Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Permalänk
Medlem

Har knappt spelat spelet sen det kom ut, varför? Jo för att spelet är så sjukt trasig att man nästan gråter. Spelar i 10min sen fryser skärmen och en soundloop går igång.

Dice har alltid varit en av de få delarna på EA som jag faktiskt gillar, fram tills nu. Helt sjukt hur dessa välutbildade och duktiga människorna kan släppa ett spel som krashar på allas datorer, och inte ha löst problemet efter två veckor.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Har knappt spelat spelet sen det kom ut, varför? Jo för att spelet är så sjukt trasig att man nästan gråter. Spelar i 10min sen fryser skärmen och en soundloop går igång.

Dice har alltid varit en av de få delarna på EA som jag faktiskt gillar, fram tills nu. Helt sjukt hur dessa välutbildade och duktiga människorna kan släppa ett spel som krashar på allas datorer, och inte ha löst problemet efter två veckor.

Det verkar variera endel jag får aldrig crasher längre inte säker på att allt fel ligger hos dice. Många som överklockar sina maskiner för hårt, krock med ljudkorts drivrutiner m m m.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Dice och EA borde gå in och läsa denna tråden

Permalänk
Medlem

Har inte kraschar på länge.. kör windows 7.
Däremot hör jag om spelare som kraschar som fasen, bara för att tillslut uppdatera bios/drivrutiner/directX och krascherna försvinner.
Alla krascher är inte DICE fel.

Ett test är att gå in i
origin games > Battlefield 4 > _installer > directx > redist > DXSETUP.exe

Uppdatera directx.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Det kom precis en patch på 1gb

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Det kom precis en patch på 1gb

Det var på tiden. Hoppas det löser de flesta, gärna alla, problem med krascher och dylikt.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Har inte kraschat jättemycket men det händer. Det värsta med spelet är att det är tråkigt. Får hoppas på expansiorna, de var ju roligaste kartorna i BF3. Var tvungen att ta en runda på Ziba igår efter harvat Sniperfield 4, så mycket roligare. Avatarerna i BF4 ser för konstiga ut när de springer BF4, vita granater när de kastas? Killcamen orange? Konstiga kills och deaths osv osv. Kommer ge det ett gäng timmar till men igår var avinstalltionen nära

Visa signatur

VgM

Permalänk
Medlem

Jag länka patch notes lite längre upp om ni missa de!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Har du testat att stänga av alla bakgrundsprogram, framförallt chat/voiceprogram som Skype exempelvis?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

En patch på 1 gb?! Detta kräver nästan ändring i system requirements:)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quorthon:

En patch på 1 gb?! Detta kräver nästan ändring i system requirements:)

Vad menar du?

Permalänk
Medlem

Lite segt att man aldrig vet hur det kommer gå att spela från dag till dag.
Igår t ex, första matchen fick jag Revive bugg så jag fick ta Quit, på andra matchen så kraschade servern och på tredje så dog jag bakom hörn flera gånger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har ni risiga datorer? Mitt har krashat 3 gånger på 18 timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Har ni risiga datorer? Mitt har krashat 3 gånger på 18 timmar

Vissa kombinationer av hårdvara kan ge krasher medans andra inte så beror inte på hur bra datorn man har. Grafikort A och ljudkort B kanske ger krash men inte Grafikort A och Ljudkort C.. Etc.

Permalänk
Medlem

Spelar inte så stor roll vad man har för dator när servern kraschar

Visa signatur

VgM

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte. Om du inte tycker om BF4 och tycker det är ofärdigt, köp då inte deras produkter. Hela anledningen till att de kan fortsätta med att släppa halvfärdiga produkter är för att det finns rikspuckon som köper deras produkter utan att blinka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Vad menar du?

Du vet när man köper ett spel, så står det på förpackningen rekommendationen om hur mycket RAM- minne det krävs, CPU, och ledigt utrymme på HDD/SSD
(1 GB för en patch kan vara mycket om man använder en rapp liten SSD)...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||

Permalänk
Medlem

Spela payday 2 istället, kommer ny DLC ikväll/imorgon, man behöver inte ha DLC:t för att få spela det nya contentet, räcker med att den som hostar har DLC :P.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quorthon:

Du vet när man köper ett spel, så står det på förpackningen rekommendationen om hur mycket RAM- minne det krävs, CPU, och ledigt utrymme på HDD/SSD
(1 GB för en patch kan vara mycket om man använder en rapp liten SSD)...

Men det står ju 30GB+ vilket spelet inte ens är.

Det är väl därför det alltid överdrivs när det gäller system req då dom vill ha utrymme för patchning.

Permalänk
Medlem

Jo, visst är det så-det var ett litet skämt, men samtidigt så är man aldrig glad över 1 gb:s patchar , inte ens uppdateringar från MS eller Adobe...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"

Permalänk
Avstängd

Jag ÄLSKAR stora patchar så kan inte hålla med där ;).

Blir mest irriterad på dessa 20mb som kommer då och då

Permalänk
Medlem

Visa signatur

"Saints are in Hell!"

Permalänk
Medlem

Nu fungerar de, ni som vill spela BF4 adda "Hsn_Hansen"

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk

Nä nu är jag förbannad!

Gillar att spela HC och det har jag gjort sen BF3. Men att behöva vänta i 30+ minuter för att komma in på en match p.g.a. Premium skiten är fan sanslöst! Står att jag har plats 4 i kön, när jag sedan har plats 1 så hoppar jag back 7 platser för att ge rum till Premium spelare!!! VA I HELVETE!!!

Först köper man "DIGITAL DELUXE" (va nu fan det är!!) för 700 kr..... 700 jävla kronor!!! För att sedan vara tvungen att köpa Premium för 500 KR!! Ska man alltså behöva betala 1200 kr för att spela ett spel utan problem? Vad är det som händer med världen?!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

Nä nu är jag förbannad!

Gillar att spela HC och det har jag gjort sen BF3. Men att behöva vänta i 30+ minuter för att komma in på en match p.g.a. Premium skiten är fan sanslöst! Står att jag har plats 4 i kön, när jag sedan har plats 1 så hoppar jag back 7 platser för att ge rum till Premium spelare!!! VA I HELVETE!!!

Först köper man "DIGITAL DELUXE" (va nu fan det är!!) för 700 kr..... 700 jävla kronor!!! För att sedan vara tvungen att köpa Premium för 500 KR!! Ska man alltså behöva betala 1200 kr för att spela ett spel utan problem? Vad är det som händer med världen?!

Joina inte fulla servrar? Eller köp premium som resten.

Permalänk

Nu blir det fan mer rage här!!!

Kom in på en server (efter 45 minuter) för att hinna spela 5 minuter tills jag dör. Är då inne i menyn för att spawna och någon snäll lagkamrat återupplivar mig. Vilket resulterar i att jag fastnar i någon sorts JÄVLA LIMBO!! Jag kan inte spawna, jag kan inte acceptera återupplivningen, så jag är tvungen att stänga av spelet och nu är jag tillbaka på ruta 1 med 45 minuters väntetid!!!!!!!

HATAR BF4 för tillfället!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Joina inte fulla servrar? Eller köp premium som resten.

Alla HC servrar är fulla! Och jag känner inte riktigt för att betala 500 kr extra för ett spel som inte är färdigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Nu blir det fan mer rage här!!!

Kom in på en server (efter 45 minuter) för att hinna spela 5 minuter tills jag dör. Är då inne i menyn för att spawna och någon snäll lagkamrat återupplivar mig. Vilket resulterar i att jag fastnar i någon sorts JÄVLA LIMBO!! Jag kan inte spawna, jag kan inte acceptera återupplivningen, så jag är tvungen att stänga av spelet och nu är jag tillbaka på ruta 1 med 45 minuters väntetid!!!!!!!

HATAR BF4 för tillfället!

ehmm..byt server?...är du dum o väntar 45min för att gå in på en server får du ju skylla dig själv..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

Alla HC servrar är fulla! Och jag känner inte riktigt för att betala 500 kr extra för ett spel som inte är färdigt.

Sluta gnälla då och vänta, du har inte premium, du får vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Nä nu är jag förbannad!

Vänta, 1200kr? Kostade ju drygt 700 kr för spelet + premium ( Själv köpte jag från GMG, möjligtvis närmare 800kr, men iaf). Men visst, att gå före i kön (eller snarare inte han någon annan gå före i kön) är enda anledningen att jag köpte Premium, helt okej anledningen att bli betalande medlem om det skulle vara ett f2p spel, men battlefield... Lite dubbeldoppande så att säga...