Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fläktar och dioder snurrar och lyser men ingen post!?!?

Permalänk

Fläktar och dioder snurrar och lyser men ingen post!?!?

Tjenare!

Helt ny på forumet så flytta gärna tråden om den ligger i fel ämne!

Till problemet... Har under en längre tid uppgraderat min dator. Köpte i sommras ett grafikkort (Geforce GTX 660 TI) och ett nätaggegat på 500 watt, datorn funkade kanon tills jag tabbade mig med processorn och lyckades böja piggarna på baksidan... Köpte då en ny processor efter någon månad, funkade bra tills en dag då datorn frös och jag blev tvungen att bryta strömmen. Skulle starta datorn dagen efter och det ända som hände var att fläktarna snurrade och det verkade som att datorn skulle starta men skärmen förblev svart.. Ryckte ur en PCI-E sladd ur grafikkortet och startade datorn, startade om den och då funkade den ett tag till. Igår när jag skulle starta datorn efter ett LAN upplevde jag samma problem som tidigare. fläktarna snurrade förfullt, dioderna lös och allting verkade normalt men det händer ingenting på skärmen, får ingen post eller någonting. Var ganska övertygad om att nätagget var för klent så åkte idag och köpte ett nytt (Cooler Master 700w), passade även på att köpa en ny skärm. Kopplade i allting men utan framsteg. Prövade att reseta CMOS men har fortfarande samma problem... Har prövat sågott som allt. Startat utan ram minnen, prövade även utan hårddisk men ingenting hjälper.

Dator specs:

Moderkort: M5A78L LE
Processor: AMD FX 6300 3,5 ghz
RAM: Kingston HyperX 4GB
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX660 TI
Nätaggregat: Cooler master 700W
hårddisk: Någon gammal 2,5" på 500 gb

Tack på förhand!

Permalänk

Problemet löstes med nytt chassi. Kortslutning i det gamla!

Skickades från m.sweclockers.com