Tävla och vinn speldatorn Alina Gamer God

Permalänk
Medlem

nu är man ju helt galet nyfiken på vem som vunnit! hoppas det är jag!

Permalänk
Medlem

Vi sitter alla och hoppas Det är lite som julafton förr, när man rusade ner till granen på morgonen för att se om det ligger ett paket från tomten.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rowra:

nu är man ju helt galet nyfiken på vem som vunnit! hoppas det är jag!

Samma här ^^

Permalänk

Hej grabbar,

Hemskt ledsen att det drar ut på tiden lite. Men vi fick in över 1500 bidrag varav ungefär 800 var kvalificerade. Mycket att beta igenom med andra ord och vi sitter och läser varje dag. Skulle kännas fel att välja ut en vinnare halvhjärtat i förmån för att bli klar lite fortare, därmed drar det ut lite extra på tiden.

Men, den som väntar på något gott?

Permalänk
Medlem

Påminner lite om känslan när man som barn satt framför granen hela julaftonsdagen och vänta på klapputdelningen!

BTW: I tävlingsformuläret är fritext fältet tomt för mig trots att jag skrev in ett fruktansvärt bra förslag där när jag skickade in. Ska det vara så eller ska men kunna se det man har skrivit? I sånna fall kan det vara knas med mitt Chrome :/

Permalänk
Medlem

Är man utloggad så ser man samma sak så det borde vara ett sätt o visa de rätta svaren. Yep spännande att se vilket förslag som vinner, själv hade man ett gamer god center som förslag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIaHO:

Är man utloggad så ser man samma sak så det borde vara ett sätt o visa de rätta svaren. Yep spännande att se vilket förslag som vinner, själv hade man ett gamer god center som förslag

Det skulle förklara en del. Tack för att du dela med dig av det du fann!

Permalänk
Skrivet av DavidJurio:

Hej grabbar,

Hemskt ledsen att det drar ut på tiden lite. Men vi fick in över 1500 bidrag varav ungefär 800 var kvalificerade. Mycket att beta igenom med andra ord och vi sitter och läser varje dag. Skulle kännas fel att välja ut en vinnare halvhjärtat i förmån för att bli klar lite fortare, därmed drar det ut lite extra på tiden.

Men, den som väntar på något gott?

Fan vad king att sitta och läsa igenom vartända bidrag som kvalificerade. Hats off to you guys.

Visa signatur

ezgame ezlife

Permalänk
Medlem
Skrivet av v11valni:

Fel tråd?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Fel tråd?

Tack

Permalänk

man hoppas ju såklart att man vinner men... vinstskatt kommer förmodligen att behöva betalas och den ligger oftast på 30% alltså ungefär 6000 tusen så helt "gratis blir den ju inte xd

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z87-GD65 Processor: Intel Core i5 4760k CPU-Kylare: Corsair H100i Grafik: MSI GTX 780 Twinfrozr Gaming RAM: Corsair 16GB VENGEANCE PRO HDD: 3TB Seagate Barracuda SSD: Samsung 840 120GB PSU: Corsair AX 760W

Permalänk

Säljer man datan blir det en vinst på 14k, man hoppas ju på det bästa även om jag hade tänkt behålla den:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eliaskallden:

man hoppas ju såklart att man vinner men... vinstskatt kommer förmodligen att behöva betalas och den ligger oftast på 30% alltså ungefär 6000 tusen så helt "gratis blir den ju inte xd

du skojar? 6000 kr vinstskatt? ROFL rena rama stölden jue

Känns som Antipiratbyråns skatter på hårddiskar.

Permalänk

Tävlingsvinster som inte kommer från arbetsgivaren är skattefria om de är i annan form än kontanter och värdet är högst 0,03 prisbasbelopp, avrundat till närmaste hundratal kronor.

Har du varit med i en tävling i till exempel. TV eller en tidning och vunnit, ska du vanligtvis betala skatt på vinsten. Om det är den personliga prestationen som avgör om du vinner ska du beskattas för vinsten. Är det däremot slumpen som avgör är vinsten skattefri.

Tävlingsvinster är skattefria om de består av föremål som värderas till högst 1 300 kronor.

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteinkomst/inkom...

Permalänk
Medlem

Har för mig att det är upp till mottagaren av priset att anmäla det till skatteverket då detta inte är någon större nationell tävling som de har stenkoll på. Sen skulle det inte heller vara lönt för skatteverket att jaga någon för 6000 kronor... Men vad vet jag

Permalänk
Skrivet av beejac:

Har för mig att det är upp till mottagaren av priset att anmäla det till skatteverket då detta inte är någon större nationell tävling som de har stenkoll på. Sen skulle det inte heller vara lönt för skatteverket att jaga någon för 6000 kronor... Men vad vet jag

Dom jagar folk för mindre

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisCringle:

Dom jagar folk för mindre

Det jag vill mena är att om Alina inte anmäler det till skatteverket är chansen väldigt liten att någon från skatteverket kommer och ringer på dörren hos dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Det jag vill mena är att om Alina inte anmäler det till skatteverket är chansen väldigt liten att någon från skatteverket kommer och ringer på dörren hos dig.

Man kan ju alltid hoppas, men oavsett hur låg chansen är så bör man vara redo att betala om man deltar i tävlingen, prata med familjen om man inte har tillräckligt med pengar själv, eller om försäljning är aktuellt, man kan ju sälja sin gamla dator för att täcka den nya. Men skatt eller inte så är det fortfarande en riktigt bra tävling och trots vinstskatt något som alla medlemmar borde vara med på

Visa signatur

Lian Li PC-O11 - Gigabyte Z390 AORUS MASTER - Intel 9900K - EVGA GeForce RTX 2080 Ti - Corsair 4x8GB 3200 MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidJurio:

Hej grabbar,

Hemskt ledsen att det drar ut på tiden lite. Men vi fick in över 1500 bidrag varav ungefär 800 var kvalificerade. Mycket att beta igenom med andra ord och vi sitter och läser varje dag. Skulle kännas fel att välja ut en vinnare halvhjärtat i förmån för att bli klar lite fortare, därmed drar det ut lite extra på tiden.

Men, den som väntar på något gott?

Hej! Hur långt har ni kommit?
Ser framemot resultat och hoppas ni presenterar alla förslag!

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Hej! Hur långt har ni kommit?
Ser framemot resultat och hoppas ni presenterar alla förslag!

Haha ALLA förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Haha ALLA förslag?

Kanske inte ALLA då...

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Inaktiv

jasså vem vann då?

Permalänk
Medlem

Något nytt?

EDIT: ah, nu såg jag efteråt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |