Battlefield 4 Patcher: Uppdaterat - 2014-08-22

Permalänk
Medlem

Jag tycker att min fps blivit sämre för varje patch. Har ingen superdator men upplever betydligt fler drops nu. Det flöt som bäst för mig efter första patchen i november. Problemet var då istället att spelet hängde sig :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferre3:

Jag tycker att min fps blivit sämre för varje patch. Har ingen superdator men upplever betydligt fler drops nu. Det flöt som bäst för mig efter första patchen i november. Problemet var då istället att spelet hängde sig :/

Håller med. Vet inte riktigt vad de håller på med.

Jag får också ett problem nu med att jag random inte kan joina en server, verkar mest förekomma om jag kraschar på en server och försöker joina den igen. Kan komma in på andra servrar ibland, men inte den jag spelade på nyligen. Väldigt underligt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Hur är det vårat fel att DICE optimerat för en sorts datorkonfiguration när de vet att det finns tusentals. Jag kör ett HD7970 med en 4670K på ett MSI MPower, det är väl ändå en helt vanlig speldator eller?

Kör även äkta Windows 8.1, och jag vet mycket väl hur man tar hand om en dator, så bara för att du inte har problem kan du inte påstå att alla som har det lider av skit bakom spakarna.

OFTAST betyder inte alla, men OFTA är det så att folk inte vet hur man konfigurerar en dator eller håller den uppdaterad med senaste drivrutiner etc.

Permalänk

Går ju inte att komma in på servrar plötsligt. Sjukt svårt att komma in nu. Hela julens speltid förstörd.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Skrivet av S.Shooter:

Går ju inte att komma in på servrar plötsligt. Sjukt svårt att komma in nu. Hela julens speltid förstörd.

Inge problem för mig iallafall har spelat idag så ögonen blev röda.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Läcker minne som fan för mig. Efter ett par rundor och ett byte av karta i synnerhet så snor bf4 åt sig typ 85% av minnet och börjar toklagga... Nån som har en ide vad man kan göra?

EDIT: det hjälpte att köra x86 istället för x64.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jaha, när ska spelet ta sig ur Alpha-stadiet?
Kan inte komma in på servrar:
Game disconnected: could not join server.
1/3 av deaths: Killed in Action, helt random vad man än gör.
Grafik som ballar ur hela tiden
Blackscreen vid spawn
Trots bra ping: Extrem delay på saker
Nätkod från helvetet..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

extremt många har problem att komma in på servrar ink jag, HELT random vilken server, gamemodes osv osv osv helt random sen kan man plötsligt komma in å lira en timme sen crashar de åsså bara prova igen, får oftast försöka joina 10-15 ggr per spelad timme. har inte spelat på¨3veckor fram tills idag men samma fel än... lite mindre crasher dock! detta må¨ste ju ändå gå till historien som ett utav de mest ofärdiga spelen som släppt ett beta stadie? är förvånad kraftigt då ja såg bf3 släppet, de kanske håller på å gräver graven nu i skrivande stund vet ej .. tänkte bf5 kommer väl slöppas som ett stycke kod kanske???

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Jag å mina polare kommer in om vi kör x86 klienten. x64 så kommer man inte in. Verkar variera från dag till dag, vad jag vet har de inte uppdaterat något de senaste veckorna men det här problemet hade jag inte innan julhelgen....

Permalänk
Medlem

Uppdaterat med nya patchen!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vore intressant och se om det blivit spelbart nu efter senaste patchen.
Har ej vågat mig på att köpa ett eget X än.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Vore intressant och se om det blivit spelbart nu efter senaste patchen.
Har ej vågat mig på att köpa ett eget X än.

Det är ett kul spel, men tills de får ordningen på problemen bakom fasaden så spelar inte jag. Innan när man inte visste exakt vad som inte fungerar och hur totalt värdelöst spelet är när det kommer till de viktiga sakerna så kan jag inte med att spela mer.

ignorance is a bliss......

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

BF3 fick också sämre FPS varje patch...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som det kommit någon fix för mina problem.

Ibland när jag kör börjar spelet ge väldigt låg framerate, men endast ibland. Jag har ett Geforce 670 med senaste WHQL-drivrutiner.

Problemet visar sig inte medan man bara springer runt, utan först vid mellanskärmar eller när skärmeffekter ska appliceras.
Så om jag kommer utanför kartan så det blir svartvitt, 1fps. Om jag blir beskjuten så skärmen blurras, 1fps.
Efter matchen när scorescreen och unlocks visas ~10fps.

Det lustiga är som sagt att spelet glider på normalt i övrigt och att detta inte alltid uppstår.
Jag kan inte heller tänka mig att det skulle vara relaterat till hårdvara/drivrutiner/värme eftersom en omstart av BF räcker och alla andra spel fungerar fullt normalt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Första tanken är ju om dom addade lite extra supression... spelat en match än så länge och det kändes verkligen så.

Edit: Dött av flera personer med 0% hp nu som kastar ut medkit och sen springer iväg som om ingenting hänt. Det är faktiskt rätt vanligt. Inte tradeat än så länge i alla fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Första tanken är ju om dom addade lite extra supression... spelat en match än så länge och det kändes verkligen så.

Hoppas inte det stämmer. Då kommer det krävas även mer kulor att döda någon

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Avstängd

Men skulle de inte balansera massor med saker? mobile AA, flera granater, DMRs? Var ju någon tweet som nämnde det

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Skönt att de fixar detta!!! -Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members

Var rädd ett tag att det skulle vara så..

