Permalänk
Medlem

290x, Heatsinks ?!

Hej, har beställt nzxt g10 med Corsair H90.
Men... Hittar inga Heatsinks till kortet, finns att köpa löst på inet men man får ju pröjsa 4-500kr per kort om man köper dom.
Nån som vet var jag kan hitta heatsinks som passar bättre å gärna billigare.

Permalänk
Medlem

NZXT.com > G10 > FAQ

Citat:

The VRam and the VRMs have no heatsinks!
The G10 frees up these other components on the graphics card from proximity heat of the GPU. Running the GPU at lower temperatures also allows the VRMs to run cooler and more efficient through reduced power leak, in the words of AMD in the Legit Reviews review.

In our testing and extended use the fan is sufficient for cooling the miscellaneous components during gaming and high end computing due to the increase in efficiency.

The subject of VRam is a bit different. In our experience the VRam is completely fine without sinks, as you can see RAM modules on the rear of cards on occasion without direct cooling or sinks. The fan is sufficient for VRM and VRam cooling. If you are still concerned you can still apply lower profile ramsinks or VRM sinks. The secondary heatsink on some Nvidia cards will still allow the bracket to be mounted with the passive VRM/VRam stock cooling intact.

Enligt dom, dock om det är sant...
Tror de mesta kylflänsar borde fungera, har ganska mycket utrymme mellan PCB och kåpan på G10. Värsta fall så blir det bara att börja fila ner dom,
http://www.inet.se/produkt/6301343/enzotech-ramcooler
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=228259
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=produkt_pris_inkmoms&l=...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Jo, blir nog att göra så.
Var förbi lokala data butiken och fick en burk med massa heatsinks idag. tror det borde gå att lösa.
Såg bara en kille på youtube med 290x och g10. Han hade runt 90 grader på minnena utan OC.
Men blir väl att försöka modda.

Permalänk

Får man va lite nyfiken och fråga vart du köpte nzxt g10? suttit och letat efter en men det verkar ju inte finnas i lager nånstans.

Skrivet av Kelrazh:

Hej, har beställt nzxt g10 med Corsair H90.
Men... Hittar inga Heatsinks till kortet, finns att köpa löst på inet men man får ju pröjsa 4-500kr per kort om man köper dom.
Nån som vet var jag kan hitta heatsinks som passar bättre å gärna billigare.

Visa signatur

citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfiken

Mvh

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Sa att jag beställt Dom kommer mellan 3-7 januari till butikerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelrazh:

Jo, blir nog att göra så.
Var förbi lokala data butiken och fick en burk med massa heatsinks idag. tror det borde gå att lösa.
Såg bara en kille på youtube med 290x och g10. Han hade runt 90 grader på minnena utan OC.
Men blir väl att försöka modda.

Hur gärna av dig när du är färdig med ditt moddande då jag själv funderar på att köpa detta till mina 290x.

Mvh

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Hur har det gått? Har ni hittat några billiga alternativ till heatsinks?

Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU