Permalänk
Medlem

prestanda i cod:ghosts

Hej sweclockers, ville se om någon här har köp "Ghosts" och testat det med ett 660 för jag vill veta ungefär hurdan prestanda jag kommer få
tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

För tillfället är spelet ett skämt, trots hög fps är det stutter som bara den. I Windows 8/8.1 är det mus problem vilket gör att det småhackar när du ska röra dig (extremt lite men extremt störigt)

Visa signatur

i9 9900K 5GHz AVX 1.26V LLC 7 | 16GB | Strix 2080 Super OC

Permalänk
Medlem

Jag upplever stutters med 760. Och som Borgis säger så är musen lite funky. Även fast jag inte har nån accel är det lite på i ghost endå, är extra kännslig för sånt.

Permalänk
Medlem

jag och mina polare som spelar ghosts har alla stuttering/lagg problem tills vi skaffade fov changer. googla på fovely, är dock inte säkert att man inte kan bli bannad av misstag i längden. förvänta dig inte att infinityward ska köra nått

Permalänk
Skrivet av lenkon:

Hej sweclockers, ville se om någon här har köp "Ghosts" och testat det med ett 660 för jag vill veta ungefär hurdan prestanda jag kommer få
tacksam för svar.

Jag är lite besviken över prrstandan, kör 770 och det upplevda lagget i MP gör att jag för tillfället kör i 1680x1050 med image quality satt till High och sen low/off på resten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så jag kommer kunna spela det?
Tror inte det med musen blir problem för jag har windows 7 )

Permalänk
Medlem

Du kommer ju kunna spela det, frågan är hur bra. Dock finns det community fixes till de flesta problemen man kan testa.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Du kommer ju kunna spela det, frågan är hur bra. Dock finns det community fixes till de flesta problemen man kan testa.

tack för svaret:))

Permalänk
Medlem
Skrivet av lenkon:

Hej sweclockers, ville se om någon här har köp "Ghosts" och testat det med ett 660 för jag vill veta ungefär hurdan prestanda jag kommer få
tacksam för svar.

Sitter med 660, i5@4.3Ghz, 8GB, SSD och kör på "Extra" (högsta), AA avstängt.
Flyter på helt laggfritt se till att uppdatera till senaste drivrutinerna bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser till så att ni inte har FRAPS igång, för det fuckar upp musen

Permalänk
Medlem

Jag vill bara passa på att säga att Ghosts ser FÖRSKRÄCKLIGT ut på typ mediuminställningar. Är nog det värsta grafik jag sett! På max ser det riktigt bra ut, så man kan ju lura sig att tro att medium skulle vara dugligt det med.

Skulle tro att 660 är ett av de "klenaste" korten man kan få Ghosts att se bra ut med.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

har 7870 lirar med extra på, inga problem flyter på Skitbra. Vet dock inte vilken fps..

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem

Har testat fps unlocker och spelet flyter helt klart mycket bättre

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Spelet flyter inte fint med 760 och 7950 som jag testat med, ihop med 3570k och amd 8350. Riktigt äckligt stutters och fps är jojjo. Får lägga ner ghost det är för mig en stor besvikelse.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att det är buggar som det gör. De har ju inte rört något CoD spel på 10år, de släpper ju bara samma smörja utan att röra grafiken eller nåt annat. De har väl glömt bort hur man gör )

Permalänk
Medlem

Tycker det flyter på fint på mitt GTX780+i7 3770k med senaste drivrutinerna,märker inte av några direkta ryckningar, fungerar bättre än jag förvänta mig då det är nysläppt med en drivrutin släppt.

GTX660 kommer klara COD Ghost på High i full HD utan problem,speciellt när spelet blivit patchat samt med mer optimerade drivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgis:

För tillfället är spelet ett skämt, trots hög fps är det stutter som bara den. I Windows 8/8.1 är det mus problem vilket gör att det småhackar när du ska röra dig (extremt lite men extremt störigt)

Jag skulle vilja påstå att spelet är ett skämt redan utan dessa buggar som du beskriver...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Har gtx 780 sc acx 8gig ram samt i7 2600.
Vridit upp alla inställningar jag kan hitta på max och 1080p
Tyckte det små stuttrade tills jag aktiverade sync every frame ...men det kan ju vara placebo med.
Har inte kört fraps men tycker det flyter fint.....kör dock endast sp

Riktigt snyggt spel btw