Permalänk

flakten loter, ny dator

Sorry for felstavning men har tangentbordet po engelska.

till problemet. fickmin nya dator igor, skolle installera dvd/spelaren, nar jag kollade bort en stund med chassit oppet so snurrade ungen po flakten, nu loter den som satan. Kan de varkligen bli so illa eller kan man losa det

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

Vilken fläkt? Snurrade han/hon på den när datorn var igång? Låter som obalans, montera ur den om du kan och snurra lite på den.

Du kan ställa in svenskt språk i ditt OS (Windows?), även om du har ett engelskt tgb.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Tjena tack for ditt svar. den ar monterad po intet fungerade utmarkt nar jag startade po den forsta gongen. Hon snorrade po chassi flakten. ska testa att snorra po den. spelar de nogon roll ot vilken holl man snurrar

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

aa den var avstangd nar hon snorrade po den

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OldSchoolGamer:

Tjena tack for ditt svar. den ar monterad po intet fungerade utmarkt nar jag startade po den forsta gongen. Hon snorrade po chassi flakten. ska testa att snorra po den. spelar de nogon roll ot vilken holl man snurrar

Det spelar ingen roll åt vilket håll man snurrar. Är fläkten inkopplad kommer den bara att drivas åt ett håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldSchoolGamer:

Tjena tack for ditt svar. den ar monterad po intet fungerade utmarkt nar jag startade po den forsta gongen. Hon snorrade po chassi flakten. ska testa att snorra po den. spelar de nogon roll ot vilken holl man snurrar

Nej, du vill bara känna om den kan röra sig överdrivet i sidled på axeln. Du ska inte bli oroad om den rör sig upp och ner lite, då det sannolikt är glidlager på fläkten är att vänta. Man när de låter på det här viset brukar de slå emot något i närheten (oftast höljet runtom).

Permalänk

Tack for era svar. Jag snurrade po den men kanner inget konstigt

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk

Fixade det, och det var mitt fel, jag hade namlingen klantat mig genom att sladden till dvd/l'saren nuddat flakten till grafikkortet

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE