Vad tänker Dice med när det gäller AA?

Permalänk
Medlem

Vad tänker Dice med när det gäller AA?

Tjena

Innan jag börjar vill jag påpeka att denna tråd inte är för att klaga om bugs eller black screens och så vidare.. Utan mer en balans diskussion angående Anti Air tanks?

Att spela Lancang Dam, Golmud Railway, Dawnbreaker ibland, är rent av ett helvete o spela Air på.
Detta gäller väl skillade piloter som nybörjare.. Jag har själv suttit i Anti air och erkänner själv att de är rent av barnsligt.
De räcker med att det finns AI styrda AAs i baserna som skyddar emot baserape, men att styra en AA själv är hur enkelt som helst och rent av patetiskt..
Av 3-5 gånger jag suttit i AAs i en av dessa banor har jag slutat med 30/0, 29/1, 44/0, 22/2, 20/3... Ni förstår vinkeln. Hur kul är detta egentligen?

De räcker ju med att banorna är så pass små jämfört med Bf2 när de gäller luft fordon, och så sätter dem in AA som kan skjuta från punk A till G? Och träffa?

Sedan kommer China Rising och gör ett ännu mer helvete i spelet genom att låta ett AA spawna i 2-3 baser? Körde Altai Range och Dragon pass? Och så var de 3 AAs i mitten av banan som gjorde köttfärs av allt i luften?

Hur har Dice egentligen tänkt? Är jag den enda som störs av detta?

Permalänk
Medlem

Jaadu, active radar och passive radar känns rätt konstiga. Dom måste ju ha hittat på dem eller något för fy fasiken va orealistiska och OP dom är. Shoof shooh , en minut senare har du sänkt en jet som kommer från spawn. Tror de är just dessa 2 som är den stora anledningen till att många tycker att AAn är mycket bättre i 4an än 3an och resterande bfs. Verkar inte som att de går att flare eller använda ECM jammer på dessa då man hör dom ett pip innan dom träffar dig. Och om du nu skulle hinna dra flares så exploderar den på flaren och du tar ändå skada. Riktigt tråkigt faktiskt, ser mycket folk som står i Nonecap och sitter där hela gamet. Dom brukar sluta på en 30-50 kills varje map. Tror inte dom har tänkt alls om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Asus 3080 TI | 5900X | MSI X570S Torpedo Max | Kingston Fury 3600 Mhz | Seasonic Focus GX 850W | Torrent Compact | Dark Rock Pro 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tjena

Innan jag börjar vill jag påpeka att denna tråd inte är för att klaga om bugs eller black screens och så vidare.. Utan mer en balans diskussion angående Anti Air tanks?

Att spela Lancang Dam, Golmud Railway, Dawnbreaker ibland, är rent av ett helvete o spela Air på.
Detta gäller väl skillade piloter som nybörjare.. Jag har själv suttit i Anti air och erkänner själv att de är rent av barnsligt.
De räcker med att det finns AI styrda AAs i baserna som skyddar emot baserape, men att styra en AA själv är hur enkelt som helst och rent av patetiskt..
Av 3-5 gånger jag suttit i AAs i en av dessa banor har jag slutat med 30/0, 29/1, 44/0, 22/2, 20/3... Ni förstår vinkeln. Hur kul är detta egentligen?

De räcker ju med att banorna är så pass små jämfört med Bf2 när de gäller luft fordon, och så sätter dem in AA som kan skjuta från punk A till G? Och träffa?

Sedan kommer China Rising och gör ett ännu mer helvete i spelet genom att låta ett AA spawna i 2-3 baser? Körde Altai Range och Dragon pass? Och så var de 3 AAs i mitten av banan som gjorde köttfärs av allt i luften?

Hur har Dice egentligen tänkt? Är jag den enda som störs av detta?

Jag använder skiten emot fotsoldater, den är väldigt effektiv i alla områden, den verkar inte direkt ha någon svaghet.

T.ex:
Dawnbreaker fick jag 10-0 på 10min. Sköt ner helis som kom, gick till mitten, sköt ner alla soldater som fanns där, visst den är svag när du väl träffar den men, skiten är en blandning av prickskyttegevär & AC130. Den träffar hur säkert som helst, dominerar både luft och markstrid, tanks? kan vara ett problem oftast är det så alla skyddar dig för dem vet hur effektiv AA är. Om inte dem skyddar dig, klarar du dig jävligt bra ändå, [B]finns alltid anti-tanks engineers, helis och warthogs som är kåta på att döda dem, för i genvälde, rensar du luften som alla hatar.

