Ny Mobil Htc One vs Lg G2, sony Z1

Permalänk
Medlem

Ny Mobil Htc One vs Lg G2, sony Z1

Hej,
Skall byta ut min gamla iphone 4 som börjar ge sig. Och jag känner aldrig mer Ios utan jag vill ha en android lur.
Jag har kolla på flera olika modeler och den som faller mig bäst i smaken utseende mässigt och känslan i handen är HTC one.

Det som gör mig osäker är dock att på pappret så har den inte mycket att sätta emot samsung s4 4g+ sony Z1 och Lg G2 när det gäller processor mm.
Så jag undrar hur bra flyter htc one på om man gemför mot Lg g2 samsung s4 och sony z1.
För det är det som är det viktigaste för mig att telefonen flyter på bra och inte laggar.

Hur enkelt är det att roota Htc one jämfört mot S4 G2 och Z1?
Vilken finns det mest mods till?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Har inte rootat min One men har inte hört det skulle vara något större krångel. Någon annan får fylla i där dock. Glöm inte att det går lägga in Google Edition, så man får senaste Android-versionerna bara någon vecka efter Nexus-enheterna.

Folk kommer varna dig för "gammal" processor, få mpixel i kameran och säkert nåt mer men gränssnittet flyter på sanslöst bra, det kan jag direkt tala om. Kameran är ruskigt snabb och funkar bra i mörker och har bra vidvinkel så den funkar bra inomhus, och den har markant bättre samtalsljud än någon annan telefon jag provat, och det inkluderar S4:an.

Sen har den en viss "Vill ha"-faktor som inte Samsung har i mina ögon. En telefon med vassast specifikationer blir snabbt omodern, men en lyxig premium-telefon kommer alltid ha kvar sina goda egenskaper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Har inte rootat min One men har inte hört det skulle vara något större krångel. Någon annan får fylla i där dock. Glöm inte att det går lägga in Google Edition, så man får senaste Android-versionerna bara någon vecka efter Nexus-enheterna.

Folk kommer varna dig för "gammal" processor, få mpixel i kameran och säkert nåt mer men gränssnittet flyter på sanslöst bra, det kan jag direkt tala om. Kameran är ruskigt snabb och funkar bra i mörker och har bra vidvinkel så den funkar bra inomhus, och den har markant bättre samtalsljud än någon annan telefon jag provat, och det inkluderar S4:an.

Sen har den en viss "Vill ha"-faktor som inte Samsung har i mina ögon. En telefon med vassast specifikationer blir snabbt omodern, men en lyxig premium-telefon kommer alltid ha kvar sina goda egenskaper.

Håller med dig, har själv HTC One sedan release och älskar den fortfarande. Jag har dessutom rootat och flashat min så kan bekräfta att det inte är några som helst problem. Ska du flasha rekommenderar jag PureXAudio, vilket gör ljudet ännu bättre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren blir nog å åka köpa en One imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krona:

Tackar för svaren blir nog å åka köpa en One imorgon

3800 kronor på Elgiganten just i dag. Hoppas du inte köpte den för ca 5000 någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

3800 kronor på Elgiganten just i dag. Hoppas du inte köpte den för ca 5000 någon annanstans.

Beställde en svart från dem riktigt nöjd med priset