Problem med Nvidias nya uppdateringar och DVI-D skärm.

Permalänk

Problem med Nvidias nya uppdateringar och DVI-D skärm.

Hej!
Har 2 st skärmar inkopplade, en HP skärm med VGA kabel -> DVI och en 120Hz BenQ med DVI-D.
Jag har nyligen införskaffat mig ett GTX GeForce 770 och innan hade jag ett GTX GeForce 570.
Jag satt i det och allting funkade som det ska. Men bestämde för att uppdatera mina drivrutiner. (Version 320.49 innan)
Men då jag installerar någon av de nya uppdateringarna efter det så kommer min 120Hz skärm att slockna och får "signal fel".
Har provat allt möjligt som att byta port i grafikkortet, DVI-VGA converters och kör med tillfället en HDTV kabel men får väldigt suddig bild och kan som sagt inte gå över 60Hz då.

Om jaq går tillbaka till version 320.49 på grafikkorts uppdateringarna hoppar skärmen igång igen och 120Hz rullar som det ska.
Någon som har en idé ?

// Förvirrad Gamer.

Permalänk
Medlem

Kanske behöver gå in i nVidias kontrollpanel och ställa in flerskärmsmilljön... Kanske nollställdes vid uppdateringen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Har redan kollat efter det, finns ingenting. Datorn hittar inte den andra skärmen alls så länge den körs i DVI-D uttaget på graffekortet.

Permalänk

Nvidia släppte en ny uppdatering idag, 331.82. Men får ändå samma problem att DVI skärmen slocknar direkt efter grafikuppdateringarna...

Permalänk

Problemet kvarstår, fortfarande ingen som har en blekaste aning om vad problemet kan vara?
Lite tråkigt att man inte kan uppdatera sitt grafikkort utan att 120hz ska fungera...