämre, vissa modeller tillhandahåller vi inte Win7-drivers till alls, då får du hitta dem på annat håll. Vi stödjer det inte officiellt, men det finns ingenting som hindrar dig från att prova.

Härligt och höra och tackar för det snabba svaret
Jag misstänkte att drivrutinerna kunde vara boven, så jag kollade upp eran sidan och hittade faktiskt Windows 7 drivrutinerna.

Detta är kanske inte din expertis, men jag har två snabba frågor.

Jag har läst att vissa har problem med att installera Windows 7 över Windows 8 (massa krångel p.g.a. vissa "lås" eller liknande), gäller det även era datorer?
Sista saken är, om jag tar och gör en backup på återställningspartitionen på ett USB/DVD och installerar in Win7.
Kan jag då sedan installera Win 8 med backupen som jag gjorde innan ifall den skulle behöva skickas in på garantiärenden o.s.v.?

Tack på förhand återigen.

Permalänk
Medlem

Sådär, efter att ha byggt en dator baserat på (det fina) moderkortet från luftgitarrtävlingen så kan jag konstatera att Debian Linux, testing-utgåvan, har out-of-the-box-stöd för allt på MSI Z87 Mpower Max (nå, sånär som på sensorerna för fläktstyrningen). Mycket trevligt! Det blev en väldigt behaglig maskin att använda.

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Föredetting
Skrivet av BudaLa:

Härligt och höra och tackar för det snabba svaret
Jag misstänkte att drivrutinerna kunde vara boven, så jag kollade upp eran sidan och hittade faktiskt Windows 7 drivrutinerna.

Detta är kanske inte din expertis, men jag har två snabba frågor.

Jag har läst att vissa har problem med att installera Windows 7 över Windows 8 (massa krångel p.g.a. vissa "lås" eller liknande), gäller det även era datorer?
Sista saken är, om jag tar och gör en backup på återställningspartitionen på ett USB/DVD och installerar in Win7.
Kan jag då sedan installera Win 8 med backupen som jag gjorde innan ifall den skulle behöva skickas in på garantiärenden o.s.v.?

Tack på förhand återigen.

Det ska inte vara några större bekymmer med installation av Windows 7, men som sagt, vi stödjer inte det officiellt.

Du kan alltid ominstallera Windows 8 med din DVD-skiva eller med backuppartition, vi råder dig att bränna ut en skiva innan du börjar experimentera. Inga reparationsärenden behövs.

Skrivet av d97jro:

Sådär, efter att ha byggt en dator baserat på (det fina) moderkortet från luftgitarrtävlingen så kan jag konstatera att Debian Linux, testing-utgåvan, har out-of-the-box-stöd för allt på MSI Z87 Mpower Max (nå, sånär som på sensorerna för fläktstyrningen). Mycket trevligt! Det blev en väldigt behaglig maskin att använda.

Sweet, trevligt att höra.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hej MSI, jag har fått ett erbjudande att köpa en MSI GE40 2OC Dragon Eyes till ett lite billigare pris än återförsäljarna tar. Kruxet är däremot att den har ett franskt tangentbord och när jag försöker diskutera med Info Care så vägrar de ge mig ett kostnadsförslag på hur mycket det skulle kosta att byta ut tangentbordet till ett svenskt. Är det någonting som ni kan hjälpa mig med att besvara just vad det skulle på ett ungefär kosta att byta ut detta tangentbord? Det kan vara allt från 500-1000 eller 1000-2000 eller t.o.m 5000-10000 kronor så länge jag kan få ett rakt svar? Mvh

Permalänk
Föredetting
Skrivet av djsilver:

Hej MSI, jag har fått ett erbjudande att köpa en MSI GE40 2OC Dragon Eyes till ett lite billigare pris än återförsäljarna tar. Kruxet är däremot att den har ett franskt tangentbord och när jag försöker diskutera med Info Care så vägrar de ge mig ett kostnadsförslag på hur mycket det skulle kosta att byta ut tangentbordet till ett svenskt. Är det någonting som ni kan hjälpa mig med att besvara just vad det skulle på ett ungefär kosta att byta ut detta tangentbord? Det kan vara allt från 500-1000 eller 1000-2000 eller t.o.m 5000-10000 kronor så länge jag kan få ett rakt svar? Mvh

Det är, som du listat ut, Infocare som begår operationen. De tar en grundavgift på alla ärenden som inte täcks av garanti, förutom att ta betalt för själva tangentbordet och arbetsavgiften. Jag tippar på att det hela hamnar runt 1500-2500:-, det är inte helt billigt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Detta förstår jag, jag är inte ny i detta med sponsorer och vet vad som krävs Självklart ska detta göras! Dock undrar jag var denna info ska skickas, då projekt av denna art har planerats över flera månader och har flera idéer som jag gärna inte publicerar ännu.