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk

Gillar att de ännu en gång åtgärdat HC buggen: -Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members

Hoppas de verkligen fixat det denna gången

HMG ammo box buggen har jag fallit för några gånger, var bara att hoppa in i '2an' och in i '1an' igen så var det borta

Finns det något sätt att veta vad "normalized repair rates" betyder? =P

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Finns det något sätt att veta vad "normalized repair rates" betyder? =P

Antagligen att de har sänkt repair speeden.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Fortfarande DirectX error.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EnNickeMan:

Gillar att de ännu en gång åtgärdat HC buggen: -Fix for friendly marker not always showing when needed to, resulting in players shooting team members

Hoppas de verkligen fixat det denna gången

HMG ammo box buggen har jag fallit för några gånger, var bara att hoppa in i '2an' och in i '1an' igen så var det borta

Finns det något sätt att veta vad "normalized repair rates" betyder? =P

Ju lägre HP ett fordon har från början ju långsammare blir det lagat. Så att 1% till 100% tar lika lång tid för alla fordon istället för dubbelt så fort om det har hälften så mycket HP

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Ju lägre HP ett fordon har från början ju långsammare blir det lagat. Så att 1% till 100% tar lika lång tid för alla fordon istället för dubbelt så fort om det har hälften så mycket HP

Ok, så om jag börjar laga vid 95%, vi tar en smäll och hamnar på 30% så kommer jag att laga snabbare än om jag börjar laga direkt efter smällen?

Edit: Tog mig ett tag (sitter på sista timmen på jobbet här) Du menar att en stridsvagn med säg 1000hp(@100%) repareras lika snabbt från 1-100% som en bil med 500hp(@100%)

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Ok, så om jag börjar laga vid 95%, vi tar en smäll och hamnar på 30% så kommer jag att laga snabbare än om jag börjar laga direkt efter smällen?

Edit: Tog mig ett tag (sitter på sista timmen på jobbet här) Du menar att en stridsvagn med säg 1000hp(@100%) repareras lika snabbt från 1-100% som en bil med 500hp(@100%)

Antar att det är så. En tank med 1% lagas inte med samma hastighet som en med låt säga 50%, den ökar väl i hur snabbt man lagar den i takt med hur mycket kraft det finns kvar i den så att säga. Lite skadad - snabbare lagad i "hastighet", mer skadad - långsammare lagad i "hastighet".
Vad krångligt det blev..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Om dom har fixat det här med friendly marker i HC vore det fan guld! Många gånger man blivit punished i onödan

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Antar att det är så. En tank med 1% lagas inte med samma hastighet som en med låt säga 50%, den ökar väl i hur snabbt man lagar den i takt med hur mycket kraft det finns kvar i den så att säga. Lite skadad - snabbare lagad i "hastighet", mer skadad - långsammare lagad i "hastighet".
Vad krångligt det blev..

Jag tolkade det inte så här.

Jag tolkar det som att man lagar med specifika % per tidsenhet, istället för en fixerad summa hp per tidsenhet.

Alltså innan patch: Jeep med 500 HP tar 10 sek att laga fullt medans en tank med 1000 HP lagas på 20 sek.
Efter patch: Båda lagas fullt på 20 sek.

Det är alltså saker som har lite hp som nu tar längre tid att laga, alltså nerf mot Scout/Transport helis med repairmonkeys.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som kan få rejäla fps drops ibland? sitter jag t.ex i en tank och dör så kan jag droppa ner till 20-40 fps när allting smäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Om dom har fixat det här med friendly marker i HC vore det fan guld! Många gånger man blivit punished i onödan

INTE fixat ! Lite si o så med den saken verkar det som.
Men jag har inte noterat någon förbättring.

Sen har FPSen sjunkt markant, iaf för mig. (GTX690)
Käns nästan som SLI/CF buggen från mitten av December är tillbaka då jag har massor med stuttering, flimrande texturer o vissa som saknas.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

INTE fixat ! Lite si o så med den saken verkar det som.
Men jag har inte noterat någon förbättring.

Sen har FPSen sjunkt markant, iaf för mig. (GTX690)
Käns nästan som SLI/CF buggen från mitten av December är tillbaka då jag har massor med stuttering, flimrande texturer o vissa som saknas.

/Homer_S

Sitter i samma båt som du egentligen. Jag har ingen flickering, men har haft en jäkla massa muslagg som gör att jag inte kan röra mig snabbt i sidorna. Lite kostigt då jag har 120 fps med allt på ultra om jag stänger av AA och HBOA. Trots det kan jag inte röra mig. Har testat mig fram och du kan göra samma. Det ända som hjälpte mig var att sänka allt till low utom texturer och filtrering som jag har på ultra. Nu kan jag röra mig normalt som jag kan i BF3, men lite segt att behöva köra på low bara för att det är fel på spelet.

Har de verkligen ordnat något sen de släppte spelet? Det ända som jag kan se som de har ordnat är rev buggen. Tradekills, HK kills är fortfarande där och att inte tala om netcoden. Hur många ggr dör man inte 3 sekunder efter man har tagit skydd bara för att någon råkar ha 79 ping och du själv 30.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

INTE fixat ! Lite si o så med den saken verkar det som. Men jag har inte noterat någon förbättring.S

Som jag förstod det så skulle det inte ha någon effekt i just HC då det skall vara lite svårare att skilja fiende från vänlig då det tillhör "stridens hetta" men jag kan ha fel...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10