Permalänk
Medlem

bf4 performance overlay PROBLEM

Hej , när jag sätter på performance overlay grejen där det visar en graf på gpu o cpu. saken är ska den visa rött/vit snabbt , om ni förstår va ja men ar det skiftar snabbt , på bilden är det vit , men det skiftar hela tiden . har i7 4770 k och gtx 780 ti

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Medlem

Ta en skärmdump är du snäll.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Ta en skärmdump är du snäll.

http://www.ladda-upp.se/bilder/jmzxpqxwmrabgm/

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Medlem

Så det röda rutnätet bakom graferna skiftar mellan rött och vitt menar du?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Så det röda rutnätet bakom graferna skiftar mellan rött och vitt menar du?

exact! då menar jag siffrorna asså inte graferna själva siffrorna blir vitt rött hela tiden. men dem ligger hela tiden jämnlika processorn och gpun. men det skiftatr hela tiden vitt/rött vitt/rött. har hela tiden kört innan med vsync , då jag har en gammal skärm. men när jag kollade på andras performance overlay så har dem hela tiden vitt :(. vad kan problemet vara? eller är det normalt så som det ser ut?

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jooker90:

exact! då menar jag siffrorna asså inte graferna själva siffrorna blir vitt rött hela tiden. men dem ligger hela tiden jämnlika processorn och gpun. men det skiftatr hela tiden vitt/rött vitt/rött. har hela tiden kört innan med vsync , då jag har en gammal skärm. men när jag kollade på andras performance overlay så har dem hela tiden vitt :(. vad kan problemet vara? eller är det normalt så som det ser ut?

Flyter spelet på bra? I så fall, vad spelar det för roll?

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooker90:

exact! då menar jag siffrorna asså inte graferna själva siffrorna blir vitt rött hela tiden. men dem ligger hela tiden jämnlika processorn och gpun. men det skiftatr hela tiden vitt/rött vitt/rött. har hela tiden kört innan med vsync , då jag har en gammal skärm. men när jag kollade på andras performance overlay så har dem hela tiden vitt :(. vad kan problemet vara? eller är det normalt så som det ser ut?

jag tror inte att det är ett problem överhuvudtaget, det är likadant för mig.
om du youtubar lite så ser du att det är så för de flesta, vissa med urusel fps ligger på rött hela tiden dock.

men det skulle vara intressant att ta reda på exakt vad röd respektive vit betyder, gissar på att röd är negativt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Flyter spelet på bra? I så fall, vad spelar det för roll?

ja då , spelet flyter på bra med allt på har en fps på 90 average.. men jag undra bara va de vita och röda färgen betydde

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

jag tror inte att det är ett problem överhuvudtaget, det är likadant för mig.
om du youtubar lite så ser du att det är så för de flesta, vissa med urusel fps ligger på rött hela tiden dock.

men det skulle vara intressant att ta reda på exakt vad röd respektive vit betyder, gissar på att röd är negativt

jag har dock inte dåligt fps , verkligen inte. har som max 80-100 med allt på , jag undrade bara om det skulle vara så ''vitt till rött osv' hehe

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooker90:

jag har dock inte dåligt fps , verkligen inte. har som max 80-100 med allt på , jag undrade bara om det skulle vara så ''vitt till rött osv' hehe

svar från självaste repi

https://twitter.com/repi/status/403879470093725696

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

hehe tack så mycket ha en trevlig helg

Visa signatur

''Just doing what god commands me to do''

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooker90:

hehe tack så mycket ha en trevlig helg

Mjo nu bär det av på black sabbath konsert! \m/

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |