::: Radeon R9 290/290X owners club :::

Permalänk
Skrivet av SpaceMan:

Låter bra!
Tror det är svårt att köra högre utan att ha tätt slutande headset och ingen sambo för ska man upp högre då får fläkten jobba.
Jag cappade min fläkt på 65%, och efter att ha lirat BF4 i runt två timmar då börjar den trottla. Men vattenblocket är på väg, så det kommer lösa sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjort en egen fläktprofil http://piclair.com/ec993 spelar med headset så ljudet hörs knappt, håller sig kring 81 grader i Bf4 Funderar dock på köpa ett till 290 och vattenkyla hela burken. Hur ofta på ett ungefär behöver man rengöra/underhålla en custom loop?

Permalänk

Slut resultat coil whine test:

Efter att ha låtit datorn stå i 7-8 nätter plus ett par dar.
I full load with 110-120fps och 600-700fps.

Vid vissa tillfällen var det faktist riktigt tyst, och ja trodde de skulle försvinna.
Men härom dan var det tillbaka i full skala.

RMA inc.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk

Sådär då är mitt 290 inne på RMA för blackscreen hängningarna. Bara o hålla tummarna nu att de kan återskapa samma sak på sina testmaskiner..
Några fler som haft inne sina kort på RMA för detta problem och i så fall hur gick det för er?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Livingdead4life:

Slut resultat coil whine test:

Efter att ha låtit datorn stå i 7-8 nätter plus ett par dar.
I full load with 110-120fps och 600-700fps.

Vid vissa tillfällen var det faktist riktigt tyst, och ja trodde de skulle försvinna.
Men härom dan var det tillbaka i full skala.

RMA inc.

Skrivet av The Slayer:

Sådär då är mitt 290 inne på RMA för blackscreen hängningarna. Bara o hålla tummarna nu att de kan återskapa samma sak på sina testmaskiner..
Några fler som haft inne sina kort på RMA för detta problem och i så fall hur gick det för er?

Kan lika gärna svara er båda. Jag skickade visserligen in mitt kort för coil whine men då hade jag video på det och de skickade ett kort utan att testa det. Det enda jag behövde göra var att posta de så de visste att det gick iväg. Hade lite andra problem men Cdon löste det ganska snyggt till slut! Om du har möjlighet att filma det så hjälper det nog rätt mycket, annars vet de inte riktigt hur det beter sig.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Kan lika gärna svara er båda. Jag skickade visserligen in mitt kort för coil whine men då hade jag video på det och de skickade ett kort utan att testa det. Det enda jag behövde göra var att posta de så de visste att det gick iväg. Hade lite andra problem men Cdon löste det ganska snyggt till slut! Om du har möjlighet att filma det så hjälper det nog rätt mycket, annars vet de inte riktigt hur det beter sig.

Ringde och pratade med inwarehouse först. Dom var väll medveten om vad coil whine var.
Och skrev dessutom detaljerad vid vilket tillfällen det kommer.
hög belastning runt 100fps, blir riktigt illa vid 400-600. och sitter på 120hz skärmar.
(finns även i 60fps, men då endast hörbar om man har panelsidan av och lyssnar direkt in i datorn.)

så man vill ju inte låsa fps:en i 60, bara för att kortet är defekt.

Men kommer filma whinet när jag kommer hem, så det finns bevis. Tack för tipset.

Men du har fått nytt kort utan coil whine?

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widde_100:

Gjort en egen fläktprofil http://piclair.com/ec993 spelar med headset så ljudet hörs knappt, håller sig kring 81 grader i Bf4 Funderar dock på köpa ett till 290 och vattenkyla hela burken. Hur ofta på ett ungefär behöver man rengöra/underhålla en custom loop?

Beror på en hel del faktorer som slangval, blockval och hur rent man lyckas få det från början.
Med bra slangar som inte släpper massa skit, högflödesblock utan microfinns och ordentligt rengjorda prylar har jag rullat ett par år som längst.

Det jag har nu, med microfinns, bör väl rengöras en gång i halvåret kanske.
Satte ihop loopen i somras och kommer plocka isär och rengöra nu när vattenblocket kommer, men det rinner fint ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Livingdead4life:

Ringde och pratade med inwarehouse först. Dom var väll medveten om vad coil whine var.
Och skrev dessutom detaljerad vid vilket tillfällen det kommer.
hög belastning runt 100fps, blir riktigt illa vid 400-600. och sitter på 120hz skärmar.
(finns även i 60fps, men då endast hörbar om man har panelsidan av och lyssnar direkt in i datorn.)

så man vill ju inte låsa fps:en i 60, bara för att kortet är defekt.

