Asus Radeon R9 280X TOP + Seasonic M12D 850W

Permalänk
Medlem

Asus Radeon R9 280X TOP + Seasonic M12D 850W

Hej!

Är väldigt intresserad av att köpa ett Asus Radeon R9 280X DirectCUII TOP grafikkort, och min fråga till er är om min PSU, som är en Seasonic M12D på 850W kommer att vara fullt kompatibelt med detta grafikkort? 850W räcker gott och väl till det här grafikkortet, det vet jag, men det jag är mest fundersam över är om min PSU möjligtvis är lite för gammal för att kunna hantera ett så modernt kort. PSU'n är ungefär 4-5 år gammal skulle jag tippa på... Men det kanske inte spelar någon större roll?

Mvh,
Jocke

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Kolla att rätt kontakter finns på sladdarna från PSU:n. D.v.s 2x PCI-e 6-pins kontakter. Så bördet fungera.

Permalänk
Medlem

Som ovan säger, så länge det finns rätt kontakter så spelar det ingen roll hur gammal agget är, och om det är så att agget inte har rätt kablar så finns det oftast adaptrar som följer med kortet, annars får du köpa separat.

Permalänk
Medlem

Alrighty! Tack för hjälpen och informationen!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Skrivet av betan:

Kolla att rätt kontakter finns på sladdarna från PSU:n. D.v.s 2x PCI-e 6-pins kontakter. Så bördet fungera.

8+6 är det som gäller för det kortet. Just to clarify.

Visa signatur

R5 2600x / 32GB / R9 280X