Prisvärda skärmar från Taiwan och liknande?

Permalänk
Avstängd

Prisvärda skärmar från Taiwan och liknande?

Någon som har tips om var man kan hitta recensioner av billiga skärma med hög kvalitet?

(Söker som sagt Gayming skärmar för trippelmontage i framtiden.)

Något jag är livrädd för är döda pixlar men annars är det som sagt byggkvalitet och framför allt livslängd samt skarp upplösning som är prioriterat, men var kan man hitta mer information om vilka som är mest prisvärda?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Någon som har tips om var man kan hitta recensioner av billiga skärma med hög kvalitet?

(Söker som sagt Gayming skärmar för trippelmontage i framtiden.)

Något jag är livrädd för är döda pixlar men annars är det som sagt byggkvalitet och framför allt livslängd samt skarp upplösning som är prioriterat, men var kan man hitta mer information om vilka som är mest prisvärda?

sök på det namnet du är intresserad av, blir nog svårt annars.. har i alla fall inte sett någon sida som recenserar dessa ordentligt.. möjligtvis 120hz.net..

skulle nog säga att qnix/x-star är de skärmarna som är värda sitt pris från vad jag kollat på än så länge. många som får perfekta skärmar, däremot mer specifik info har jag också haft svårt att finna :/

Permalänk
Avstängd

Var just den änden jag känner mig väldigt grön på, vilka namn som är värda att kolla upp?

Nu har jag ju i allafall ett uppslag, tackar!

Edit, jag har tidigare beställt kretskort från Taiwan samt delar som var legotillverkade i PRC av kända och välrenomerade namn, det var enorm skillnad i kvalitet (mycket mer metall och väldigt mycket snyggare finish på Taiwan delarna när jag höll dem i handen) men priset var inte så våldsamt mycket högre.

Jag säger bara det, köp Taiwantillverkat om man kan välja, det är klart värt mellanskillnaden!
-

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Var just den änden jag känner mig väldigt grön på, vilka namn som är värda att kolla upp?

Nu har jag ju i allafall ett uppslag, tackar!

Edit, jag har tidigare beställt kretskort från Taiwan samt delar som var legotillverkade i PRC av kända och välrenomerade namn, det var enorm skillnad i kvalitet (mycket mer metall och väldigt mycket snyggare finish på Taiwan delarna när jag höll dem i handen) men priset var inte så våldsamt mycket högre.

Jag säger bara det, köp Taiwantillverkat om man kan välja, det är klart värt mellanskillnaden!
-

jaha du vill ha namnen ja men då är det bara att kolla igenom http://www.ebay.com/sch/Monitors-Projectors-Accs-/162497/m.ht...

Permalänk
Avstängd

Det var fabrikat jag avsåg.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Det var fabrikat jag avsåg.

vettefan om det finns något märke (får för mig att fabrikat betyder märke..) på dessa men vad jag förstått det som så är det samsung paneler som inte levde upp till kraven helt och hållet... de ska nog funka exakt lika bra men om man är petig så är nog aldrig budget grejer någon bra lösning

Permalänk
Avstängd

Ok, tillverkningsland då...
(om man inte vill kompromissa för mycket)

Men, stort tack för den informationen!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Ok, tillverkningsland då...
(om man inte vill kompromissa för mycket)

Men, stort tack för den informationen!

ahh ja dessa är ju från korea och jag har tyvärr inte hittat några i samma pris/prestandaklass så jag tror det är dessa eller stor företagen som gärna lägger på en 2 tusen mer för näst intill samma produkt :/

Permalänk
Avstängd

Ok, men dessa verkade ju klart prisvärda annars således, måste faktiskt kolla upp dem litet närmare.

Stort tack för att du ville ta dig tid med detta och hjälpa en dryg nybörjare.
(Har lånat skärma tidigare, så har inte reflekterat så mycket innan det nu blev aktuellt med egna upptäckte men fort att det var viss skillnad i hur man upplever de billigare varianterna... Är måhända grafikbög av ganska stora mått för att vara ärlig... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Ok, men dessa verkade ju klart prisvärda annars således, måste faktiskt kolla upp dem litet närmare.

Stort tack för att du ville ta dig tid med detta och hjälpa en dryg nybörjare.
(Har lånat skärma tidigare, så har inte reflekterat så mycket innan det nu blev aktuellt med egna upptäckte men fort att det var viss skillnad i hur man upplever de billigare varianterna... Är måhända grafikbög av ganska stora mått för att vara ärlig... )

inga problem men om du nu är rätt petig så ska du nog verkligen läsa på innan du köper en utav dessa!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Tackar, backligtbleeding är ju relativt enkelt att fixa, men någonting jag under absolut inga omständigheter vill ha är döda pixlar (eller suddig bild).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

pixel garantin är ju den samma hos dom som den svenska lagen säger så det är ju faktiskt inget att oroa sig över..

Permalänk
Avstängd

Vad är bra pris här i Sverige för ett importerat exemplar?
(eller blir det billigare att beställa alla tre i ett paket?)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Någon som har tips om var man kan hitta recensioner av billiga skärma med hög kvalitet?

(Söker som sagt Gayming skärmar för trippelmontage i framtiden.)

Något jag är livrädd för är döda pixlar men annars är det som sagt byggkvalitet och framför allt livslängd samt skarp upplösning som är prioriterat, men var kan man hitta mer information om vilka som är mest prisvärda?

Haha gayming. Och för att tillföra nåt till tråden så finns ju qnix och catleap, kolla lite på ebay om det

Permalänk
Medlem

AOC

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tro inte du ser en död pixel på normalt tittavstånd. En flugskit är betydligt större.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Avstängd

Lutar starkt åt att det blir de i länken eller liknande, litet surt dock att min gamla relativt nya 24" inte klarar den frekvensen... Men men... blir väl donation till brorsan eller något i så fall av den. verkar ju då vettigast att gå på samma setup, två skärmar tror jag inte blir bra till det jag tänkt. (har gamla skärmar till sidofunktioner). Dessutom får man ju då 27" på alla som bonus.

Jo, litet filmtittande blir det väl emellanåt också mellan "homoaktiviteterna" men inte så ofta nuförtiden.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number