Hur gör jag när jag ska starta dvs. installera om ifrån Windows 8 skivan dvs. säkerhetskopia på DVD?

Permalänk

Hur gör jag när jag ska starta dvs. installera om ifrån Windows 8 skivan dvs. säkerhetskopia på DVD?

Hur gör jag när jag ska starta dvs. installera om ifrån Windows 8 skivan dvs. säkerhetskopia på DVD? Efter råd så tänkte jag installera om ifrån denna skiva istället dvs. ta bort allt och installera nytt istället för att installera över det gamla. Men hur gör jag. Är det inte F12 jag ska trycka på? Datorn vägrar emellertid starta i det läge där jag vet att jag kan välja om att installera ifrån skivan. Men hur gör jag? Finns det någon här som kan ge mig en utförlig och enkel beskrivning hur jag installerar från skivan och tar bort allt det gamla. Är det inte Windows 8 säkerhetskopia på DVD man gör det ifrån?

Att jag frågar och önskar göra detta beror på problem som jag inte blir av med. Sista alternativet är att ta bort den Windows 8 uppgradering installation som ligger ovanpå Windows 7 och göra en helst ny installation ifrån skivan. Jag har läst och hört att detta ska vara att föredra då det gäller Windows 8 om man haft problem, men hur gör jag? Tacksam för hjälp.

Känner mig dum, men försöker lära mig. Tänkte jag skulle fråga här först innan jag tar hjälp ifrån någon jag känner här hemifrån.