Men kommer filma whinet när jag kommer hem, så det finns bevis. Tack för tipset.

Men du har fått nytt kort utan coil whine?

Ja gör det! Har tre 290 också och de har faktiskt lite coil whine allihopa. Men det hörs bara innan fläkten varvar upp och då har jag som sagt moderkortet i en testbädd precis bredvid huvudet en halvmeter bort. Det som mitt 290X led av lät som fan även när fläkten gick över 50%...

Det skickas förhoppningsvis idag, så jag får återkomma. Kommer flippa om det låter likadant.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Kan lika gärna svara er båda. Jag skickade visserligen in mitt kort för coil whine men då hade jag video på det och de skickade ett kort utan att testa det. Det enda jag behövde göra var att posta de så de visste att det gick iväg. Hade lite andra problem men Cdon löste det ganska snyggt till slut! Om du har möjlighet att filma det så hjälper det nog rätt mycket, annars vet de inte riktigt hur det beter sig.

Hade vart lite drygt att sätta upp kamera på stativ och filma mig själv och skärmen när jag sitter o spelar
Dessutom kan det ta ett antal timmar innan man väl får en blackscreen.
Får jag rätt i sak nu och de lyckas återskapa mitt problem så ska jag prova grönt igen efter flertalet år i röd tjänst

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av The Slayer:

Hade vart lite drygt att sätta upp kamera på stativ och filma mig själv och skärmen när jag sitter o spelar
Dessutom kan det ta ett antal timmar innan man väl får en blackscreen.
Får jag rätt i sak nu och de lyckas återskapa mitt problem så ska jag prova grönt igen efter flertalet år i röd tjänst

Ah. Visste inte att det var så ovanligt. Jag önskar dig lycka till även om du byter tillverkare!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Min video på Coil whinet: https://www.youtube.com/watch?v=A16etTBc160

När jag kör spelet och inte bara är i menyn, ligger ljudet typ mitt emellan meny 160fps och meny 700fps.
och då är ingame fps 80-110.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Livingdead4life:

Min video på Coil whinet: https://www.youtube.com/watch?v=A16etTBc160

När jag kör spelet och inte bara är i menyn, ligger ljudet typ mitt emellan meny 160fps och meny 700fps.
och då är ingame fps 80-110.

Du kanske ska undvika att skicka ett till supporten med vattenblocket i bild. Men ja, det verkar inte vara alls lika mycket som jag hade.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Du kanske ska undvika att skicka ett till supporten med vattenblocket i bild. Men ja, det verkar inte vara alls lika mycket som jag hade.

Jag var ärlig om vattenblocket, då XFX garanti klisterlappar ändå är borta nu.
Så var i kontakt med XFX, fick godkännade om jag bara monterande tillbaka orginalkylaren.

Så skickade med det godkännandet och Support nummret från XFX.

Så borde inte vara nån fara.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Livingdead4life:

Jag var ärlig om vattenblocket, då XFX garanti klisterlappar ändå är borta nu.
Så var i kontakt med XFX, fick godkännade om jag bara monterande tillbaka orginalkylaren.

Så skickade med det godkännandet och Support nummret från XFX.

Så borde inte vara nån fara.

Ahh! Det är ju helt perfekt. Har hört att XFX var så schyssta men det var i USA! Gött gött.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Ahh! Det är ju helt perfekt. Har hört att XFX var så schyssta men det var i USA! Gött gött.

Mycket schysst av XFX!

Funkade att vara ärlig. Brukar göra det.
Hade ja myglat och dom fått kortet med brutna klisterlappar, hade dom nog inte ens provat det.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Livingdead4life:

Mycket schysst av XFX!

Funkade att vara ärlig. Brukar göra det.
Hade ja myglat och dom fått kortet med brutna klisterlappar, hade dom nog inte ens provat det.

Sant, sant. Får ha det i åtanke! Har inte skickat ett kort på RMA förrän nu med mitt 290X, och då byttes det utan koll. Heh.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Får black screen varje gång jag öppnar nåt som är fullscreen och ljudet försvinner tvärt sen kommer allt tillbaka och det jag öppnade fortsätter normalt, sen samma sak när jag stänger programmet

Kör dessa settings http://piclair.com/w3yab

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Widde_100:

Får black screen varje gång jag öppnar nåt som är fullscreen och ljudet försvinner tvärt sen kommer allt tillbaka och det jag öppnade fortsätter normalt, sen samma sak när jag stänger programmet

Kör dessa settings http://piclair.com/w3yab

Det där är rätt sjukt mycket volt... Hur är kylningen? Tror du kör på för hög volt annars!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Det där är rätt sjukt mycket volt... Hur är kylningen? Tror du kör på för hög volt annars!

Tempsen är okej, Har ställt tillbaka allt nu dock men black screens är fortfarande kvar hmmm, ska prova starta om datorn, annars så lät de som att dom där voltsen var ganska safe, över 200mV lät som självmord dock, kört på 156mV

Har ref kylare btw

Startade om datorn då funkade de som vanligt

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Widde_100:

Tempsen är okej, Har ställt tillbaka allt nu dock men black screens är fortfarande kvar hmmm, ska prova starta om datorn, annars så lät de som att dom där voltsen var ganska safe, över 200mV lät som självmord dock, kört på 156mV

Har ref kylare btw

Känns ju som instabil klock faktiskt. Vad får dig att tro att det är en stabil klock? Har det funkat innan?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Känns ju som instabil klock faktiskt. Vad får dig att tro att det är en stabil klock? Har det funkat innan?

Har ställt tillbaka allt, det löste sig efter en omstart.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Widde_100:

Har ställt tillbaka allt, det löste sig efter en omstart.

Ah! Testa att öka klocken lite lugnare i fortsättningen! ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Ah! Testa att öka klocken lite lugnare i fortsättningen! ^^

Yes ^^ offtopic* räcker ett Coolermaster M2 Pro 720 watt för 2st 290? 58 amp och 698 watt på 12v, Känns aningen klent när det bara är 80+ bronze och har en i5a på 4.5ghz med 3 hdds Har isåfall kollat på ett Corsair RM 850w

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Widde_100:

Yes ^^ offtopic* räcker ett Coolermaster M2 Pro 720 watt för 2st 290? 58 amp och 698 watt på 12v, Känns aningen klent när det bara är 80+ bronze och har en i5a på 4.5ghz med 3 hdds Har isåfall kollat på ett Corsair RM 850w

Njaej. Det är för snävt. Två 290 drar drygt 800W från väggen. Räknar man effektivitet och dylikt så är det ungefär 720W i datorn. Och då belastas inte processorn och allt körs stock.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Allt gick bra med mitt RMA ärende. Det tog alltså bara en enda dag för dom att felsöka det.
Eller om man ska vara nogrann så fick jag sms om att felsökningen startades 14:00 ungefär och klockan 17:30 ringde de och sa att jag kunde komma in o hämta mitt kort. Världsklass på det skulle jag vilja säga.
Blev dock ett 780 från Asus jag hämtade upp som jag hade bett om redan när jag lämnade in 290 kortet. Blir installation ikväll och hoppas att det blir bättre med detta.
Så grönt denna gång då, vi får väl se om det blir rött igen nästa gång. Då ska det iallafall bli tredjepartskylare oavsett vilket av lägren det blir

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det var länge sedan jag skrev i tråden. Köpte ett r9 290 då komplett reade ut korten första gången. Hade dock enorma problem med att kortet var helt instabilt och gav mig blåskärmar och artifacts hela tiden. Försökte hitta någon lösning, men tillslut skickade jag en RMA-ansökan. Det dröjde rätt länge innan jag fick skicka iväg det och innan de hade testat och skickat tillbaka ett nytt kort.

Nu till nästa sak, även detta kort ger mig problem med blåskärmar. Exakt samma kod, 0xa0000001. Detta inträffar även vid vanligt surfande och klickande i windows. Är otroligt less på detta och vet inte vad mer jag kan göra för lösa det. Tvivlar på att jag har fått ett ytterligare kort som är defekt, vad är oddsen?

- Har senaste bios på moderkortet, testade även att uppdatera bios på förra 290.
- Har testat andra PCI-E slots.
- Olika drivrutiner, senaste betorna samt WHQL för 290.
- Rena ominstallationer av windows.
- Kontrollerat temperaturerna
- Samt att datorn har fungerat helt felfritt med mitt gamla GTX580 i två veckor.

Förstår inte vad problemet kan vara, men det ser ju ut som att det är något som kortet inte går ihop med min övriga setup. Ser ingen anledning att byta ut de andra komponenterna bara för att få kortet att fungera. Så jag har ansökt om att få pengarna tillbaka istället, vilket inte borde vara något problem tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

har fått till en stabil klock på kärnan, 1180MHz med AX3 kylaren, volten maxad via ASUS GPU Tweak (1412mv) droppar till ca 1,35v när jag spelar osv, hade varit nice med 1200MHz men då behövs liten volt ökning till men vill inte använda mig av PT1 bioset då det inte klockar ner i idle, så för väl vara nöjd, sen gillar inte VRM1 för mycket volt heller, men det pga att fläktarna bara snurrar i 2000rpm i 100%, dock har jag dragit på VRM1 delen från stock kylaren därav klarar den lite mer.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RawN:

Det var länge sedan jag skrev i tråden. Köpte ett r9 290 då komplett reade ut korten första gången. Hade dock enorma problem med att kortet var helt instabilt och gav mig blåskärmar och artifacts hela tiden. Försökte hitta någon lösning, men tillslut skickade jag en RMA-ansökan. Det dröjde rätt länge innan jag fick skicka iväg det och innan de hade testat och skickat tillbaka ett nytt kort.

Nu till nästa sak, även detta kort ger mig problem med blåskärmar. Exakt samma kod, 0xa0000001. Detta inträffar även vid vanligt surfande och klickande i windows. Är otroligt less på detta och vet inte vad mer jag kan göra för lösa det. Tvivlar på att jag har fått ett ytterligare kort som är defekt, vad är oddsen?

- Har senaste bios på moderkortet, testade även att uppdatera bios på förra 290.
- Har testat andra PCI-E slots.
- Olika drivrutiner, senaste betorna samt WHQL för 290.
- Rena ominstallationer av windows.
- Kontrollerat temperaturerna
- Samt att datorn har fungerat helt felfritt med mitt gamla GTX580 i två veckor.

Förstår inte vad problemet kan vara, men det ser ju ut som att det är något som kortet inte går ihop med min övriga setup. Ser ingen anledning att byta ut de andra komponenterna bara för att få kortet att fungera. Så jag har ansökt om att få pengarna tillbaka istället, vilket inte borde vara något problem tycker jag.

testa att ta ut ram minnena och testa modulerna för sig
blåskärm är ofta minnesrelaterat.
nya kort drar mer ström och alstrar mer värme vilket gör felsökning omständligt ibland.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Widde_100:

Yes ^^ offtopic* räcker ett Coolermaster M2 Pro 720 watt för 2st 290? 58 amp och 698 watt på 12v, Känns aningen klent när det bara är 80+ bronze och har en i5a på 4.5ghz med 3 hdds Har isåfall kollat på ett Corsair RM 850w

mitt 750w agg går igång med ett enda kort vilket det inte behövt göra tidigare.
så 2 kort så skulle jag inte gå under 1000w nätagg helst 1200w.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

har fått till en stabil klock på kärnan, 1180MHz med AX3 kylaren, volten maxad via ASUS GPU Tweak (1412mv) droppar till ca 1,35v när jag spelar osv, hade varit nice med 1200MHz men då behövs liten volt ökning till men vill inte använda mig av PT1 bioset då det inte klockar ner i idle, så för väl vara nöjd, sen gillar inte VRM1 för mycket volt heller, men det pga att fläktarna bara snurrar i 2000rpm i 100%, dock har jag dragit på VRM1 delen från stock kylaren därav klarar den lite mer.

Snyggt!
Nu ligger mitt vattenblock på mitt utlämningsställe, men har inte tid att montera det på ett par dagar.
Ganska sugen är man ju när man ser sånna resultat!

Vågar man köra så hög spänning som standard?
Försökt leta några trådar om rekomenderad maxspänning eller nån som lyckats steka sitt kort, men utan resultat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

mitt 750w agg går igång med ett enda kort vilket det inte behövt göra tidigare.
så 2 kort så skulle jag inte gå under 1000w nätagg helst 1200w.

En dator med 2 st drar 603W enligt detta testet.

Jag kör mina på ett Corsair AX860

Visa signatur