Behöver hjälp med 2st Dell Poweredge 1850

Permalänk

Behöver hjälp med 2st Dell Poweredge 1850

Tjenare det är så att jag precis köpt 2 st dell poweredge 1850 servers.
jag har ett problem för tillfället, jag är direkt kunnig inom detta.
jag misstänker att ena servern har problem , och vet ej om jag kan fixa det själv. front panelen beter sig konstigt. powerknappen varken lyser eller funkar. så kan ej stänga av servern.
andra problemet är att jag vet ej om jag har raidat rätt. fick 2 st diskar med på köpet
och när jag försöker installera ena servern så kommer ej diskarna upp på menyn, vet ej vart jag hittar rätt drivers.

Min fråga, finns det någon här som bor nära partille som har lust att hjälpa mig fysiskt med servers. bara typ göra en standard koll och kolla
om det är något fel på dem. eller guida mig genom skype. skulle verkligen uppskatta riktig hjälp, för han jag köpte dem utav svarar ej på mina sms.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Hedersmedlem

Behöver du hjälp är det första för att få bra svar en beskrivande rubrik som uppfyller §3.1 i reglerna.

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

ok sorry

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk

vill bara rapportera att jag fått igång ena dell servern. den e uppe å kör, men det är nu den andra jag behöver hjälp med som ej har fungerande front knappar eller lysen. hjälp uppskattas

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VeteraneN:

vill bara rapportera att jag fått igång ena dell servern. den e uppe å kör, men det är nu den andra jag behöver hjälp med som ej har fungerande front knappar eller lysen. hjälp uppskattas

Öppna locket och kolla så att kabeln till/från frontpanelen sitter i ordentligt, gör dem det så ta ur ändarna på den och sätt i dem igen och testa. skillnad?

Annars om du har möjlighet så koppla kabeln som går inn i frontpanelen på den fungerande maskinen till den trasiga maskinens frontpanel, för att se om felet ligger i frontpanelen eller någon annan stans.

Om den fungerande maskinen inte fungerar med den trasiga maskinens frontpanel så vet du att felet ligger i frontpanelen på den icke fungerande maskinen, så då får du skaffa en ny frontpanel, kostar runt 150kr inkl frakt (ca 83 kr + ca 47 kr i frakt) från ebay (Storbrittanien)

http://viewitem.eim.ebay.se/Dell-PowerEdge-1850-Front-Panel-I...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||