Hej igen, skulle bara se så du inte missade ovan Skulle behöva veta var det ska skickas

- Lucas

Permalänk
Medlem

Hej!

En fråga om MSI Z87 Mpower Max:

SATA 1–6 hanteras av Z87
SATA 7–8 hanteras av ASMedia® ASM1061

I BIOS kan man för 1–6 sätta om hotplug ska vara aktiverat eller ej.
Där nämns även "external ports" som verkar åsyfta SATA 7–8 (förutsatt att man kopplat eSATA-portarna till SATA 7–8 då). För dessa kan man aktivera AHCI, men vad jag ser är där inget om hotplug eller inte.

Är ASMedia® ASM1061 bättre på att hantera hotplug-enheter så att man bör kopplas sina eSATA-anslutningar till SATA 7–8?
Eller är valet av Z87 för 1–6 för att Z87 begränsar sig till 6 enheter, och att man sedan lagt in ett ASMedia® ASM1061 för att det är ett lämpligt chip att hantera några extra portar?

Visa signatur

/Joakim

Permalänk

Hej jag har ett MSI Z77 Mpower men kan inte få THX studio pro att funka efter att jag updaterat till windows 8.1.
kommer THX studio pro att funka med win 8.1 ?

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av d97jro:

Hej!

En fråga om MSI Z87 Mpower Max:

SATA 1–6 hanteras av Z87
SATA 7–8 hanteras av ASMedia® ASM1061

I BIOS kan man för 1–6 sätta om hotplug ska vara aktiverat eller ej.
Där nämns även "external ports" som verkar åsyfta SATA 7–8 (förutsatt att man kopplat eSATA-portarna till SATA 7–8 då). För dessa kan man aktivera AHCI, men vad jag ser är där inget om hotplug eller inte.

Är ASMedia® ASM1061 bättre på att hantera hotplug-enheter så att man bör kopplas sina eSATA-anslutningar till SATA 7–8?
Eller är valet av Z87 för 1–6 för att Z87 begränsar sig till 6 enheter, och att man sedan lagt in ett ASMedia® ASM1061 för att det är ett lämpligt chip att hantera några extra portar?

Det spelar ingen som helst roll hur du ansluter dina enheter - det enda jag kommer att tänka på, på rak arm, är att port 6 från Z87 deaktiveras vid användadet av mSATA-porten.

Skrivet av Arne King:

Hej jag har ett MSI Z77 Mpower men kan inte få THX studio pro att funka efter att jag updaterat till windows 8.1.
kommer THX studio pro att funka med win 8.1 ?

Tillåt mig höra efter, återkommer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hej har ett litet problem med min MSI GE70 som jag köpte för några månader sedan där fläkten har börjat strula som fan och låter förjävligt, har plockat ur fläckten gjort rent osv men utan framgång..

så undrar då måste jag värkligen lämna in datorn å bli av med den i flera veckor eller finns det nån stans man kan beställa via MSI bara själva fläkten för en vettig summa?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av norrby89:

Hej har ett litet problem med min MSI GE70 som jag köpte för några månader sedan där fläkten har börjat strula som fan och låter förjävligt, har plockat ur fläckten gjort rent osv men utan framgång..

så undrar då måste jag värkligen lämna in datorn å bli av med den i flera veckor eller finns det nån stans man kan beställa via MSI bara själva fläkten för en vettig summa?

Det du kan göra är att kolla upp artikelnummer på fläkten och beställa en ny, exempelvis på Ebay, och byta själv. Då slipper du vara utan datorn, men eventuella fel du förorsakar under ett byte täcks inte av garantin, varför vi rekommenderar en reklamation via din återförsäljare eller till Infocare.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hej, vad är output impedansen på MSI z77a-g43?

Behöver veta för att jag ska köpa nya lurar, och det verkar inte stå på er hemsida.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Bakgrund:

Hej, vad är output impedansen på MSI z77a-g43?

Behöver veta för att jag ska köpa nya lurar, och det verkar inte stå på er hemsida.

Impedansen i utgången är variabel. Det går att driva lurar på 600 ohm utan större problem, men har du väldigt trögdrivna lurar skulle vi rekommendera ett av våra nyare moderkort med Audio Boost. De har lite bitigare förstärkarkretsar inbyggda.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hej, skulle varit bra om jag kunde få ett svar på min fråga

MVH
Lucas

Permalänk

Hallå där! Innan jag börjar min fråga kan det vara bra att veta att jag inte är så insatt i hårdvara och dess termer, så håll gärna nere på förkortningar etc

Så, för ett tag sedan kom jag på den brillianta idéen att rengöra min dator, med en damsugare (I efterhand har jag fått veta vilken idiotisk idé det var). Så, när jag sedan bytt min kylpasta och ville starta så fungerade det inte. Min dator startade upp i ca 4 sekunder och dög sedan för att försöka samma process igen ca 6 sekunder senare. Jag skapade därmed en tråd på SWeclockers och fick svaret att jag troligen hade förstört något i datorn. Så jag ringde en kompis och vi undersökte det och kom fram till att jag förstört moderkortet (statisk elektrisitet?)

Så min fråga är, går moderkortet att rädda? Vad kan ha hänt och hur kan jag åtgärda det? - Mitt mdoerkort är ett: msi z77a-g43

Permalänk
Medlem

Hejsan MSI

Vet du ifall den nya 780Ti kommer i Lightning variant :)?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jackop195:

Hallå där! Innan jag börjar min fråga kan det vara bra att veta att jag inte är så insatt i hårdvara och dess termer, så håll gärna nere på förkortningar etc

Så, för ett tag sedan kom jag på den brillianta idéen att rengöra min dator, med en damsugare (I efterhand har jag fått veta vilken idiotisk idé det var). Så, när jag sedan bytt min kylpasta och ville starta så fungerade det inte. Min dator startade upp i ca 4 sekunder och dög sedan för att försöka samma process igen ca 6 sekunder senare. Jag skapade därmed en tråd på SWeclockers och fick svaret att jag troligen hade förstört något i datorn. Så jag ringde en kompis och vi undersökte det och kom fram till att jag förstört moderkortet (statisk elektrisitet?)

Så min fråga är, går moderkortet att rädda? Vad kan ha hänt och hur kan jag åtgärda det? - Mitt mdoerkort är ett: msi z77a-g43

Lite grovhugget har du förverkat garantin genom oaktsamhet. Du kan ha förstört en eller flera kretsar på moderkortet, eller på andra komponenter. Testa komponenterna var för sig i en annan dator för att spåra felkällan.

Skrivet av Hagge:

Hejsan MSI

Vet du ifall den nya 780Ti kommer i Lightning variant :)?

Det är inte alls omöjligt. Inget bekräftat, däremot.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Meantek! iSw3de har ställt en enkel fråga och inte fått svar på den trots att han skrivit det 3 gånger (#902, #910, #918). Lite smådrygt att inte svara då du knappast kan ha missat alla tre...

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Hejsan har precis tagit och köpt mig ett Z87 Mpower mobo! Så skulle ta mig lite tid nu i helgen och börja klocka lite..... Men när man går in i bios kan jag inte ändra något? Det ärr ju något jag måste enabla men vet inte var? Bara för att ställa upp core voltage står det något liknande (if you have a cpu wich have this features you can change this) Men det går inte? Sitter med 4770K så fattar inte vad det är i Asus z87 pro kortet var det bara gå in och leka samma med min ivy och bloomfield. Så fattar inget någon som vet vad jag ska enabla? (Det här är stört pinsamt)

Permalänk
Medlem

Hej! För ca två månader sedan byggde jag en HTPC med ert moderkort FM2-A75IA-E53. Allt har fungerat perfekt men nu verkar det som att det har gett upp. Vid start av datorn snurrar fläkten igång och dioder lyser som det ska göra. Även hårddisken spinner igång som vanligt för att sedan bli knäpptyst efter 2 sekunder. Skärmen är helt svart, ingenting händer. Kommer inte ens till uppstartssidan där man kan gå in i BIOS osv. Har gjort en egen felsökning, tagit ur RAM-stickorna, testat med bara en, bytt plats på dom. Även testat clear CMOS genom att hålla en skruvmejsel mot pinnarna i 10 sekunder. Ingenting har hjälpt. Tror ni moderkortet kan vara sönder eller kan det vara något annat?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag vänder mig till dig för hjälp angående mitt MSI GTX 770 Gaming (du kanske kommer ihåg min tråd "CDON nekar RMA av grafikkort"). Efter att ha felsökt flera komponenter misstänker jag att det coil whine som uppstår troligtvis ändå beror på grafikkortet.

En kortfattad beskrivning av hur jag kom fram till det:
1. Jag upptäcker att datorn lider av coil whine, misstänker då grafikkortet och skickar det till service hos CDON/CapTech. De hittar inget fel och menar att det inte finns något "onormalt ljud".

2. Med grafikkortet tillbaka testar jag nu med ett nätaggregat av annat märke och modell (Cooler Master V700), coil whine kvarstod.

3. Datorn börjar bete sig konstigt (ingen bildsignal ut med mera). Kommer fram till att det troligtvis beror på moderkortet och skickar iväg det till service hos CDON/CapTech. Det visar sig ha fysiska skador på CPU-sockeln.

4. Prövar med ett annat moderkort (Asus Maximus VI Hero), coil whine kvarstod nu med.

Då coil whine kvarstår och jag kan höra tjut och "tickande" från grafikkortet (kan skicka ljudexempel om så önskas), så är det bara det jag kan misstänka.

Är det möjligt att gå via dig/MSI och byta ut det?

Vänliga hälsningar
Användare

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vackaan:

Meantek! iSw3de har ställt en enkel fråga och inte fått svar på den trots att han skrivit det 3 gånger (#902, #910, #918). Lite smådrygt att inte svara då du knappast kan ha missat alla tre...

Jo jag känner lite samma sak, men vill de inte svara så är det väl så :/

Ifall det bara är missat försöker jag en sista gång

Jag skulle behöva en emailadress till ansvarig för sponsringar för projekt. Jag är inne på mitt 3e projekt och har massor av ideer, ritningar och hårdvara och skulle vilja samtala om detta.

Permalänk

Hej!
När kommer erat Z87 mATX gaming moderkort till affärer här i Sverige?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Hejsan!

har en snabb fråga inför framtiden, det är så att jag nyss har köpt ett http://www.inet.se/produkt/5409965/msi-geforce-gtx-780-3gb-oc... och jag undrar om det har referens PCB för jag planerar nämligen att kanske köra vattenkylning senare!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Tänkte höra om GE70 med 765m om det är en bra laptop till gaming så som BF4

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av melviz:

Hejsan har precis tagit och köpt mig ett Z87 Mpower mobo! Så skulle ta mig lite tid nu i helgen och börja klocka lite..... Men när man går in i bios kan jag inte ändra något? Det ärr ju något jag måste enabla men vet inte var? Bara för att ställa upp core voltage står det något liknande (if you have a cpu wich have this features you can change this) Men det går inte? Sitter med 4770K så fattar inte vad det är i Asus z87 pro kortet var det bara gå in och leka samma med min ivy och bloomfield. Så fattar inget någon som vet vad jag ska enabla? (Det här är stört pinsamt)

Låter en smula konstigt, rent ut sagt, men testa en uppdatering av BIOS, så ska det förhoppningsvis lösa sig.

Skrivet av antepannte:

Hej! För ca två månader sedan byggde jag en HTPC med ert moderkort FM2-A75IA-E53. Allt har fungerat perfekt men nu verkar det som att det har gett upp. Vid start av datorn snurrar fläkten igång och dioder lyser som det ska göra. Även hårddisken spinner igång som vanligt för att sedan bli knäpptyst efter 2 sekunder. Skärmen är helt svart, ingenting händer. Kommer inte ens till uppstartssidan där man kan gå in i BIOS osv. Har gjort en egen felsökning, tagit ur RAM-stickorna, testat med bara en, bytt plats på dom. Även testat clear CMOS genom att hålla en skruvmejsel mot pinnarna i 10 sekunder. Ingenting har hjälpt. Tror ni moderkortet kan vara sönder eller kan det vara något annat?

Det är inte helt otänkbart att moderkortet är trasigt. Bäst är förstås om du kan säkerställa felet genom att testa alla komponenter på annat håll innan du skickar tillbaka kortet till din återförsäljare på RMA. Jag personligen hade börjat testa med ett annat nätaggregat till en början.

Skrivet av Användare:

Hej!

Jag vänder mig till dig för hjälp angående mitt MSI GTX 770 Gaming (du kanske kommer ihåg min tråd "CDON nekar RMA av grafikkort"). Efter att ha felsökt flera komponenter misstänker jag att det coil whine som uppstår troligtvis ändå beror på grafikkortet.

En kortfattad beskrivning av hur jag kom fram till det:
1. Jag upptäcker att datorn lider av coil whine, misstänker då grafikkortet och skickar det till service hos CDON/CapTech. De hittar inget fel och menar att det inte finns något "onormalt ljud".

2. Med grafikkortet tillbaka testar jag nu med ett nätaggregat av annat märke och modell (Cooler Master V700), coil whine kvarstod.

3. Datorn börjar bete sig konstigt (ingen bildsignal ut med mera). Kommer fram till att det troligtvis beror på moderkortet och skickar iväg det till service hos CDON/CapTech. Det visar sig ha fysiska skador på CPU-sockeln.

4. Prövar med ett annat moderkort (Asus Maximus VI Hero), coil whine kvarstod nu med.

Då coil whine kvarstår och jag kan höra tjut och "tickande" från grafikkortet (kan skicka ljudexempel om så önskas), så är det bara det jag kan misstänka.

Är det möjligt att gå via dig/MSI och byta ut det?

Vänliga hälsningar
Användare

Som nämnt, coil whine kan framkomma av olika nätaggregat. Det är fullt möjligt att CDON/Captech har testat med ett helt annat nätagg än det du har, och kan därför inte replikera felet, alternativt att de helt enkelt inte upplever tjutet högt nog föra att vara störigt. Tjut är inte helt ovanligt (men ska åtgärdas om det är störande), tickande låter dock mer oroväckande. Om du har möjlighet att spela in en liten video och dela med dig så ska jag se vad vi kan göra, om du inte får hjälp från din återförsäljare.

Skrivet av iSw3de:

Jo jag känner lite samma sak, men vill de inte svara så är det väl så :/

Ifall det bara är missat försöker jag en sista gång

Jag skulle behöva en emailadress till ansvarig för sponsringar för projekt. Jag är inne på mitt 3e projekt och har massor av ideer, ritningar och hårdvara och skulle vilja samtala om detta.

Som sagt - presentera ditt projekt i tråden, så kan vi se vad vi kan göra. Jag sköter den biten själv, men det är både ont om exemplar till moddingprojekt (dessvärre), och ont om plats i min mailbox då det verkar som om alla moddare på något magiskt sätt fått tag på min mailadress.

Skrivet av AltUnderCtrl:

Hej!
När kommer erat Z87 mATX gaming moderkort till affärer här i Sverige?

Det ska ske under November.

Skrivet av Oliver91:

Hejsan!

har en snabb fråga inför framtiden, det är så att jag nyss har köpt ett http://www.inet.se/produkt/5409965/msi-geforce-gtx-780-3gb-oc... och jag undrar om det har referens PCB för jag planerar nämligen att kanske köra vattenkylning senare!

Det är referens-PCB, dock med mindre variationer i komponenter. Det kan skilja lite på höjden på diverse komponenter, då vi använder mer högkvalitativa prylar än NVIDIA kör med på sin design.

Skrivet av Doddel_98:

Tänkte höra om GE70 med 765m om det är en bra laptop till gaming så som BF4

Lite beroende på vilken variant av GE70 du hade tänkt dig kan det duga utmärkt. Jag vet att GS70, med i7-4700HQ och GTX 765M funkar alldeles utmärkt i BF4, men den har en rätt fet CPU som hjälper till utan tvekan. Satsar du på en GE70 med i7 ska du klara dig gott och väl.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.