Permalänk
Medlem

RHS_beta15_197

Vi är en liten grupp som sedan en tid tillbaks jobbat med ett projekt/spel i Multimedia A, som nu kommit upp i beta197 och är helt spelbart, Förhoppnings sista betan

Dock så har spelet aldrig testats av någon annan utanför gruppen, så det är svårt att avgöra speltid, svårighetsgrad osv osv.

Det är här du kommer in.
Jag tänkte att eftersom detta är ett datorinriktad forum, så borde IQ'n vara högre än genomsnittet *host host*, så jag söker folk som vill testa spelet. Allt från speltid till hur det fungerar på din dator. (Skriv gärna ner ditt datorsystem)

Det är uppe för nedladdning.
Filstorleken är 45 mb, spelet är gjort i Macromedia Director 8.5 och miljöerna är avbildade från min skola (Roslagens Högskola). Grafiken är 100% pixelbaserad, och alla ljudeffekter (bortsett från några copyright-befriade) samt musik i spelet är skriven och spelad av oss.

För er som är intresserade, kan skriva tankar om spelet antingen här i forumet, eller så nås jag på ICQ (81018724) eller på IRC (m-irc / efnet / qnet) under nicket Introx.
(Spelet skall lämnas in nästa vecka)

(visste inte om detta skulle placeras i "programmering", "datorrelaterat" eller i "spel", så jag lade det i Spel.

Spelkontroller:
gå: piltangenterna
för att gå upp för trappor, byta rum: e
Ta upp föremål: e

Ladda ned:
http://palmez.mine.nu/introx/RHS_Mysteriet.zip
http://warezlords.no-ip.com/www/rhs_mysteriet.zip

(Några som klagat på speeden, tyvärr inte mkt och göra åt :/. Skall försöka fixa en 100mbit lina imorrn)

Har lagt till ett par screenshoots, för de som inte orkar tanka.
http://home.no/introx/spel/bild_1.gif
http://home.no/introx/spel/bild_2.gif
http://home.no/introx/spel/bild_3.gif
http://home.no/introx/spel/bild_4.gif

Tack på förhand
// Mange (introx)

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Medlem

ingen som testat o kan säga om det är värt att ladda hem?

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

har fått den responen jag behöver nu
271 nedladdningar idag, så det är på det torra.

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk

Ser bra trevligt ut... har ingen mer tid att kolla på den just nu..

Det blir mer imorgon, lite ovann vid styrningen är det ända jag kom på just nu

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

nice
vi laddar upp det på en 100mbit server nu, för igår var det en jäklans massa problem med servern :/

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Keeper of the Bamse

Mycket roligt och tidsfördrivande spel, men ni har vissa särskrivningar (taggtråds liknande är ett ord) vilket ser lite oproffsigt ut. Det finns även lite "gåbuggar", alltså att man fastnar på vissa ställen där det ser ut som att man kan gå.

Spelar vidare och ser om jag hittar något mer fel

edit: shroooms

edit2: det går inte att gå vänster och uppåt samtidigt, alla andra håll fungerar

edit3: "använder" man ett föremål och trycker på någon annan bokstav än J eller N händer det inget nästa gång man trycker J eller N, man måste gå ut från rummet och in i det igen.

edit4: Man måste stå mitt framför en dörr för att öppna den.

Bra spel, spelar vidare sedan. Ni kanske ska implentera en sparfunktion också?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Mycket roligt och tidsfördrivande spel, men ni har vissa särskrivningar (taggtråds liknande är ett ord) vilket ser lite oproffsigt ut. Det finns även lite "gåbuggar", alltså att man fastnar på vissa ställen där det ser ut som att man kan gå.

Spelar vidare och ser om jag hittar något mer fel

edit: shroooms

edit2: det går inte att gå vänster och uppåt samtidigt, alla andra håll fungerar

edit3: "använder" man ett föremål och trycker på någon annan bokstav än J eller N händer det inget nästa gång man trycker J eller N, man måste gå ut från rummet och in i det igen.

edit4: Man måste stå mitt framför en dörr för att öppna den.

Bra spel, spelar vidare sedan. Ni kanske ska implentera en sparfunktion också?

thx! mga av texterna och dialogerna är skrivna sent på natten *skyller allt på det*

Men skall kolla över de buggarna.

Sparfunktion?! tok, sry det ärt gjort i Director och detta är vårt första projekt i det, så kunskaperna är inte tillräckligt höga än :/

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit testa så mycket än.. men en sak kan jag säga nu iaf, musiken var skön

Var lite Zelda-feeling över det hela

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt spel, har spelat det lite nu och måste säga att det är kul tidsfördriv men det enda som är lite jobbigt är att navigera vissa objekt är i vägen även fast det inte är det optiskt så att säga. Ska spela mera imorgon godnatt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skönt och höra
VI har hört en del klagomål om att han går för sakta. Detta var valfritt, iom att det skapar "mer" känsla. Men vi jobbar ändå på att lägga in så att Erik springer när man trycker ner Shift.

(Har lagt till ett par screenshoots på spelet, för de som inte orkar tanka. De ligger i huvudinlägget)

Visa signatur

Introx e snell

Permalänk
Medlem

fint spel!

Permalänk
Medlem

Härligt Mange, tankar nu

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!