BF är känd för att du inte skall kunna vara en one-man army, du offrar något för att kunna utföra något i ett område bättre.

Stingers/Passive radars ''reload'' tid borde antigen ökas eller ha längre lock time.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iskalle:

Jaadu, active radar och passive radar känns rätt konstiga. Dom måste ju ha hittat på dem eller något för fy fasiken va orealistiska och OP dom är. Shoof shooh , en minut senare har du sänkt en jet som kommer från spawn. Tror de är just dessa 2 som är den stora anledningen till att många tycker att AAn är mycket bättre i 4an än 3an och resterande bfs. Verkar inte som att de går att flare eller använda ECM jammer på dessa då man hör dom ett pip innan dom träffar dig. Och om du nu skulle hinna dra flares så exploderar den på flaren och du tar ändå skada. Riktigt tråkigt faktiskt, ser mycket folk som står i Nonecap och sitter där hela gamet. Dom brukar sluta på en 30-50 kills varje map. Tror inte dom har tänkt alls om jag ska vara ärlig.

De som att de fokuserad på att ha så pass många "saker" i spelet för att folk inte ska klaga på att de för få saker, men istället är för det för obalanserade saker..

Spelarstyrda AAs
Active Missile
Passive Missile

Jag skulle helst inte vilja ha dem i spelet:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enfoz:

Jag använder skiten emot fotsoldater, den är väldigt effektiv i alla områden, den verkar inte direkt ha någon svaghet.

T.ex:
Dawnbreaker fick jag 10-0 på 10min. Sköt ner helis som kom, gick till mitten, sköt ner alla soldater som fanns där, visst den är svag när du väl träffar den men, skiten är en blandning av prickskyttegevär & AC130. Den träffar hur säkert som helst, dominerar både luft och markstrid, tanks? kan vara ett problem oftast är det så alla skyddar dig för dem vet hur effektiv AA är. Om inte dem skyddar dig, klarar du dig jävligt bra ändå, [B]finns alltid anti-tanks engineers, helis och warthogs som är kåta på att döda dem, för i genvälde, rensar du luften som alla hatar.

BF är känd för att du inte skall kunna vara en one-man army, du offrar något för att kunna utföra något i ett område bättre.

Stingers/Passive radars ''reload'' tid borde antigen ökas eller ha längre lock time.

Jo, precis, Men de ju det, du behöver inte ha personer med dig för att överleva..
Körde en Railway här om dan, gick upp mot A och B, den lilla byn norr om kartan med AA och tog ner allt o alla.. Hade också rockets istället för heatseekers.. Varför ha heatseekers när du har maskingevär som är lika effektiv som en hel automatisk sniper mot plan? Skjuter rockets mot tanks och hus, sedan gör jag köttfärs av soldater..

De roligare och va på ett tak med t.ex en support en enginner som har stinger och en medic eller sniper som täcker dem.. De är mycket roligare och mer teamplay än en AA som är godlike överallt

Permalänk
Medlem

Fast det är ju hysteriskt roligt att stoppa alla transporter som försöker droppa av roofcampare till (C) & (D) på husen i Zavod

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Nä, fan. Bort med AA skiten.

Dags för DICE att inse att det var en jävligt dålig idé att ta med den från första början. Jag gillar att flyga men det går fan inte att flyga inom två kilometer av AAn utan att ta stryk. Står den i mitten av banan är det GG.

Åtminstone ge skotten bullet-drop och ta bort active radar. Active radar är ett skämt och borde enbart finnas på stealth jets för dom är redan så dåliga.

Permalänk
Medlem

Jag är själv en erfaren jet pilot och kan störa mig på AA's lite då och då, men så har jag kommit i fund med att de är extremt sårbara mot attacker från ovan. Så nu när jag vill bli av med en AA som skjutit ner mig ett antal gånger så är det bara att åka högt upp och sedan skjuta på den jäveln rakt uppifrån, det får alltid honom disabled åtminstone. Detta är kanske inte så lätt för helikoptrar med tanke på att då skulle man väl bara flyga helt åt helstkotta Men för er jetpiloter så är detta ett extremt bra sätt tycker jag att ta ut de där förbaskade AA vagnarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

Nä, fan. Bort med AA skiten.

Dags för DICE att inse att det var en jävligt dålig idé att ta med den från första början. Jag gillar att flyga men det går fan inte att flyga inom två kilometer av AAn utan att ta stryk. Står den i mitten av banan är det GG.

