Permalänk
Avstängd

Bästa LAN maten?

Hejsan tänkte starta en diskussion, undersökning om vad du tycker är bästa LAN maten att ha när man Lanar.
Om jag är hemma och har LAN så tycekr jag Pizza, Hamburgare, Pan Pizza är bäst. Ska kanske prova smörgåstårta
Är jag på ett offentligt LAN där det kanske kommer minst 100 pers så är det Pan Pizza, Baguette som gäller för mig.
Ni kanske inte fattar vad jag menar med frågan men om vi säger såhär vilken mat är eran favorit LAN mat?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit på LAN och kommer aldrig att vara på LAN eftersom jag är för gammal. Det jag rent hypotetiskt skulle vilja äta på ett LAN är dock lagom sval pizza som är lätt att äta.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Har aldrig varit på LAN och kommer aldrig att vara på LAN eftersom jag är för gammal. Det jag rent hypotetiskt skulle vilja äta på ett LAN är dock lagom sval pizza som är lätt att äta.

Okej de är något du borde testa förta gången jag var på LAn var vi sammanlagt 3 personer vilket var ganska kul ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Lan med polarna så brukar det bli typ tacos, kycklingsallad eller något annat som går enkelt att göra i bulk. Tycker det är bra mycket bättre än den snabbmat som åts på lan när jag var yngre.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

När jag var i den åldern åt vi vanlig mat vid lan hemma, typ grillad entrecote med rostad potatis om det var sommar. Var vi på ett större lan åt vi vad som fanns att tillgå, vilket tyvärr ofta betydde pizza/hamburgare/kebab.

Permalänk
Medlem

I min ungdom när jag LANade så var det många som åt risgrynsgröt direkt från "korven".

Bara göra ett hål med kniv, sen klämma ut. Inget kladd, inget strul. Mätt länge var man, och man slapp gå och värma mat osv.

(Sen kan man ju alltid diskutera hur gott det är med kall risgrynsgröt utan kanel osv, men personligen tyckte jag det var okej.)

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

när jag lanar så äter jag ändå väldigt nyttigt eftersom jag tränar och så

Permalänk
Avstängd

Kanske ska prova att grilla kött om man har LAN hemma tack för tipset

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk

Entrecoté med bearnaisesås och hasselbackspotatis. Mums! Annars funkar det också o beställa pizza!
Yoghurt är alltid gott annars!

Permalänk

Hemma lan burkar man ju köra på pasta med svartpeppar,Nudlar,Pan Pizza enkla snabba saker lite kött och näringsrik mat tyvärr..

Visa signatur

Stationära: ASRock Z87 Extreme4 ATX - Intel Core i5 4670K - Crucial Ballistix Sport 16GB - Gainward Gtx 760 2GB - Fractal Design Integra R2 650W - Nzxt Phantom 410

Permalänk
Avstängd

Vill bara tipsa om att jag provade lasange alltså hemmalagad som var jättegod och smidig att äta visst lite besvär att laga den innan men... annars kan man ta micro lasange

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Entrecote? Vad har ni varit på för lyx-lan? Kebabpizza är det som gäller.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Recall:

Entrecote? Vad har ni varit på för lyx-lan? Kebabpizza är det som gäller.

Det funkar det också brukar vara standard på LAN

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Recall:

Entrecote? Vad har ni varit på för lyx-lan? Kebabpizza är det som gäller.

Glöm inte oxfilépizzan med flottig bea!

Permalänk
Medlem

Bästa lanet jag vart på så skulle det grillas. Alla tog med sig kött, och alla glömte tillbehören och tänkte att "någon annan har säkert".

2 dagar med enbart grillat kött och Cola

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

Bästa lanet jag vart på så skulle det grillas. Alla tog med sig kött, och alla glömte tillbehören och tänkte att "någon annan har säkert".

2 dagar med enbart grillat kött och Cola

Hehe sounds good

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Bästa lanet jag vart på så skulle det grillas. Alla tog med sig kött, och alla glömte tillbehören och tänkte att "någon annan har säkert".

2 dagar med enbart grillat kött och Cola

Enbart kött funkar så länge man har tillräckligt med kött

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Jag har inte LANat särskilt mycket och känner att tiden nog haft sin gång på den fronter för mig.

Hur som haver, första gånge blev det att köpa pizza i stan, dra till platsen för LANet och spela så mycket det gick innan åskan började. Sedan var det dags att sitta i stolen i sova. Pizzan sköljdes ner med cider eller cola, om jag inte minns fel. Det blev också en del chips.

Andra gången hade vi faktiskt hyrt en liten, liten lågstadieskola där vi var. Det betydde ingen alkohol också. Skolan låg ett skenkast från ett snabbmatsställe, men jag tror inte det var en enda människa som åt det då. Tror det blev mycket kall mikropizza och chips den gången. Och alltför mycket energidrycker. Tänkte också dö på hemvägen. Ett tips: Om ni har lång väg hem, kör inte efter ett LAN om ni inte sovit under natten.

Tredje gången åt vi tortillas. Det var ju dock inte särskilt mättande, så hade även denna gång med chips. Sedan bara skölja ner allt detta med cola och energidrycker.

Nej, jag är inte vacker eller hälsosam, häkta mig. Chips är enligt mig en bra sak att medta till ett LAN, speciellt om det sker spontant, om inte maten är planerad o.s.v. Också bra att ha om man råkar bli hungrig mellan måltider.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk

Lanwurst.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Ett LAN utan Pizza är inget Lan.

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Vet inte varför jag fått för mig att det är kalasmat på LAN men satsumas.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Asså det är typ komiskt vad vissa levde på... typ en hallon kräm på 12 timmar ^^ det är typ 0,1% protein i en sån.

De ja mins mest är nog, en stor korv med söt risgrynsgröt från eldorado som man gjorde en litet hål och sög i sig. Den är grym!

Annars är min favorit ost-macka + pålägg från pizzerian (skinka eller kyckling) (som en liten fluffig pizza med smält ost) mums!

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laars:

Asså det är typ komiskt vad vissa levde på... typ en hallon kräm på 12 timmar ^^ det är typ 0,1% protein i en sån.

De ja mins mest är nog, en stor korv med söt risgrynsgröt från eldorado som man gjorde en litet hål och sög i sig. Den är grym!

Annars är min favorit ost-macka + pålägg från pizzerian (skinka eller kyckling) (som en liten fluffig pizza med smält ost) mums!

Hur kan kall gröt vara gott?

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

svårt att minnas, var så länge sen jag lanade men jag har för mig att det blev en del snabbmat

Permalänk
Proffsmoddare

Jag brukar alltid köra på proteinbars, dom blir man mätt på och är små.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av C4B12:

Jag brukar alltid köra på proteinbars, dom blir man mätt på och är små.

Låter inte gott

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem

Pizza tills kvällsmat och baguette med ost skinka o grönsaker som nattamaud. :3

Sen pepsi o snus mellan måltider

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

gorby´s älgfittor helt klart

kan man leva på 24/7.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slimdex:

Hur kan kall gröt vara gott?

Den var sötad med socker(risgrynsgröt) ,1 kg gröt för 19 kr eller va de nu kostade för 5-7 år sedan när jag lanade så vare lätt värt det.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Gillar ej snabbmat, det brukar istället vara en köttbullesmörgås med rödbetssallad eller liknande.

Fast sedan brukar jag inte "lana" så jag kanske inte är så representativ.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