Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hemsida till en lanförening

Hej jag undrar nu. Vilken är den bästa lösningen för min lanförening. Vi ska använda den framförallt till anmälningar och skriva ut information. Och vi vill ha ett inloggnings system just nu har vi den här . Som fyller funktionerna för tillfället men vi har problemet att folk anmäler andra till lanet. Och det vill vi inte att det ska hända så då tänkte vi om vi har inloggning för folket så kommer det ta längre tid att anmäla sig. Och då kommer folk inte orka anmäla andra.

Så nu undrar jag. Är det bättre att hitta en färdig lösning elller är det bättre att jag läser på mer i det djupa träsket av php kodning och java skript.

Jag tänkte om man kunde ta durpel eller någon slags forum lösning. Och sen kanske göra något slags anmälning till lanet lösning via den.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Inaktiv

Anmäler folk andra för att jävlas eller för att de andra ska slippa? Den bästa lösningen är nog att hitta något färdigt system alternativt anlita någon som kan göra det åt er.

Permalänk
Medlem

Hallå där.
Finns färdiga php skript.
ex: php Fusion http://www.php-fusion.co.uk/downloads.php

Den kanske är lite stor. men man kan välja bort ganska mycket.
Använde den själv då vi hade klan.

Visa signatur

Chassi: CorsAir Obsidian 900D PCU: CorsAir AX 1200i - Moderkort: ASUS ROG Strix Z590-F Gaming WiFi - CPU: Intel Core i9-11900K - Minnen: CorsAir Vengeance RGB Pro 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - GPU: 2x PowerColor LCS Radeon R9 290x 4gb Skärm: 2x ASUS VG248QE 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Anmäler folk andra för att jävlas eller för att de andra ska slippa? Den bästa lösningen är nog att hitta något färdigt system alternativt anlita någon som kan göra det åt er.

det var en som hade anmält 2 st för att jävlas antar jag

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokboy:

Hallå där.
Finns färdiga php skript.
ex: php Fusion http://www.php-fusion.co.uk/downloads.php

Den kanske är lite stor. men man kan välja bort ganska mycket.
Använde den själv då vi hade klan.

Tack så mycket ska kolla in i php fusion

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Jag har utvecklat ett bokningssystem för en annan lanförening från grunden med php och mysql. Du kan kolla in användarfunktioner och vill du ha tillgång att se adminfunktionerna kan jag ge dig tillgång till ett adminkonto på en devserver.

http://lanxp.se/

Jag kommer att utgå från samma men ändrar efter ditt behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av masj2:

Jag har utvecklat ett bokningssystem för en annan lanförening från grunden med php och mysql. Du kan kolla in användarfunktioner och vill du ha tillgång att se adminfunktionerna kan jag ge dig tillgång till ett adminkonto på en devserver.

http://lanxp.se/

Jag kommer att utgå från samma men ändrar efter ditt behov.

Jag lyckas inte hitta någon som helst information om vart detta lanet är. Vet du?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag lyckas inte hitta någon som helst information om vart detta lanet är. Vet du?

Tack för feedback, det Kommer att hållas i Kramfors, i Ångermanland. Står på infosidan nu.

Permalänk
Medlem

Har ett par use case som dock kanske kräver att du går in i det "djupa träsket av PHP".

1. Som användare loggar jag in på sidan via mitt facebook-konto för att kunna anmäla mig till ett event.
Dom flesta har ett facebook-konto och ingen behöver ödsla tid på att skapa ett separat konto för er sida. Man måste även ha tillgång till någon annans facebook konto för att anmäla denna. Att olovligt använda en annans persons konto klassas även som dataintrång vilket ni kan upplysa era användare om ifall det skulle vara ett återkommande problem.

2. Som användare betalar jag min avgift för eventet i samband med anmälning.
Detta kan ske via tex PayPal, Payson etc. Användare som då vill anmäla andra kommer då även få stå för deras avgift. Ni slipper även inkassera medlemsavgiften utav dom anmälda vid senare tillfälle och behöver bara hantera drop in anmälningar kontant.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av masj2:

Jag har utvecklat ett bokningssystem för en annan lanförening från grunden med php och mysql. Du kan kolla in användarfunktioner och vill du ha tillgång att se adminfunktionerna kan jag ge dig tillgång till ett adminkonto på en devserver.

http://lanxp.se/

Jag kommer att utgå från samma men ändrar efter ditt behov.

Off topic: Hoppas verkligen att ni håller på att arbeta med den där hemsidan. Den ser inte välkomnande eller trevlig ut för fem öre. Att hålla i ett lan evenemang och hemsidan ser ut som den gör, ger inte ett professionellt intryck. För speciellt en lanförening är hemsidan mycket viktig, allt från bokning, marknadsföring, information etc. Kommer att göras från hemsidan, då vill man ju att det ska vara så trevligt och användarvänligt som möjligt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av AltUnderCtrl:

Off topic: Hoppas verkligen att ni håller på att arbeta med den där hemsidan. Den ser inte välkomnande eller trevlig ut för fem öre. Att hålla i ett lan evenemang och hemsidan ser ut som den gör, ger inte ett professionellt intryck. För speciellt en lanförening är hemsidan mycket viktig, allt från bokning, marknadsföring, information etc. Kommer att göras från hemsidan, då vill man ju att det ska vara så trevligt och användarvänligt som möjligt.

vi har försökt men han som gjort bokningssystemet vägrar ge oss tillgång till något på hemsidan förutom css filen

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

vi har försökt men han som gjort bokningssystemet vägrar ge oss tillgång till något på hemsidan förutom css filen

Försök ta lärdom av det och kom överens om vem koden och sidan tillhör innan ni ber någon arbeta med den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av izepax:

Försök ta lärdom av det och kom överens om vem koden och sidan tillhör innan ni ber någon arbeta med den.

detta var tänkt som ett skolprojekt som vi alla samarbetade med och det gick så bra att vissa av oss som har tiden och orken ville fortsätta att anordna, men visst tar vi lärdom ^^

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sandia:

Hej jag undrar nu. Vilken är den bästa lösningen för min lanförening. Vi ska använda den framförallt till anmälningar och skriva ut information. Och vi vill ha ett inloggnings system just nu har vi den här . Som fyller funktionerna för tillfället men vi har problemet att folk anmäler andra till lanet. Och det vill vi inte att det ska hända så då tänkte vi om vi har inloggning för folket så kommer det ta längre tid att anmäla sig. Och då kommer folk inte orka anmäla andra.

Så nu undrar jag. Är det bättre att hitta en färdig lösning elller är det bättre att jag läser på mer i det djupa träsket av php kodning och java skript.

Jag tänkte om man kunde ta durpel eller någon slags forum lösning. Och sen kanske göra något slags anmälning till lanet lösning via den.

1. Skapa en Facebook-grupp.
2. Färdigt!

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Varför inte bara att använda Wordpress? Det är smidigt, fungerar bra samt att det finns en hel del plugins/addons att välja och vraka emellan. Förutom det så finns det en hel del Teman att välja emellan. Och individerna kan enkelt registrera sig som användare... Har du köpt en hosting så att det går att komma åt via FTP eller SCP med WinSCP/FileZilla? I såna fall så är det bara att ladda ner .zip filen här; http://wordpress.org/download/ och packa upp det samt kopiera över filerna där ifrån till din mappen där hemsidan ligger...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Drupal som du själv föreslog är en smidig lösning.
Får forum direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

1. Skapa en Facebook-grupp.
2. Färdigt!

Vi har en facebook-grupp men. Det ser inte proffsigt ut. Plus att så fall skulle vi haft 76 st som skulle komma till vårt lan. För folk på facebook säger att dom ska komma till eventet men de har bara tryck på att de kommer så det är inte en bra lösning

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sandia:

Vi har en facebook-grupp men. Det ser inte proffsigt ut. Plus att så fall skulle vi haft 76 st som skulle komma till vårt lan. För folk på facebook säger att dom ska komma till eventet men de har bara tryck på att de kommer så det är inte en bra lösning

Det är väl inte facebooks fel att medlemmarna i gruppen är dumma i huvet och trycker att de ska komma även fsat de inte ska det?

Och det ser mer proffsigt ut än eran nuvarande sida, så vad klagar du på egentligen?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Om ni arrangerar lanet för äldre personer så kan ni ju göra som så att ni tar 10 kr betalt genom paypal för anmälan och det får de som kommer till lanet tillbaka genom en gratis läsk var. Garanterar att ingen anmäler någon annan då.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av masj2:

Jag har utvecklat ett bokningssystem för en annan lanförening från grunden med php och mysql. Du kan kolla in användarfunktioner och vill du ha tillgång att se adminfunktionerna kan jag ge dig tillgång till ett adminkonto på en devserver.

http://lanxp.se/

Jag kommer att utgå från samma men ändrar efter ditt behov.

Det finns flash på sidan. End of story.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av atriix:

Det finns flash på sidan. End of story.

Ja den ser inte så snygg ut heller men nu kör Instagibbed Wordpress och Event espresso Som bokning system. Så nu ser den mycket bättre ut än vad den gjorde förut

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora