Permalänk
Skrivet av deadich:

Grejen är att jag tycker att det är betydligt mer obekvämt med musmatta, plus att man typ måste limma fast den i bordet eller hitta nån riktigt bra som inte glider.

Vad menar du med enotusgrejen? menar du enotus mouse test? För den testar ju inget sånt, bara helt uselessgrejer.

Hur kan du få musmattan o glida? Jag antar att jag har ett relativt "glatt" underlag jämfört mot mitt gamla skrivbord. Musmatten ligger som berget, då har jag tyg. Men även när jag testar glas eller tunnare tyg/plast så ligger dom stilla, och rubbas inte även under hårda gejmingpass

Eller du kanske har musmatten upp-o-ner? Då får jag den o glida lite Men mest för att undersidan ger för mkt friktion mot musen^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Hehe, har kört med samma musmatta i snart 10 år.. http://www.func.net/en/products/sUrface-1030-Original/ , the one and only <3! skölja skiten i vatten i bland sen är den som ny. Börjar bli sliten men den är grym ändå.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk

SteelSeries tygmatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Hur kan du få musmattan o glida? Jag antar att jag har ett relativt "glatt" underlag jämfört mot mitt gamla skrivbord. Musmatten ligger som berget, då har jag tyg. Men även när jag testar glas eller tunnare tyg/plast så ligger dom stilla, och rubbas inte även under hårda gejmingpass

Eller du kanske har musmatten upp-o-ner? Då får jag den o glida lite Men mest för att undersidan ger för mkt friktion mot musen^^

Antar att det är av att man har handleden och kanske tom armen mot bordet och flyttar så drar man med sig musmattan.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Antar att det är av att man har handleden och kanske tom armen mot bordet och flyttar så drar man med sig musmattan.

Som du sa i ditt tidigare inlägg...

Skrivet av deadich:

plus att man typ måste limma fast den i bordet eller hitta nån riktigt bra som inte glider.

lite mer påkostade musmattor har ofta någon slags gummi botten som gör att mattan inte rör sig. Man borde inte behöva gå över hundra lappen för att få detta. Som sagt detta är såklart en preferens men jag ser inget i ditt "argument" som övertalar mig att jag som användare av musmatta inbillar mig en förbättring.

Permalänk
Medlem

Tyg. Använder en Mionix Sargas 900. Den är bra om det blir kallt för då kan man använda den som filt och ändå ha halva mattan kvar att använda till musen.

Permalänk
Skrivet av deadich:

Antar att det är av att man har handleden och kanske tom armen mot bordet och flyttar så drar man med sig musmattan.

Även om jag har armen/handleden mot bordet och inte mattan så åker inte musmattan med. Just nu lirar jag på en billo-variant av tyg. Då min Qpad är sliten och inte orkat beställa en ny än
Tunn tygmatta med räfflad baksida. Ligger som berget! Går inte att dra i sidled utan att lyfta iprincip.

19.- musmatta från biltema kanske inte ligger kvar, men till o med en http://www.inet.se/produkt/6606266/steelseries-qck ligger klistrad mot ytan

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av deadich:

hajjar inte varför så många ens använder musmattor längre. Annat än i sällsynta fall där ytan och lasern inte funkar ihop. Jag och många jag känner slutade med det typ när kulmössen försvann.

Hajjar om man är superleetgamer som måste ha rätt yta till musen, men många randoms använder musmatta till datorer som det typ bara surfas på och där det inte är några helst problem att köra musen på bordsytan.

Min brud öppnade upp mina ögon då hon sa att hon ville ha en musmatta.

Jag frågade varför och fick svaret:
- Jag vill inte repa mitt skrivbord.

Vilket är en möjlig anledning om man har lite snyggare men bord som är svaga för slitage.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Antar att det är av att man har handleden och kanske tom armen mot bordet och flyttar så drar man med sig musmattan.

Jag har alltid handleden mot musmattan och ofta armen på den.
Aldrig flyttat sig en millimeter.

Sluta köpa billiga 1mm tunna musmattor så kanske du märker att dom ligger stilla
Tunna mattor viker sig däremot före dom flyttar sig.

Eller så har du världens glattaste skrivbord då jag aldrig hört någon som haft problem med detta.

Permalänk
Medlem

Drar till med en oväntad! Jag använder mig utav en musmatta i läder, jävligt snyggt!