Åtminstone ge skotten bullet-drop och ta bort active radar. Active radar är ett skämt och borde enbart finnas på stealth jets för dom är redan så dåliga.

Sedan kan vi ta bort alla värmesökande missiler, all form av AA och AA från båtar, Helikoptrar och stridsvagnar.

Eller vänta..

Ett enkelt sätt att spränga AA är att helt enkelt smygga upp och slänga lite C4 på skiten. Alt. anfalla snabbt medan den håller på att skjuta mot andra mål. Tycker att det är lite gnäll här på något så trivialt som AA när det finns större problem med Expansionen. Har större problem med att en stridsvagn tål 4 RPG granater bakifrån än att faktiskt AA kan ta ner ett plan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sedan kan vi ta bort alla värmesökande missiler, all form av AA och AA från båtar, Helikoptrar och stridsvagnar.
.

Varför skulle man göra det? Tycker det här räcker till bra och blir över? Det är AAn som är överflödig. På bf4s relativt små kartor så behövs det inte någon AA, iaf inte en sådan OP AA som är i spelet just nu. Jets klarar sig hyfsat bra på lite större kartor, men helikoptrar är helt värdelösa.

Lycka till att slänga C4 på en AA som antingen campar i basen som är out of bounds eller är omringad av infanteri. Är man inte dum i huvudet så undviker man lätt att bli dödade i en AA.

Nämn något annat som är mer obalanserat, dvs inte en bug, än AAn just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

Varför skulle man göra det? Tycker det här räcker till bra och blir över? Det är AAn som är överflödig. På bf4s relativt små kartor så behövs det inte någon AA, iaf inte en sådan OP AA som är i spelet just nu. Jets klarar sig hyfsat bra på lite större kartor, men helikoptrar är helt värdelösa.

Lycka till att slänga C4 på en AA som antingen campar i basen som är out of bounds eller är omringad av infanteri. Är man inte dum i huvudet så undviker man lätt att bli dödade i en AA.

Nämn något annat som är mer obalanserat, dvs inte en bug, än AAn just nu?

Obalanserat? Vad sägs om stridsvagnar som tål fyra RPG skott i baken trots att den borde vara en konservburk efter två? Det faktum att ett plan har fler värmesökande robotar än vad som är möjligt? Det faktum att du kan använda en fallskärm från en halv meters höjd?
Det faktum att man kan sätta en ACOG på en SG och på något magiskt sätt lyckas med att höja dess range.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Varför skulle man göra det? Tycker det här räcker till bra och blir över? Det är AAn som är överflödig. På bf4s relativt små kartor så behövs det inte någon AA, iaf inte en sådan OP AA som är i spelet just nu. Jets klarar sig hyfsat bra på lite större kartor, men helikoptrar är helt värdelösa.

Lycka till att slänga C4 på en AA som antingen campar i basen som är out of bounds eller är omringad av infanteri. Är man inte dum i huvudet så undviker man lätt att bli dödade i en AA.

Nämn något annat som är mer obalanserat, dvs inte en bug, än AAn just nu?

Han skämtade? Precis som han säger så är det bara att lägga lite C4 på AA'n. Men det är ju klart, teamwork i BF4 är ju en katastrof.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Han skämtade? Precis som han säger så är det bara att lägga lite C4 på AA'n. Men det är ju klart, teamwork i BF4 är ju en katastrof.

Självfallet var det ett skämt. Är full medveten om att man inte kan springa till AA:n som står i spawn. Däremot det faktum att det finns andra saker som måste återgäldas och att AA faktiskt går att undvika lika mycket som något annat "fordon".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, ska prova direkt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Kan inte flyga för fem öre och hatar att bli dödad av jets. Så heja AA!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Active radar känns, utan att testat så mycket själv, aningens snedbalanserad.

Permalänk
Medlem

Tycker att helis är för starka som det är nu. Tar bort mycket av mångas nöje. Tycker nog att helikoper/flyg piloterna kan ha något emot sig. Så nej, AA är inte för starkt. Om ni lessnar så dra bara på slams/c4 på ett snabbt fordon och KAMIKAZIII. Om något så borde flares få längre cd...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Tycker att helis är för starka som det är nu. Tar bort mycket av mångas nöje. Tycker nog att helikoper/flyg piloterna kan ha något emot sig. Så nej, AA är inte för starkt. Om ni lessnar så dra bara på slams/c4 på ett snabbt fordon och KAMIKAZIII. Om något så borde flares få längre cd...

