AMD och DICE skjuter på Mantle för Battlefield 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Verkar väl mer som att det beror på Dice/EA i det här fallet än AMD dock? Lite onödigt att AMD får skit för något dom förmodligen inte har någon kontroll över.

Är nog både AMD och EA som tryckt på DICE för att släppa spelet så fort som möjligt, EA vill ha ut det innan COD, och AMD ville ha ut det i samband med nya grafikkort, klart som fasen dom har med det att göra

Permalänk
Medlem

Gick precis ifrån 2 r9 280 toc II till ett 780 ti och jag tvivlar på att prestandan ens kommer nära 780 tiett.. Blev besviken på AMD korten.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Hjälpsam

Så Mantle släpps inte i December, nu blev jag chockad!

Sa de om det skulle bli Januari 2014 eller Januari 2015?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marroak:

Gick precis ifrån 2 r9 280 toc II till ett 780 ti och jag tvivlar på att prestandan ens kommer nära 780 tiett.. Blev besviken på AMD korten.

Så du menar att ett 780ti är bättre än 2st r9 280x när det är så minimal skillnad mellan 290x och 780ti förutom tusen kronor?
http://www.sweclockers.com/recension/17844-nvidia-geforce-gtx...
Men visst, ditt val! 3GB är för lite nästa år om inte för lite i år för höga upplösningar, tänk på det.

Jag tror Mantel kommer bli bra och förhoppningsvis både N och A kommer använda det. Det "låter" iaf bättre än DX och effektivare.

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Så Mantle släpps inte i December, nu blev jag chockad!

Sa de om det skulle bli Januari 2014 eller Januari 2015?

Tror inte det är så hemskt. Snarare så att det släpps i värsta fall till det första spelet som stödjer API:n out of box.

Skrivet av Marroak:

Problemet är väl att 280X (finns inget 280) i CF presterar ungefär 25% bättre enligt Sweclockers tester men kostar ändå mindre. Vet inte vad du har fått fram för siffror men de motsäger alla de tre tester (Sweclockers, Toms Hardware och Anandtech) som jag har läst.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Så mycket vidriga kommentarer och felaktigheter i denna tråden......

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Så mycket vidriga kommentarer och felaktigheter i denna tråden......

Håller med, tänk om det var lika dålig stämning i alla nvidia trådar Få gånger en AMD tråd lämnas oberörd

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Demos som har visats visar på en ökning med 100% när det gäller APUer.
Så jag tror vi kan räkna med 50-100% på våra superkort också

Jag tror att du överskattar Mantle LITE där---

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke3:

Det är nog snarare DICE:s fel i det här fallet

Och vilket strul det har varit med det spelet..Kan ju också bero på deras samarbete med AMD som gör att det är mer buggar osv..Bland annat stödet för mantle kan vara en orsak till att det inte fungerar som det ska..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av fermia:

Och vilket strul det har varit med det spelet..Kan ju också bero på deras samarbete med AMD som gör att det är mer buggar osv..Bland annat stödet för mantle kan vara en orsak till att det inte fungerar som det ska..

Tvivlar på det, men det är mycket möjligt att utvecklingen av mantle är en orsak till att spelet är sönder
Då dem måste avsätta arbetskraft till det, istället för att fixa spelet

Fast det kan inte vara ett problem nu, då bf4 inte har mantle implementerat än
Så ditt påstående om att mantle orsakar buggarna och att spelet inte fungera ordenligt, stämmer inte

Det finns två andra anledningar som jag tror bidragit mycket mer till att spelet är sönder
*DICE rusha ut spelet för att hinna lansera innan CoD Ghost
*De var tvungna att utveckla för 2 extra plattformar än de vanligtvis gör (Xbone och ps4)

Permalänk
Skrivet av femkantig:

detta kanske löser prestandaproblemen i windows 7... för folk med amd-kort

Förstår inte vad du menar med prestandaproblem med amd+win 7, sitter på en bulldozer 4ghz och r9 290 med 80-100fps alla inställningar maxade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaanin:

Knappast troligt. Det som kan hända är att Nvidia gör sitt eget motsvarande API som inte är kompatibelt, och sen har vi härlig fragmentering.

Med tanke på att APIer inte är skyddade av upphovsrätt så finns det hur som helst inte särskilt mycket att sälja från första början.

De var en teori Och tror inte Nivida ska gå på en egen API då mantle redan är planerat till både konsoler och pc.. Men vi få se

Skrivet av AlexHjelm:

Förstår inte heller varför man ska använda shadowplay när det har funnits sedan flera år tillbaka för båda korten, det heter Dxtory.

För shadowplay finns där utan att man behöver ladda ner något? Små film storlekar i bra kvalité med ingen lagg när du sparar/spelar in. ingen FPS Loss.
Win, Win, Win... Sen har de ett coolt namn också :3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AlexHjelm:

Demos som har visats visar på en ökning med 100% när det gäller APUer.
Så jag tror vi kan räkna med 50-100% på våra superkort också

Du lever i en fantasivärld.. Du är väl medveten om detta va?

Skrivet av Hagge:

De var en teori Och tror inte Nivida ska gå på en egen API då mantle redan är planerat till både konsoler och pc.. Men vi få se

För shadowplay finns där utan att man behöver ladda ner något? Små film storlekar i bra kvalité med ingen lagg när du sparar/spelar in. ingen FPS Loss.

Mantle är inte planerat till konsoler eftersom både Sony och Microsoft kör sina egna lågt liggande API:er.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tror inte det är så hemskt. Snarare så att det släpps i värsta fall till det första spelet som stödjer API:n out of box.

Problemet är väl att 280X (finns inget 280) i CF presterar ungefär 25% bättre enligt Sweclockers tester men kostar ändå mindre. Vet inte vad du har fått fram för siffror men de motsäger alla de tre tester (Sweclockers, Toms Hardware och Anandtech) som jag har läst.

Det kan stämma men det han säger kan vara drops och spikes... Små mikrofrysningar som inte syns i en mätning men som märks tydligt när man spelar. Dock noll koll om så är fallet med just det där kortet.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Någon som vet (eller tror) om Mantle kommer att komma till BF3?
Eller dom skiter i oss som fortfarande kör BF3.

Felstavning och radbrytning.
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Mantle är inte planerat till konsoler eftersom både Sony och Microsoft kör sina egna lågt liggande API:er.

Nu blev jag nyfiken, såsom du skriver så är det inte en kvalificerad gissning utan ett påstående dvs. du vet, då blir man undrande hur vet du det att det är så?

Edit: Jag blev nyfiken, men förmodar att du har rätt.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

En månads försening är väl inte så farligt.. Bara det kommer så köper jag ett 290 sen!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Då kan man ju fråga sig hur många av de som provat de som egentligen fick det att funka så bra?
"Ingen FPS loss"- Kyss mig i röven till det, tror jag inte till 5% på!

Visa signatur

WS: | R7 7800X3D | G.Skill 32Gb DDR5 | MSI X670E Tomahawk | EVGA GTX 1080Ti FTW3 |

Laptop: | Apple MacBook Pro 14" (M3 Pro 11-core) |

Permalänk
Medlem

Hoppas att det kommer ut innan jag skaffat mig ett 290 eller 290x bara. De verkar ju vara på ingång med andra kylare nu så det drar ihop sig. Vore skoj att se hur mycket FPS jag vinner med Mantle med mitt nuvarande 7970 och faktiskt, innan jag byter ut det. Ligger runt 80-100 FPS @ high som det ser ut nu, tror inte att allt var på high, men det mesta. Så det vore skoj att se hur stor skillnad det gör som sagt.

Förövrigt förståeligt att det försenas lite, lika bra att fixa i ordning spelets problem först innan de släpper Mantle.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Inte bra att de försenar det, men det måste vara enda rätta. Hade de släppt Mantle nu och det inte funkar ordentligt så hade de fått en jääkla massa skit.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Nu blev jag nyfiken, såsom du skriver så är det inte en kvalificerad gissning utan ett påstående dvs. du vet, då blir man undrande hur vet du det att det är så?

Stod i en artikel som länkades här på Sweclockers för ett tag sedan.

http://www.tomshardware.com/news/amd-mantle-api-xbox-one-dire...

On Microsoft's Windows App Builder Blog, the company states that the Xbox One will not support AMD's hardware-level Mantle API.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Stod i en artikel som länkades här på Sweclockers för ett tag sedan.

http://www.tomshardware.com/news/amd-mantle-api-xbox-one-dire...

On Microsoft's Windows App Builder Blog, the company states that the Xbox One will not support AMD's hardware-level Mantle API.

Ok tack, ser att AMD själv bekräftar det.

Citat:

In the last few days, you may have seen a blog indicating that “other graphics APIs such as OpenGL and AMD’s Mantle are not available” on at least one of the next-generation consoles. Starting with our public introduction in Hawaii, we clearly stated that Mantle is designed for the PC platform, where it creates a development environment that is similar to what consoles already offer: low-level APIs, close-to-metal hardware access, and simplified development procedures versus that of a PC. PC gamers and developers deserve the benefits of this model as well, which is why devs like DICE approached us and requested a technology like Mantle. And the benefit of that technology is clear: improved performance for gamers through more efficient rendering.

So much of the work game developers are doing to prepare for the next generation of console gaming is already well-suited for the modern graphics architectures in AMD Radeon graphics cards. Though the door is open for non-PC platforms to support Mantle in the future, today Mantle is a continuum that allows developers to take advantage of that work on the PC.” - AMD PR

Read more at http://www.legitreviews.com/find-amds-mantle-api-doesnt-need-...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skruvis:

Ok tack, ser att AMD själv bekräftar det.

Iof så stänger de inte dörren helt för PS4 däremot verkar Microsoft göra som de brukar.. Stänga in sig i ett hörn med sin egen teknik. Mantle skulle vara en enorm fräsch vind på marknaden som dominerats allt för länge av Microsoft och deras DirectX.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SinSonic:

För dem som är nyfikna på Mantel i lite tech-demo utförande, kan jag rekommendera denna presentationen.
http://www.youtube.com/watch?v=phLWopyg26c

Finns en betydligt längre gällande detta klipp på ca 40 minuter om man vill veta lite mer än bara se det tech-demo på deras pre-alpha som de visar här. Men här har vi en spelmotor som kör Mantle med en hel del action.

AMD har laddat upp den på sin kanal

Skrivet av MugiMugi:

Tja om det hade varit så fruktansvärt fantastiskt så borde de ha visat något av det hela vid det här laget, det börjar lukta lite illa över detta.

Sedan vet man ju inte hur mycket man kan lita på Dice och deras utvecklare längre med tanken på allt fjasko de har haft med BF4. Ursäkten de postade på FZ.se var ju också ganska ironisk.

kolla klippet ovan om du vill ha info

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Det är ju rätt uppenbart egentligen, då konsolerna båda har sina egna OS och har en egen tradition och kultur kring utveckling i det egna formatet. Syftet med Mantle är ju heller inte att ersätta konsolernas API:er utan att härma dem och att göra det så bra att behovet av extra kod blir minimalt när man väl har konsolkoden.

Eller för att uttrycka saken annorlunda, syftet med Mantle är att tillåta Dice att ta PS4-versionen (det API:et sägs ligga närmast Mantle) och med minimala förändringar köra den versionen på PC och sedan tillåta användaren att byta upplösning, detaljrikedom etc och ta bort sådana artificella begränsningar som krävs för att spelet skall köra på den klena CPUdelen i konsollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Så du menar att ett 780ti är bättre än 2st r9 280x när det är så minimal skillnad mellan 290x och 780ti förutom tusen kronor?
http://www.sweclockers.com/recension/17844-nvidia-geforce-gtx...
Men visst, ditt val! 3GB är för lite nästa år om inte för lite i år för höga upplösningar, tänk på det.

Jag tror Mantel kommer bli bra och förhoppningsvis både N och A kommer använda det. Det "låter" iaf bättre än DX och effektivare.

Mvh

Jo det är något jag har tänkt på och just nu så ser det inte ut att bli något annat än 1080p 144hz. Möjligtvis 1440p, 144hz och g-sync om Asus nya skärm har dem speccsen.

Skrivet av Tumnus:

Min förhoppning om Mantle är likadan som din. Men när det kommer till att spela spel, så kände jag att Radeon inte gav mig det jag ville ha. Lite svårt att sätta fingret på men jag klarade av medium/high utan lulllull och varierade mellan 90-200 fps i Battlefield 4. Köpte en skärm med nvidiatech så jag ville byta dels pga av det. Med radeon korten så fick jag problem med div saker, jag hade ofta grafikbuggar, artifacts och annat smått och gott medan 780ti:ett gjorde mig nöjd men tyvärr fattig..

När jag stoppat i 780ti:ett i burken så testade jag default settings och spelade allt på Ultra och i viss mån lulllull igång. (MSAA etc.)
Åh blev överraskad över hur bra kortet presterade. Jag spelade på rätt mycket bättre grafik och lyckas ändå ligga runt 80-150fps. Har inte lyckats benchmarka skiten ännu eftersom programmen har lämnat in inför nyår. Men jag blev mer positiv gentemot 780ti:ett än mina förra r9 280x dc2t.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Tumnus:

Iof så stänger de inte dörren helt för PS4 däremot verkar Microsoft göra som de brukar.. Stänga in sig i ett hörn med sin egen teknik. Mantle skulle vara en enorm fräsch vind på marknaden som dominerats allt för länge av Microsoft och deras DirectX.

Mantle skulle inte tillföra speciellt mycket på en konsol. Det man vill göra med Mantel är ju att erbjuda ett API med tillhörande implementation som ger ungefär lika lite "overhead" på PC som konsolerna alltid haft.

Problemet med denna idé på PC är att en PC-plattformen består av en brokig skara HW och styrkan med plattformen är just möjligheten att kunna välja ur en så stor flora av HW. Mantle kommer bara tillföra något relevant över DX om man skalar bort lager, men skalar man bort dessa lager så ryker också abstraktioner, utan dessa abstraktioner så måste GPUn mer eller mindre fungera som AMDs GCN eller så kommer det inte bli bra.

Så frågan är om det vore bra för PC som spelplattform om Mantle blir populärt...

Och kommer man se någon skillnad mellan Mantle och DX?

Är väl främst kostnaden per "draw-call" där DX på PC blir väldigt mycket dyrare än på en konsol (kan var 100-tals gånger dyrare). Vad det i praktiken betyder är att om du ska rita 1000 träd i en skog så kommer du få återanvända samma trädkoordinater på en PC medan varje träd kan skilja sig lite i utformning på en konsol. Att däremot använda högre upplösningar på texturer eller rendera i högre upplösning påverkas inte av DX, vad är det som gör att PC-spel ser bättre ut än konsol? Hög upplösning och högupplösta texturer...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marroak:

Min förhoppning om Mantle är likadan som din. Men när det kommer till att spela spel, så kände jag att Radeon inte gav mig det jag ville ha. Lite svårt att sätta fingret på men jag klarade av medium/high utan lulllull och varierade mellan 90-200 fps i Battlefield 4. Köpte en skärm med nvidiatech så jag ville byta dels pga av det. Med radeon korten så fick jag problem med div saker, jag hade ofta grafikbuggar, artifacts och annat smått och gott medan 780ti:ett gjorde mig nöjd men tyvärr fattig..

När jag stoppat i 780ti:ett i burken så testade jag default settings och spelade allt på Ultra och i viss mån lulllull igång. (MSAA etc.)
Åh blev överraskad över hur bra kortet presterade. Jag spelade på rätt mycket bättre grafik och lyckas ändå ligga runt 80-150fps. Har inte lyckats benchmarka skiten ännu eftersom programmen har lämnat in inför nyår. Men jag blev mer positiv gentemot 780ti:ett än mina förra r9 280x dc2t.

Kan säga att 780 och 280 är olika ligor hade du bytt från 290x hade skillnaden inte blivit så stor.

Är det 3D du kör på skärmen då eller? För annars spelar skärm minimal roll vid vanlig 2D, om kortet är rött eller grönt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan säga att 780 och 280 är olika ligor hade du bytt från 290x hade skillnaden inte blivit så stor.

Är det 3D du kör på skärmen då eller? För annars spelar skärm minimal roll vid vanlig 2D, om kortet är rött eller grönt.

Jo tack jag la märke till det Javisst är det 3D som körs. Har inget emot AMD alls, tycker de har kommit lång väg. Är lite nvidia fanboy men skulle likväl kunna köpa ett 290x än 780ti om det varit så att mitt behov varit mer riktad åt en hållet eller andra. Det är ju min personliga åsikt givetvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorful:

Då kan man ju fråga sig hur många av de som provat de som egentligen fick det att funka så bra?
"Ingen FPS loss"- Kyss mig i röven till det, tror jag inte till 5% på!

Tänker inte kyssa dig i röven, men de är sant. De spelar ingen roll om jag har Shadowplay aktiverat eller inte, förlorar ingen fps, och inte heller hört någon göra de av varken mina vänner eller andra. Finns även en E-cafe med Nvidia och ägd av en vän till mig, Ingen av deras datorer har fått fps loss i shadowplay.

Du har förmodligen erfarenhet av fraps?

börja filma i fraps så förlorar du 30-60 fps.
Shadowplay i sig filmar in hela tiden i bakgrunden, men när du trycker på typ ALT+F10 så sparar du dina senaste 10 minuter, eller hur mycket du nu väljer o spara.

Om du har erfarenhet av shadowplay, så har du ett defekt kort eller något annat som spökar. Shadowpay i sig funkar felfritt för mig och många andra. Bara för att du inte har någon koll på de ska vi inte behöva kyssa din röv.