Permalänk
Medlem

Nope, dom andra fläktarna går inte igång då heller, det enda jag hör då är att nätagget går igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scrime:

Nope, dom andra fläktarna går inte igång då heller, det enda jag hör då är att nätagget går igång.

Låter ju som att ditt nätagg gått åt pipan, det fungerar så pass att det kan leverera lite effekt men inte tillräckligt för att starta datorn. Det skulle kunna ha varit detta som orsakade BSOD´s hela tiden då GPU inte fått tillräcklig effekt varpå drivrutinen kraschat.

Permalänk
Medlem

Snackat med några på en wow pserver jag lirar på, dom påstår att det kan vara att moderkortet har dött eftersom att CPU fläkten inte ens går igång även fast gpu'n inte är i, och dom påstod även att 600W inte räcker för att driva gtx 670 och i5 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av scrime:

Snackat med några på en wow pserver jag lirar på, dom påstår att det kan vara att moderkortet har dött eftersom att CPU fläkten inte ens går igång även fast gpu'n inte är i, och dom påstod även att 600W inte räcker för att driva gtx 670 och i5 650

Effekten räcker och blir över utan problem så där har de fel! Sen kan de ha rätt i att MB gett upp, men eftersom du nyligen bytt PSU så tror ju jag att den är boven. Sen finns det ju alltid en liten risk att en döende PSU tar med sig andra delar i fallet, det skulle därför kunna vara mer trasig hårdvara. Kolla om du kan låna en PSU av någon om du inte har någon extra, se ifall du kan få datorn att boota med annan PSU. Gör den inte det så kan problemet säkert vara MB.

Nedan, vad Swecs testrigg drar totalt ifrån väggen med ett 770 under speltest i BF4.

Dold text