Android mobiler. Tips och frågor.

Permalänk

Android mobiler. Tips och frågor.

Saknar en tråd som denna.

Min kära fru får ärva min Samsung G3. Hon är ingen tekniker eller ens tek intresserad.
G3 är en ganska avancerad lur och jag skulle behöva anpassa denna till hennes behov.
Först och främst. Hon ska ha bara 2 "skärmar". En med 8 direkta nummer och en till med stora ikoner och - foto, sms, galleri.

Vad kan jag göra. Hur/vad krävs för att anpassa denna till hennes behov?

Permalänk

Min fråga 2. Vilken app är lämpligast för att göra backup av appar?
Går det sen att återställa dessa appar till en annan mobil?

Permalänk
Medlem

Goggla på "how to customize touchwiz "
Ja jag vet, googla är ett skittråkigt svar att få. Är inte alls glad för det själv när det händer.
Men kanske du hittar vad du söker där?

Om du inte vet alls vad du gör nu och jag ska beskriva det så blir det en wall of text.
Det har jag inte tid med just nu.
Därav google.

Jag använder App Backup & Restore.
Tycker den är fullt tillräcklig.
Bara att ta appen och kopiera till din dator eller annan telefon.
Den sparar apparna rena, dvs som apk för installation.
Ingen data. Vilket är bra för återställer du data med så blir det lätt väldigt fel.
https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.infolife.a...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Samsung Galaxy S 3 / 4.1.2

Provade Framaroot.apk
Funkar inte på min.

Permalänk

App Backup & Restore.

Fungerar bra med min Galaxy S3. Bra tips. Tack.

Permalänk
Medlem

Gå in till läge för hemskärm och välj enkelt läge.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna smälla på Cyanogenmod, den påminner utseendemässigt väldigt mycket om vanilla-android (som jag tycker har ett väldigt tydligt och enkelt gränssnitt), och du kan ändra det mesta i launchern. Två homescreens, genvägar till telefonboksposter, och dito till galleri etc, är inga problem att åstadkomma. Har inte ändrat storlek på ikoner själv, men det skulle förvåna mig högeligen om det inte går.

Nu hade du förvisso hittat en fungerande backuplösning, men kan ju i alla fall nämna att jag kör med Titanium Backup till såntdär.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Du skulle ju kunna smälla på Cyanogenmod, den påminner utseendemässigt väldigt mycket om vanilla-android (som jag tycker har ett väldigt tydligt och enkelt gränssnitt), och du kan ändra det mesta i launchern. Två homescreens, genvägar till telefonboksposter, och dito till galleri etc, är inga problem att åstadkomma. Har inte ändrat storlek på ikoner själv, men det skulle förvåna mig högeligen om det inte går.

Nu hade du förvisso hittat en fungerande backuplösning, men kan ju i alla fall nämna att jag kör med Titanium Backup till såntdär.

Den fungerar endast till rootade (Titanium Backup) mobiler!

Permalänk
Medlem

"Hon är ingen tekniker eller ens tek intresserad"
Ganska värdelöst att ens nämna Cyanogenmod i detta fallet.
Ska det tvunget moddas så är det isf bättre med en rom som är baserad på stock där allt ska fungera.

Allt löses väldigt lätt med tex Nova Launcher.
Den är gratis, bättre? än stock, snabbare, lätt att konfigurera och behöver ingen root.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslacoilsw...

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Nova Launcher är ok. Blev förvånad.

Nu har jag problem med att placera några kontakter på skärmen
Själva widget är det inga problem. Jag får 2*4 kontakter. S.k. Viktiga kontakter. Och där ligger redan några. Hur ändrar man det? Hur redigera dessa? Jag vill placera andra i dessa rutor.

Permalänk
Medlem

Kan du inte slänga dom befintliga ipapperskorgen och lägga ditt nya?

Permalänk

Det har jag gjort. Men det vare ok att kunna editera det.