vad har hänt med Asus hemsida support ?

Permalänk

vad har hänt med Asus hemsida support ?

hej ,jag skulle kolla om det fanns nya drivisar till 2 olika x79 moderkort, sabertooth & ASUS RAMPAGE IV EXTREME, och sistnämnd vilka minne skulle passa den,
men Asus hemsida ser inte ut som innan, och när man letar drivisar söker man bara tvinga köpa driver navigator, man ska inte behöva köpa någon program för att uppdatera drivisar , vad har hänt ?, och var hittar jag drivisar m,m till dom ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

hej ,jag skulle kolla om det fanns nya drivisar till 2 olika x79 moderkort, sabertooth & ASUS RAMPAGE IV EXTREME, och sistnämnd vilka minne skulle passa den,
men Asus hemsida ser inte ut som innan, och när man letar drivisar söker man bara tvinga köpa driver navigator, man ska inte behöva köpa någon program för att uppdatera drivisar , vad har hänt ?, och var hittar jag drivisar m,m till dom ?

Jag tycker ju snarast att det bara ser trasigt ut, inte att det är något de gjort avsiktligt.

Finns ju samma gamla vanliga alternativ om man går till t.ex. http://www.asus.com/Motherboards/SABERTOOTH_X79/#support bara att de leder till sidor som inte har något innehåll.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

hej ,jag skulle kolla om det fanns nya drivisar till 2 olika x79 moderkort, sabertooth & ASUS RAMPAGE IV EXTREME, och sistnämnd vilka minne skulle passa den,
men Asus hemsida ser inte ut som innan, och när man letar drivisar söker man bara tvinga köpa driver navigator, man ska inte behöva köpa någon program för att uppdatera drivisar , vad har hänt ?, och var hittar jag drivisar m,m till dom ?

Jag använder mig av http://www.asus.com/support för att hämta drivrutiner från asus. Den har visserligen uppdaterats men funktionaliteten har inte ändrats och inget behövs köpas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av intel&nvidia fan:

hej ,jag skulle kolla om det fanns nya drivisar till 2 olika x79 moderkort, sabertooth & ASUS RAMPAGE IV EXTREME, och sistnämnd vilka minne skulle passa den,
men Asus hemsida ser inte ut som innan, och när man letar drivisar söker man bara tvinga köpa driver navigator, man ska inte behöva köpa någon program för att uppdatera drivisar , vad har hänt ?, och var hittar jag drivisar m,m till dom ?

RAMPAGE IV EXTREME

SABERTOOTH X79

Förstår inte riktigt ditt problem, var inga problem alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

RAMPAGE IV EXTREME

SABERTOOTH X79

Förstår inte riktigt ditt problem, var inga problem alls

Intressant... På den svenska sidan finns det saker att hämta, när jag går till t.ex. drivrutinsalternativet på engelska så är rutan där man väljer OS helt tom (jag gissar att det var samma sak som TS stötte på?).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av betan:

Jag använder mig av http://www.asus.com/support för att hämta drivrutiner från asus. Den har visserligen uppdaterats men funktionaliteten har inte ändrats och inget behövs köpas.

kommer inte in här heller

Skrivet av Sabelskiöld:

RAMPAGE IV EXTREME

SABERTOOTH X79

Förstår inte riktigt ditt problem, var inga problem alls

men här fungerear det tack, kanon,
mysko är att jag kommer so långt när man ska välja os ,men den låter mig inte göra det, men

Sabelskiöldens link fungerar perfekt ,konstigt (:
tack för hjälpen alla