Problematiken med fordon allmänt är balansen på flera fronter, på de större kartorna finns det oftast inget bra sätt för infanteri att skydda sig, för få byggnader och ställen att gå in gör att man nästan alltid tvingas springa på öppen mark, sedan destruction i all ära men det är så extremt överdrivet att de lilla skydd som fanns decimeras på ingen tid alls.

På detta är AIM på de flesta fordon väldigt exakt, helikoptrar t.ex. har alla fördelar av "verkliga" helikoptrar men inga av nackdelarna typ så som kastvindar, jetströmmar m.m. vilket gör att de tar sig fram överallt, liknande är det de andra fordonen som t.ex. tanks som kan fixas upp till nyskick på ingen tid alls. Jag förstår iden med att ha Engineers och nej det vore inte så kul om det tog 5 timmar att fixa något på en tank men de måste på något sätt avsätta fördelarna för att det ska bli bättre.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Problematiken med fordon allmänt är balansen på flera fronter, på de större kartorna finns det oftast inget bra sätt för infanteri att skydda sig, för få byggnader och ställen att gå in gör att man nästan alltid tvingas springa på öppen mark, sedan destruction i all ära men det är så extremt överdrivet att de lilla skydd som fanns decimeras på ingen tid alls.

På detta är AIM på de flesta fordon väldigt exakt, helikoptrar t.ex. har alla fördelar av "verkliga" helikoptrar men inga av nackdelarna typ så som kastvindar, jetströmmar m.m. vilket gör att de tar sig fram överallt, liknande är det de andra fordonen som t.ex. tanks som kan fixas upp till nyskick på ingen tid alls. Jag förstår iden med att ha Engineers och nej det vore inte så kul om det tog 5 timmar att fixa något på en tank men de måste på något sätt avsätta fördelarna för att det ska bli bättre.

Detta är mest uppenbart på Golmud railroad där en helikopter eller tex. en stridsvagn kan kontrollera en hel rundas gång genom att stå och avvakta på slätten. Visst finns det en liten by och en byggplats men seriöst? Dessa är bara ruiner en bit in i rundan. Golmud railroad är bara en slag mellan stridsvagnar och attackhelikoptrar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Problematiken med fordon allmänt är balansen på flera fronter, på de större kartorna finns det oftast inget bra sätt för infanteri att skydda sig, för få byggnader och ställen att gå in gör att man nästan alltid tvingas springa på öppen mark, sedan destruction i all ära men det är så extremt överdrivet att de lilla skydd som fanns decimeras på ingen tid alls.

På detta är AIM på de flesta fordon väldigt exakt, helikoptrar t.ex. har alla fördelar av "verkliga" helikoptrar men inga av nackdelarna typ så som kastvindar, jetströmmar m.m. vilket gör att de tar sig fram överallt, liknande är det de andra fordonen som t.ex. tanks som kan fixas upp till nyskick på ingen tid alls. Jag förstår iden med att ha Engineers och nej det vore inte så kul om det tog 5 timmar att fixa något på en tank men de måste på något sätt avsätta fördelarna för att det ska bli bättre.

Ett sätt att balansera fordon och engineers skulle väl kunna vara att dela upp dom i sektioner samt ta bort selfheal.
Tar en tank stryk på höger sida är det även i det området engineers borde behöva stå och welda, bort med möjligheten att welda samtidigt som man står i skydd konstant.
Tar en helikopter eller ett plan stryk runt jet/rotor blir du tvungen att landa för att welda, etc.

Personligen tycker jag AA är riktigt skoj, men håller definitivt med om att den måste balanseras.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

Fast jag kan tycka att det är helt åt helvette att spela på servrar som har folk som är bra i luften, ser ständigt folk som ligger på 40/0 då dom flyger... det går åt båda vägarna helt enkelt.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Moderator
Testpilot

Spela hardcore, det hjälper mot det mesta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tycker det personligen det känns som om det är ett jävla gnäll mest bara för att folk vill kunna sitta ostörda och plocka poäng i sina fina flygplan... Hatade de jävla planen i BF2 då de var helt OP. Jag antar att de som gnäller vill ha tillbaks det?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Problemet var att massa infanteri-scrubs inte klarade av att hantera flygplanen som de var i BF3. Det fanns vissa problem, såsom oändlig ammunition och för kort räckvidd på Stinger/IGLA mot flygplan, men det var hanterbart så länge det fanns åtminstone en skicklig pilot per lag. Helikoptrar var bara ett problem när det gällde Rush på Kharg Island och Wake Island, därför att det tillät att man hoover-campade långt bort från striden samtidigt som det bara fanns 1 eller inget flygplan på försvararsidan. Sedan var Frogfoot och A-10 lite för bra mot tanks. Reducera skadan med 20% hade löst det.

Att göra som Dice gjorde och göra flygplanen/attackhelikoptern sämre på allt samtidigt som man gjorde all existerande AA bättre och sköt till fullständigt efterblivna tillskott som AI-styrd AA i basen och Active Radar förstörde luftfordon helt. Det enda som man har användning för nu är Scout Helicopter och bara på de kartor där det inte finns någon MAA.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag håller med JohnnyGreed. Stör mig sjukt att alla som kör air har total dominans på hela mapen. Går inte ens att gömma sig längre.

Jag skulle vilja se en nerf på dmg på fotspringare. Förstår att det blir en del orealistiskt men hellre det än att bli totalt dominerad av folk som sitter 500 m ifrån med Heli/Jet.

Jag har t.om börjat sortera ut servrar där Air är förbjudet. Lätt mycket skojsigare då

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Tycker det personligen det känns som om det är ett jävla gnäll mest bara för att folk vill kunna sitta ostörda och plocka poäng i sina fina flygplan... Hatade de jävla planen i BF2 då de var helt OP. Jag antar att de som gnäller vill ha tillbaks det?

Skrivet av zeddiz:

Fast jag kan tycka att det är helt åt helvette att spela på servrar som har folk som är bra i luften, ser ständigt folk som ligger på 40/0 då dom flyger... det går åt båda vägarna helt enkelt.

Faktiskt inte, jag har låst upp allt till JETS och Helis, min mest spelade fordon är Scout heli så jag gnäller inte om att jag dör för lätt..
Tycker bara att AA är för LÄTT.. Jämfört med annat, att så i basen och ta ner plan som är andra sidan kartan är inte direkt roligt på något sätt, heller inte balanserad.. Visst hade jag tyckt samma om plan gjorde loopings i basen och fick allt o alla.. Men de går inte, plan måste ju flyga runt, de krävs en del "talang" för att flyga bra, men AA är ju ett skämt när de kommer till balanserad... Som tidigare nämndes, åtminstone kunde de lagt in bullet drop..
Man ska helt enkelt inte kunna campa i basen, och va helt untouchable medans man får 40/0.. De ska inte gå..

Att plan får 40/0 är åtminstonde skills då han överlever motståndarens plan, vilket i sig får han och vinna luften. Men båda lagen har var sin AA som sitter och mjölkar kossor i basen. Vart är skillsen eller balansen?

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Fast jag kan tycka att det är helt åt helvette att spela på servrar som har folk som är bra i luften, ser ständigt folk som ligger på 40/0 då dom flyger... det går åt båda vägarna helt enkelt.

På ett sätt har du rätt, att det går åt båda hållen. Mn det är inte hela sanningen eftersom det är mycket svårt att bli riktigt bra med tex jet. Samtidigt som det är busenkelt att få bra kd med AA.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9

Permalänk
Medlem

jag håller inte med alls. Jag tycker det är rätt sällan man flyger och känner att AA totalt dominerar. Speciellt inte att man möter en som sitter i sin main och dödar en. Sitter de och campar i sin main så får man undvika att flyga rätt över den.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Får nog säga att jag håller med, efter att jag läste detta har jag provat att köra AA en del, kör med standard 20mm + zuni rockets o det är nästan lika bra på land som attackbåtar e på havet. Man slaktar fordon + inf lätt som en plätt!

Bästa banan är nog altai range om du spawnar som US, då ställer du dig på A flaggan o slaktar alla fordon från början till slut. Helis o tanks går o ta på long range lätt vilket gör att de som kör jet kommer flyga nära för att döda dig, varpå du slaktar dem istället.

Det enda som jag dog av var det stora bombplanet då de tröttnat rejält på den "noobfitt*n som sitter o campar AA hela matchen".

Bör nog balanseras på något sätt iaf.

Permalänk
Medlem

jag personligen tycker AA är väldigt värdefull och ej OP som alla pratar om, kom ihåg hur det var i BF3 där EN bra pilot i det ena laget kunde dominera hela matchen om det andra laget inte hade några piloter eller dåliga sådana och en k/d på 100-0 var inte ovanlig... det fanns INGET motmedel mot dom... riktiga gamedestroyers...
AA'n kan du i alla fall ta ut som marktrupp med RPG/SMAW, C4, Slams, tanks med mera och det gör det hela rättvist..
Enda skillnaden nu är att Jet's inte längre är OP som dom var i BF3

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking