Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers på Dreamhack Winter 2013

Permalänk
Melding Plague

SweClockers på Dreamhack Winter 2013

Med siktet inställt på årets Dreamhack Winter packar redaktionen väskorna och styr stegen mot Jönköping. Häng med på bild- och filmkavalkad bland montrar och gamers!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Önskar jag kunde vara där =(

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Skaplig armstyrka snubben från SVT har.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk
Medlem

Ahh, vad kul det verkar

Permalänk
Medlem

Hoppas det var trevligt. Nästa år får ni bjuda på lite glöggmys också

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Stockholmsmässan nästa gång Dreamhack. Skulle skapa många besökare till och från centralen.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Önskar att man kunnat vara där bara för att se DH Dota 2 turneringen *IRL* och träffa andra Dota spelare,
tyvärr kör ju i princip alla där jag bor LoL

Permalänk
Medlem

"Senaste maskinen huserar bland annat tredubbla Geforce GTX Titan, och enligt uppgift går det inte att maxbelasta utan tråkiga, säkringsrelaterade, bieffekter för hela raden."

Kul att sitta på samma rad som Tvelander. Har världens game... och sen dör datorn mitt i av att tvelander sitter och benchar.

Permalänk
Datavetare

Är dreamhack bara spel nu för tiden eller finns det fortfarande kvar något av demo/programmerings-delen?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Jag syns inte i gruppbilden, men det var trevligt ändå!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Haha, den där jävla dockan på 05:40.
EDIT: Bildlänk

Dold text
Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Är på lokalen jämte just nu

På HV mot Färjestad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av ouchbeck:

Skaplig armstyrka snubben från SVT har.

var syns han?:)

Permalänk
Skrivet av Axelind:

var syns han?:)

Dold text

Tror han menade den bilden.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Tror han menade den bilden.

Jaha le trole hahahaha

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att vara där. Undrar hur andra SweC:are är IRL

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mrfresh:

Önskar jag kunde vara där =(

Absolut och jag gillar verkligen swecmusiken, den har blivit en härlig signatur i olika sammanhang. Tack för denna rapport och passa på att ha lite firmafest nu vetja, det är ni värda. En sak till, Emils t-shirt är det många som vill ha, den skulle passa finfint under min lärarkavaj. Trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Aldrig varit på DH då jag har trott att jag är för klen för det, men måste säga att det ser förbannat roligt ut nu när jag tittar på videon. Kanske får dyka upp nästa gång! Vore skoj att dra upp min lilla treskärmshörna bredvid tvelander

(dessutom vill jag ha en sweclockersmössa, den såg cool ut)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Är dreamhack bara spel nu för tiden eller finns det fortfarande kvar något av demo/programmerings-delen?

Har inte sett det på flera år faktiskt och det är nog så, på gott och ont beroende på vem man frågar att evenemanget utvecklats till en primärt spel/musik/hårdvarufestival. För mig personligen så är det inget fel med den här utvecklingen men jag har förståelse för de som inte gillar det.

Missade för den delen sweclockers meetet helt i år igen XD Jag satt nog och fick mina första inblickar i Star Citizen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

lol

Haha Tvelander, han har hjälpt mig lite på forumet synd bara att han bara förstör för alla andra i det verkliga livet <3

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Ibland är det bättre att lägga ner mobilen och vara i nuet, sweclockers filmade trotts allt händelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dummyer:

Ibland är det bättre att lägga ner mobilen och vara i nuet, sweclockers filmade trotts allt händelsen.

Bäst var ju han som filmade när sweclockers filmade. Jag undrar var nöjesvärdet sitter i det klippet...

Permalänk
Skrivet av Dummyer:

Ibland är det bättre att lägga ner mobilen och vara i nuet, sweclockers filmade trotts allt händelsen.

Detta är något jag håller med om så in i bänken! Väl talat min gode herre (eller fagra mö, om det nu är så det ligger till)

Har alltid varit sugen på att dra till DH, aldrig riktigt kommit till skott bara. 24 år gammal och börjar väl nu känna att jag närmar mig övre åldern på vad som är socialt accepterat för denna typen av lan.. Nåja, jag har aldrig tagit hänsyn till sociala normer i större utsträckning, varför börja här och nu?

Permalänk
Inaktiv

Om man vill få sig en bra överblick över vad som händer, livestreams, random webcams, chattar o allmänt strunt var ska man titta då?

http://dreamhack.tv/ o http://www.youtube.com/user/DreamhackMedia/videos, twitter o fejjan såklart finns ju, men vad mer?

Permalänk
Medlem

Kan ni inte visa lite bakom kulisserna? intervjua nån i crew som visar nätverket med all hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Kul att sitta på samma rad som Tvelander. Har världens game... och sen dör datorn mitt i av att tvelander sitter och benchar.

Tog inte han med sig dieselaggregat?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Är dreamhack bara spel nu för tiden eller finns det fortfarande kvar något av demo/programmerings-delen?

Jag har inte sett något om programmering eller liknande, bara spel, datorer och datortillbehör.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

Det är awesome här på dh nu har vi 2 goa nätter kvar på dh nu ska jag gå en runda sen blir det bf4 med mina homies

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av jonasies:

"Senaste maskinen huserar bland annat tredubbla Geforce GTX Titan, och enligt uppgift går det inte att maxbelasta utan tråkiga, säkringsrelaterade, bieffekter för hela raden."

Kul att sitta på samma rad som Tvelander. Har världens game... och sen dör datorn mitt i av att tvelander sitter och benchar.

HAHAHAA! Jag vill se en insamling för att nån ska filma hela raden och se deras reaktioner när hela raden slocknar p.g.a Tvelander

Gäller hålla låg profil då.

Med tanke på att han sa det så hade han väl redan testat det??

Känns som att DreamHack är en sån grej man måste va på minst en gång i livet innan man blir 35 iaf.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av jonasies:

"Senaste maskinen huserar bland annat tredubbla Geforce GTX Titan, och enligt uppgift går det inte att maxbelasta utan tråkiga, säkringsrelaterade, bieffekter för hela raden."

Kul att sitta på samma rad som Tvelander. Har världens game... och sen dör datorn mitt i av att tvelander sitter och benchar.

Inte hänt än som tur är! Jag och några vänner dödade däremot raden i somras

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.