Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Funderar på ett nytt chassi, förslag?

Permalänk

Funderar på ett nytt chassi, förslag?

Jag har länge funderat på att skaffa mig en ersättare till mitt Fractal Design Define R3 nu, men har ännu inte kunnat bestämma vad ersättaren ska bli. Jag tar gärna emot alla era förslag, men jag vill även se motivationer till varför just ert förslag är bäst!

Jag kommer oavsett chassi att modda det häftigt, så insidan behöver inte vara perfekt utan en bra stomme, aluminium konstruktion och plats är viktigt för mig. Dock ska utsidan vara bra och fin, då jag helst inte modifierar utsidan.

Vad jag söker:
- Kostnad: max 1750kr
- mATX eller större
- Lite/ingen plast och aluminium konstruktion
- Plats för minst 2 stycken 60mm 240mm RADs (eller motsvarande)
- "Cleant" utseende, så ingenting från CM
- Kan köpas inom EU
- KVALITET
Tack i förhand och god jul!

Permalänk
Medlem

Varför vill du byta från Define R3? Kan bli lättare att ge förslag om du förklarar...

Permalänk
Skrivet av hultron:

Varför vill du byta från Define R3? Kan bli lättare att ge förslag om du förklarar...

Det är dålig passform på sidopaneler m.m. dålig byggkvalitet (tunnplåt) och stålkonstruktionen gör det svårt att modifiera.. Sedan är det bristen på plats gällande vattenkylning, som är det största problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MysteriousHaider:

Jag har länge funderat på att skaffa mig en ersättare till mitt Fractal Design Define R3 nu, men har ännu inte kunnat bestämma vad ersättaren ska bli. Jag tar gärna emot alla era förslag, men jag vill även se motivationer till varför just ert förslag är bäst!

Vad jag söker:
- Kostnad: max 1750kr
- mATX eller större
- Så lite plast som möjligt, helst aluminium konstruktion
- Plats för minst 2 stycken 60mm 240mm RADs (eller motsvarande)
- "Cleant" utseende, så ingenting från CM
- Kan köpas inom EU
- KVALITET

Tack i förhand och god jul!

denna kanske http://www.inet.se/produkt/6911703/corsair-obsidian-750d-svar... ?

Permalänk
Medlem

Ovanstående, Inte riktigt samma kvalöite som 800 och 900D men super bra chassi med mycket plats att bygga i

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk

Inte riktigt vad jag söker, lite för mycket plast och sedan är den gjord av stål.

Permalänk
Skrivet av Nimloths:

Ovanstående, Inte riktigt samma kvalöite som 800 och 900D men super bra chassi med mycket plats att bygga i

750D/ 800D faller mig riktigt inte i smaken tyvärr. Några andra förslag?

Permalänk

Kom att tänka på en liten detalj så jag la till det i min första post.

Permalänk

Define r4

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Define r4

Gjord av stål så nej, men tack för förslaget.

Permalänk
Medlem

Spanat in Lian Li?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Skrivet av Tandborste:

Spanat in Lian Li?

Ja, jag har tittat lite på dem, men vet inte riktigt vilket av deras man ska ha. Några förslag?

Permalänk
Skrivet av Tandborste:

Spanat in Lian Li?

LianLi A76 ser lovande ut eller har herrn några andra förslag?