Permalänk

Trådlöst nätverkskort

Hallojsan! För 2 månader sedan byggde jag en dator. Eller, nja, inte hela. Jag köpte ett moderkort (asus maximus vi gene) och allting förutom en dedikerad gpu. Jag hade redan ett trådlöst usb nätverkskort så jag använder det. Men du så har jag tänkt uppgradera det på grund av väldigt dålig hastighet och hög latens. På min "gamla" bärbara dator laddade jag ned saker i 5-8mb/s men nu kan jag knappt komma upp i 1,5mb/s. När jag köpte moderkortet trodde jag dumt nog att ett trådlöst nätverkskort följde med men det gjorde det visst inte. Men jag har en liten PCI Express Mini adapter som jag har tänkt använda. Jag har tänkt att ha ett intel ac 7260 kort i den men jag vet inte vad för antenner och sladdar jag behöver. Om du vet någon bra antenn eller sladd som går mellan kortet och antennen så skulle jag väldigt gärna vilja veta vilken.

Visa signatur

Specs: i5 4670k @ 4.0Ghz, Sapphire Radeon R9 290 ref, Asus Maximus VI Gene, 8Gb Kingston HyperX Beast 1600Mhz, 60gb OCZ Agility 3 SSD, Maxtor 250Gb 5400RPM HDD, Samsung 750Gb 7200RPM HDD, Seagate 7200rpm 1Tb, Samsung RiteMaster DVD ODD, Cooler Master Haf XB