Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

På något sätt, efter 1 timmes strul med att 299kr blev 690kr fick jag äntligen denför 299kr. Vet inte hur det hände men det bara funkade lol.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/webhallens_julk...

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än mig som inte kan se kampanjpriset (990kr) på harman/kardon cl-hörlurarna på media markts hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hörlurar Logitech UE 6000 för 951kr inkl frakt (£79,99 + frakt)
Kostar 1995kr i Sverige (överpris).

Svarta £79,99 + frakt (951kr)
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00A668MZI/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A3P5ROKL5A1OLE

Vita £88.99 + frakt (1052kr)
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00A668O92/ref=ox_sc_act_t...

De har Noise-cancelling också för de som gillar det. Går att stänga av. Har lyssnat på dessa några gånger och tycker de är värda 1000kr utan tvekan, särskilt eftersom NC kan vara trevligt på flyget osv. Ett bra alternativ om du funderar på lurar mellan 500-1500kr, det finns ju lite mer än ATH-M50 nuförtiden.

Recension på InnerFidelity

http://ecx.images-amazon.com/images/I/81OgSkgILJL._SL1500_.jp...

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41cUGF4nVoL.jpg

(Edit: ändrade länken på svarta till direkt från Amazon med lägre frakt)

Värt att notera är att det är fri frakt, men att du kommer få betala ett något högre pris på produkten eftersom Svensk moms gäller, dvs. 25% istället för 20%. Dvs. £84 (ca 900 SEK) för den svarta modellen, beställde ett par, får se hur de är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Värt att notera är att det är fri frakt, men att du kommer få betala ett något högre pris på produkten eftersom Svensk moms gäller, dvs. 25% istället för 20%. Dvs. £84 (ca 900 SEK) för den svarta modellen, beställde ett par, får se hur de är.

NEJ då du betalar momsen i det landet köpet sker inom EU.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

NEJ då du betalar momsen i det landet köpet sker inom EU.

NEJ du betalar 25% moms från amazon UK.

Det har med skatteregler att göra.
Företag som säljer för mer än 320,000kr/år till Sverige skall betala 25% moms.

Här är samma frågeställning:
http://kundo.se/org/konsument-europa/d/momsvat-internethandel...

Permalänk
Skrivet av Blow:

NEJ då du betalar momsen i det landet köpet sker inom EU.

Enligt Konsument Europa: http://www.konsumenteuropa.se/sv/Amnesomraden/Kop-av-varor-oc...
"Om du handlar via Internet eller postorder från ett företag i ett annat EU-land gäller speciella skatteregler. Ett Internet- eller postorderföretag som säljer till kunder i Sverige ska vara momsregistrerat här om den sammanlagda årsomsättningen överskrider 320 000 kronor. Om beloppet inte överskrids redovisar säljaren moms i sitt eget land. I det fallet betalar du den momssatsen som tillämpas i säljarens hemland. Överskrids beloppet ska säljaren betala moms enligt svenska skattesatser, det vill säga 25 procent. Då måste du betala svensk moms."

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

Det är svensk moms som gäller vid köp från Amazon UK.

Permalänk
Avstängd

Amazon räknar själva om momsen när du ska bekräfta i sista steget.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av trollhattan:

Amazon räknar själva om momsen när du ska bekräfta i sista steget.

Och är man inloggad med svensk adress kan man trycka "Estimate VAT, Postage and Packaging" uppe till höger om man har något i kundvagnen. Utan att behöva gå till sista köpsteget.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wuaaa:

Transcend JetFlash 350 - 4GB usb-minne 9kr styck och gratis frakt

http://www.siba.se/product/10077767/transcend-4-gb-usb-minne-...

Betalningen misslyckas varenda gång jag kör kortbetalning :/

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av kolocho1:

Betalningen misslyckas varenda gång jag kör kortbetalning :/

Jaså? Jag körde kortbetalning och det fungerade prima.

Skrivet av wuaaa:

Transcend JetFlash 350 - 4GB usb-minne 9kr styck och gratis frakt

http://www.siba.se/product/10077767/transcend-4-gb-usb-minne-...

Tack det blev ett tjog sisådär.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

blev 3st usb minnen tack så mycket

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem

Blev 1st usb minnen.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk

Verkar som att man vaknade en timma försent. Nu verkar usb-minnena vara slutsålda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Verkar som att man vaknade en timma försent. Nu verkar usb-minnena vara slutsålda.

Tror priserna ska gälla i butik med, då siba säger att deras webpriser är desamma som butikspriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Jag har väl inte sagt något om Webhallen? Jag har väl sagt CDON och Dustin.. Men vad vet jag. Jag citerade en som skrev om just CDON.
Varför ett spydigt "Det är fel."? Jag vet väl hur jag gjort och båda deras kundtjänster har informerat om att man kan göra så.

Ursäkta om du tyckte att jag lät "spydig och dryg" men jag tycker bara inte om när folk säger saker som är felaktiga och kan kosta andra en del pengar. Att inte hämta ut ett paket och att nyttja ångerrätten som anges i distansavtalslagen är inte samma sak och det spelar ingen roll från vem du handlar.

Permalänk
Medlem

Man kan förbeställa usb-minnen o sen hämta i butik!

Permalänk
Medlem

Cyberphoto säljer LG G2 32GB för 3990. 300 spänn billigare än andra, så inget jättefynd kanske
http://www.cyberphoto.se/mobil/

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB:

Ok försökte ändeså med 2013XMAS, men jag fick den inte att funka när jag köpte en dator för 5k.
Däremot om man vände på det.

Helt otroligt att folk inte kan posta rätt. Det börjar fan bli smått komiskt nu! Enklast är ju att börja med 1 veckan ban för felpost, det är det enda som kommer fungera i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB:

Ok försökte ändeså med 2013XMAS, men jag fick den inte att funka när jag köpte en dator för 5k.
Däremot om man vände på det.

Tänkte klargöra för dom som fortfarande undrar. Det är alltså två olika koder. 2013XMAS ger 100kr rabatt vid köp över 500kr, gäller fram till 19/12. XMAS2013 ger 50kr rabatt, vet inte riktigt hur länge koden varar. Koderna kan bara användas vid ett köptillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pika:

Tänkte klargöra för dom som fortfarande undrar. Det är alltså två olika koder. 2013XMAS ger 100kr rabatt vid köp över 500kr, gäller fram till 19/12. XMAS2013 ger 50kr rabatt, vet inte riktigt hur länge koden varar. Koderna kan bara användas vid ett köptillfälle.

Jepp. Jag köpte musen för 149kr med 50kr koden. tyckte jag var rätt sjyst för en mus som kostar 500kr annars. Använda denna som backup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Jepp. Jag köpte musen för 149kr med 50kr koden. tyckte jag var rätt sjyst för en mus som kostar 500kr annars. Använda denna som backup.

Jag är lite småsugen på musen men den har kostat 150 kr ett par tillfällen tidigare och ordinarie pris på CDON är 299 kr. Sen har jag en backupmus i form av Steelseries Raw, som köptes för 199 kr tidigare, ifall min Qpad 5K LE pajar. What to do what to do.. Nä jag står emot shoppingbegäret och hoppar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jallle:

Jag är lite småsugen på musen men den har kostat 150 kr ett par tillfällen tidigare och ordinarie pris på CDON är 299 kr. Sen har jag en backupmus i form av Steelseries Raw, som köptes för 199 kr tidigare, ifall min Qpad 5K LE pajar. What to do what to do.. Nä jag står emot shoppingbegäret och hoppar

Ibland måste man ta ett beslut även om det är stort och kan få konsekvenser. Förstår dina kval och hoppas det blir rätt till slut.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag är lite småsugen på musen men den har kostat 150 kr ett par tillfällen tidigare och ordinarie pris på CDON är 299 kr. Sen har jag en backupmus i form av Steelseries Raw, som köptes för 199 kr tidigare, ifall min Qpad 5K LE pajar. What to do what to do.. Nä jag står emot shoppingbegäret och hoppar

Det är en skräpmus så ingen loss.

Sen ska väl inte jag säga något som har 20+ möss, men wow musen skulle inte ens jag få för mig att köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Det är en skräpmus så ingen loss.

Sen ska väl inte jag säga något som har 20+ möss, men wow musen skulle inte ens jag få för mig att köpa

Mycket möjligt att den kan vara det,jag har ingen aning. Men skulle vara kul att veta vad är det som gör den till skräpmus, vad är det som är så dåligt med den. Det är ju ett bra märke iafall

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Mycket möjligt att den kan vara det,jag har ingen aning. Men skulle vara kul att veta vad är det som gör den till skräpmus, vad är det som är så dåligt med den. Det är ju ett bra märke iafall

Sensorn har problem, bygget är ett skämt.
Alla wow mössen har varit skräp, finns en anledning att dom har reats ut för 200kr rätt ofta ;>

SS wow cataclysm musen var dock ännu större skämt i termerna av bygge, har aldrig skådat sämre bygge till en mus.

Det sagt så duger musen säkert till många, det är ju ett ok pris iaf 150 spänn.

Alla wow brandade sakerna är extremt dålig kvalite dock, precis samma med deras trådlösa headsett som även det reats ut ofta tidigare för 400kr.
Började på typ 1200kr lr något vid release ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Sensorn har problem, bygget är ett skämt.
Alla wow mössen har varit skräp, finns en anledning att dom har reats ut för 200kr rätt ofta ;>

Sensorn säger du har problem alltså. Drygt värre! allmänt känt problem? Eller du kanske har nån källa, för jag tvivlar att du ägen en själv?
Till och med byggkonstruktionen av musen är under all kritik dessutom alltså. Skämt till och med? Har du testat alla wow möss? Coolt. Vilken var bäst?

Dom flesta möss bra eller dåliga reas ut då och då. Behöver inte nödvändigtvist betyda att de är dåliga.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Ska man se de minnen som länkades som fynd?

det står nämnligen
""Inte i lager (Utgående modell)"" och det står skrivet också "Ej i webblager"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Sensorn säger du har problem alltså. Drygt värre! allmänt känt problem? Eller du kanske har nån källa, för jag tvivlar att du ägen en själv?
Till och med byggkonstruktionen av musen är under all kritik dessutom alltså. Skämt till och med? Har du testat alla wow möss? Coolt. Vilken var bäst?

Dom flesta möss bra eller dåliga reas ut då och då. Behöver inte nödvändigtvist betyda att de är dåliga.

Eftersom din attityd är värdelös så ser jag ingen mening att skriva mer.
Sök själv om du nu är så nosig, gå in på Overlock.com och kolla upp själv, tänker inte göra jobb för någon som dig.

Till skillnad ifrån dom flesta här så har jag testat dom flesta möss på marknaden som är intressanta, vet hur sensor,mcu,switchar osv är på dom olika mössen.
Något jag tvivlar du vet.

Sök själv information om du vill veta mer.

Permalänk
Medlem

Någon som vet av en sida som säljer Gta V billigt till xbox360?
Missade black friday erbjudandet (299kr)