Hej! Funderar på att köpa den här datorn, men behöver er hjälp att kolla över den och se så den här bra :)

Permalänk
Medlem

Hej! Funderar på att köpa den här datorn, men behöver er hjälp att kolla över den och se så den här bra :)

Hej!

tänker köpa den här datorn till videoredigering och gaming, har suttit med nu ett tag för att se så allt ser bra ut. Just nu är
den byggd för sli, men vet ej om det är något jag kommer använda? (kanske kan spara en bra slant där)

Skulle bara vilja ha lite tips och höra vad ni säger om en? en jätte bra grej skulle va om ni bara skulle kunna säga ja eller nej om ni skulle ha köpt de här delarna?, kanske inte passar er, men om det hade hade ni köpt delarna?

Tacksam för snabba svar och ha en God jul / Adam

Kundvagn: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4205184/2013-11-30

Permalänk
Medlem

vad ska du spela för spel?
men för övrigt så ser det bra ut!
sli? du kanske köper en till 780 i framtiden

Permalänk

Ser helbra ut!

Är personligen inte förtjust i nätaggregat från Corsairs budgetserie (don't ask me why), men det du valt lär fungera utmärkt till ditt system. Dessutom är det modulärt. Vill du köra SLI i framtiden får du gå upp lite i pris dock.

Vad gäller grafikkort finns det ju R9 290 för drygt 3500kr som är mer prisvärt än GTX780, men de blir riktigt varma (95C) och låter enligt de flesta recensenter åt helvete för mycket, så vill du inte slänga på en egen tredjepartskylare på det är nog GTX780 ett väldigt bra val trots allt.

Visa signatur

R5 2600x / 32GB / R9 280X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disclaimer:

Ser helbra ut!

Vad gäller grafikkort finns det ju R9 290 för drygt 3500kr som är mer prisvärt än GTX780, men de blir riktigt varma (95C) och låter enligt de flesta recensenter åt helvete för mycket, så vill du inte slänga på en egen tredjepartskylare på det är nog GTX780 ett väldigt bra val trots allt.

jag håller me dig med grafikkortet, jag har hör många klaga på ljudet men! har de fläktkurva på? har de låst fps?
alltså jag förstår inte en del, de vill att grafikkortet ska köra i 100% under spel fast de inte behöver det, har man en 60 hz skärm så ska inte grafikkortet behöva jobba för att få mer fps

Permalänk
Skrivet av 007onex:

jag håller me dig med grafikkortet, jag har hör många klaga på ljudet men! har de fläktkurva på? har de låst fps?
alltså jag förstår inte en del, de vill att grafikkortet ska köra i 100% under spel fast de inte behöver det, har man en 60 hz skärm så ska inte grafikkortet behöva jobba för att få mer fps

Ett 290 pressar inte mycket mer än 60fps i BF4 med allt på max i 1080p.

Visa signatur

R5 2600x / 32GB / R9 280X

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra Battelfield 4, lol, cs, minecraft, cod, assasin´s creed bf m.m. (framtida spel)
Redigerar i Adobe After Effects och Adobe Premiere pro.

Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAidumo:

Jag kommer köra Battelfield 4, lol, cs, minecraft, cod, assasin´s creed bf m.m. (framtida spel)
Redigerar i Adobe After Effects och Adobe Premiere pro.

Tack för all hjälp

köp en 290x eller 290 och om du kan bybt ut kylaren och då har du en mycket prisvärd grafikkort!

Permalänk
Medlem

Nu vet itne jag hur bra CX600M är, men jag vet att de vanliga CX modelerna fått mycket kritik.

Denna vet jag dock är bra och ofta rekomenderad. Kanske något att fundera över?

http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b...

Annars ser de väldigt bra ut.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2