Permalänk
Medlem

Bitcoin mining rig

Hej

Tänkte dela med mig ett par bilder på hur min bitcoin mining rig ser ut.
Består av:
1st Butterflylabs bitcoin miner på 30GH/s
1st Butterflylabs bitcoin miner på 60Gh/s
1st Kncminer Jupiter på 675Gh/s
Drivs utan två nätaggregat, ett på 1200W och en på 875W.

Detta är kopplat till en lite äldre bärbar hp som är kopplad till skärmarna.
Allt skyddas av en UPS på 2400W.

Får i dagsläget ut ca 0,42 bitcoins om dagen vilket är ca 2500kr.

Är det något ni undrar är det bara att fråga.

Bitcoin mining rig

Permalänk

Fint!

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.

Permalänk
Medlem

Vad kostar strömmen för att driva allt en hel dag?

Permalänk

Ungefärlig totalkostnad för riggen?
Bara Kncminern måste kostat 40 papp...?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Vad kostar strömmen för att driva allt en hel dag?

Ca 30kr om dagen

Skrivet av Jocose Jake:

Ungefärlig totalkostnad för riggen?
Bara Kncminern måste kostat 40 papp...?

Totalkostnaden för hela rigen gick på en 60k, köptes i början av november. Idag går den nog på 150k

Permalänk

Underbart!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Om man får fråga, vart kan man köpa med bitcoins?

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Skrivet av iffe61:

Ca 30kr om dagen

Totalkostnaden för hela rigen gick på en 60k, köptes i början av november. Idag går den nog på 150k

Haha bra timing, början november, då förstår jag
Bitcoinen låg väl på under 250$/BTC då va?

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

Om man får fråga, vart kan man köpa med bitcoins?

Finns ett tiotal butiker i Sverige som tar emot bitcoins i dagsläget. Finns en hel del utomlands. Själv växlar jag bara in dem till kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocose Jake:

Haha bra timing, början november, då förstår jag
Bitcoinen låg väl på under 250$/BTC då va?

Jupp

Permalänk
Skrivet av iffe61:

Oh fy, the deal of your life ju.
Shit vad jag ångrar mig att jag inte hoppade på tåget med en maffig rigg då...

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Skrivet av iffe61:

Finns ett tiotal butiker i Sverige som tar emot bitcoins i dagsläget. Finns en hel del utomlands. Själv växlar jag bara in dem till kronor.

Så man kan växla de till kronor, fan vad nice

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Ca 30kr om dagen

Totalkostnaden för hela rigen gick på en 60k, köptes i början av november. Idag går den nog på 150k

Kan man tekniskt sett köpa något för 150 000kr som genererar 2500kr/dag. ?
Isåfall hook me up !

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Totalkostnaden för hela rigen gick på en 60k, köptes i början av november. Idag går den nog på 150k

Jag kan inte ett smack om BitCoins, men räkna kan jag. Och att gå plus efter bara 25 dagar, det är fan inte dumt!
Well done!

Permalänk
Medlem

Mycket intressant detta med Bitcoins. Jag har läst lite löst från den här sidan https://en.bitcoin.it/wiki/How_bitcoin_works och begriper väl två saker. 1. Det tar tid. 2. Man behöver en mycket kraftfull dator.

Sedan funderar jag över hur man kommer igång rent praktiskt? Att prova lite. Mest på kul. Vilket program behövs och behöver man sitta vid datorn 24h/7 etcetera.

Permalänk
Medlem

inte illa, ville hoppa i en nåt sånt för några år sen, med några hd5850 men blev aldrig av, men bra jobbat

Permalänk
Medlem

Hur mycket har du gått vinst på det hela so far?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palssons:

Mycket intressant detta med Bitcoins. Jag har läst lite löst från den här sidan https://en.bitcoin.it/wiki/How_bitcoin_works och begriper väl två saker. 1. Det tar tid. 2. Man behöver en mycket kraftfull dator.

Sedan funderar jag över hur man kommer igång rent praktiskt? Att prova lite. Mest på kul. Vilket program behövs och behöver man sitta vid datorn 24h/7 etcetera.

Att mina Bitcoins med ett vanligt grafikkort är idag inte lönt. Svårighetsgraden för Bitcoin mining är alldeles för hög. Dock så kan man mina andra coins som Litecoin eller Worldcoin som exempel (finns många fler). Här är svårighetsgraden ännu ganska låg så man kan få ihop ett par coins om dagen med en vanlig dator, värdet på dessa coins är dock bara en bråkdel utav vad den är på Bitcoins.
Har själv provat att mina Litecoin med ett program som heter GUIMiner-scrypt vilket fungerade alldeles utmärkt. Vill du prova så råder jag dig att gå med i en "pool" då det är väldig svårt att mina solo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Hur mycket har du gått vinst på det hela so far?

Hela rigen betalade av sig för ett par dagar sedan så allt som kommer in nu är ren vinst

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Att mina Bitcoins med ett vanligt grafikkort är idag inte lönt. Svårighetsgraden för Bitcoin mining är alldeles för hög. Dock så kan man mina andra coins som Litecoin eller Worldcoin som exempel (finns många fler). Här är svårighetsgraden ännu ganska låg så man kan få ihop ett par coins om dagen med en vanlig dator, värdet på dessa coins är dock bara en bråkdel utav vad den är på Bitcoins.
Har själv provat att mina Litecoin med ett program som heter GUIMiner-scrypt vilket fungerade alldeles utmärkt. Vill du prova så råder jag dig att gå med i en "pool" då det är väldig svårt att mina solo.

Varför är det svårt att mina själv?
Minar du själv?
Vilka program använder du till att mina samt att överföra pengar/konvertera bitcoins till kr?
Vad tror du om att köpa denna? https://www.kncminer.com/products/neptune

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Hela rigen betalade av sig för ett par dagar sedan så allt som kommer in nu är ren vinst

Jo det räknade man ut snabbt Men hur mycket har du gått med vinst. Sålde du tillexempel bitcoinsen direkt när du fick dom eller sparar du på dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Jo det räknade man ut snabbt Men hur mycket har du gått med vinst. Sålde du tillexempel bitcoinsen direkt när du fick dom eller sparar du på dom?

Jag sparar i stort sätt alla bitcoins då jag tror de kommer gå upp i värde ännu mer (har runt 5 nu). Har även växlat in en del i Litecoins då jag ser stor potential att de ska bli värda mer i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leo93:

Varför är det svårt att mina själv?
Minar du själv?
Vilka program använder du till att mina samt att överföra pengar/konvertera bitcoins till kr?
Vad tror du om att köpa denna? https://www.kncminer.com/products/neptune

Att mina själv är lite som att vinna på lotto. Det går men chansen att hitta ett block är väldigt lite. Är man istället med i en pool så får man en del av vinsten varje gång någon annan i poolen hittar ett block, på så sätt får man en mer regelbunden utbetalning istället för en klumpsumma med några månaders mellanrum.
Jag minar på Eclipse MC när det gäller Bitcoins och LITE.COIN-POOL.COM när det gäller Litecoins.

Program till Bitcoin mining:
KNC minern har ett eget webbgränssnitt som man skriver in sina uppgifter sen är det bara att köra. Till Butterflylabs kör jag EasyMiner.

Program till Litecoin mining:
Kör inte så mycket med litecoin då det inte finns några asic hårdvara ännu utan går bara att mina med vanliga grafikkort. Har dock provat lite och då använde jag mig av GUIMiner-Scrypt.

För att växla Bitcoins till kronor använder jag sidan MTgox. Bara att göra ett konto så kan man växla, vill man ta ut pengarna till sitt eget konto måste man kunna redovisa var man bor och identitet. Själv tog jag bara en bild på körkort och elräkning och skicka till dem.

Är själv sugen på att köpa en Neptune men har ej fått ihop tillräckligt med Bitcoins än. Det är ju en liten risk då detta är en pre-order. De kommer inte levereras förrän första eller andra kvartalet. Får man den i början av första kvartalet så är det en ren guldgruva men får man den i slutet av andra så lär svårighetsgraden vara så hög att man inte kommer att betala av sig. Men vill man ge sig in i Bitcoin världen så kan jag rekommendera KNC då de värkar vara en av dem bästa, den görs även i Sverige. Är man sugen på en Neptune så får man nog skynda sig då jag tror dom är nästan slutsålda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Jag sparar i stort sätt alla bitcoins då jag tror de kommer gå upp i värde ännu mer (har runt 5 nu). Har även växlat in en del i Litecoins då jag ser stor potential att de ska bli värda mer i framtiden.

Okej, hur fick du in startkapitalet för mining riggarna? Dom kostar ju ett par tio tusen. Neptunsen går ju på 87k... Lite små knepigt att få dom pengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Okej, hur fick du in startkapitalet för mining riggarna? Dom kostar ju ett par tio tusen. Neptunsen går ju på 87k... Lite små knepigt att få dom pengarna?

Sparat? Lån? Lotto? etc.. Finns många alternativ för det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Sparat? Lån? Lotto? etc.. Finns många alternativ för det där.

Jojo, men om man läser hans profil är han studerande så undrar lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Jojo, men om man läser hans profil är han studerande så undrar lite

Ett privatlån på 100k, inga problem.
Han verkar veta vad han ger sig in på.
Antar att han har räknat på detta innan han investerar i det.
Allt är ju redan betalt, det är en liten gates vi har att göra med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Jojo, men om man läser hans profil är han studerande så undrar lite

Var några år sedan jag uppdaterade min profil. Har jobbat i ett par år så det är sparade pengar som jag köpt för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffe61:

Var några år sedan jag uppdaterade min profil. Har jobbat i ett par år så det är sparade pengar som jag köpt för.

Nu kan du ju nästan sluta jobba

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

om man drar in 2500 kr om dagen på bitcoins blir det lite mer än 900 k per år.
Är det skattefritt än så länge eller hur fungerar det ?
Det kan man ju lätt sluta jobba för, dock är det väl kanske inte säkert att bitcoinen alltid kommer att ha värdet den har, så samtidigt är detju lite riskabelt ^^

Visa signatur

not so fast