Macbook Pro auto deletar text

Permalänk
Medlem

Macbook Pro auto deletar text

Jag har en Macbook Pro mid 2009 och har ett mystiskt problem. Lite då och då suddar texten ut sig som om backspace är intryckt trots att jag inte tryckt på knappen. Jag har spillt juice på högersidan av tangentbordet på macen vilket gör att det skulle kunna ha kommit även på backspace. Dock fungerar alla knappar och även backspace fungerar som den ska när man väl trycker på den. Bara vissa tillfällen lite då och då som backspace verkar vara intryckt. Har provat att rensa med elektronikrengöring men det har inte hjälpt. Dock är batteriet fulladdat och sladden ikopplad i datorn så suddar den inte ut sig. Undrar om det är batteriet som det kan vara problem på? Har provat att installera om hela OS X om det skulle ligga i mjukvaran men det har inte hjälpt.

Någon som har förslag på vad problemet är eller vad man eventuellt kan försöka göra som återgärd?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

1. Öppna den och rengör tangentbordet
2. Försöka inaktivera knappen helt och använda ngn annan knapp som backspace. Vet ej om det går.

Permalänk
Medlem

Man rengör inte tangentbordet på 2009 MBP genom att "öppna den". Man tar loss enskilda knappar, ovanifrån.

Men jag har svårt att tro att skit i tangentbordet skulle få knappen att tryckas ner av sig själv. Särskilt om knappkänslan i övrigt är normal, så det inte är nån brödsmula där under som kärvar osv.

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt provat att rengöra genom att ta bort tangenterna och genom att försöka ta bort undersidan. Ska beställa ett nytt batteri under julen och byta ut det som sitter i nu. Har jag riktigt riktigt tur så kanske det är batteriet som spökar. Det har blivit ganska dåligt genom åren...