Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av ddaniel91:

Nu har jag gjort en unboxing-video av min 13A. Finns här: http://www.youtube.com/watch?v=oFMnBnjOLGQ
Spelade även in lite grann från första uppstart och tog med lite kommentarer om hur jag upplever den. Redigerar det här inlägget med den länken så snart jag får ordning på videon!

Bra unboxing. Återkommer du med en full review månne?

Permalänk
Medlem

Kan någon tala om hur mycket plats det finns i höjdled vid USB-kontakterna? Det verkar vara en kant ovanför USB-kontakten som gör att det kan bli trångt om man sätter i något större än en USB-sladd.

Permalänk
Skrivet av afOstermann:

Bra unboxing. Återkommer du med en full review månne?

Här är en video med mina första intryck av datorn: https://www.youtube.com/watch?v=bgncVuMwGB8. Ska försöka återkomma med en review senare när jag testat batteritid osv

Skrivet av bjornh:

Kan någon tala om hur mycket plats det finns i höjdled vid USB-kontakterna? Det verkar vara en kant ovanför USB-kontakten som gör att det kan bli trångt om man sätter i något större än en USB-sladd.

Det finns i stort sett inget utrymme alls under kanten. Dock verkar de ha löst det så att kablar inte behöver "gå hela vägen in", utan att de sitter helt i precis innan de skulle slå i kanten. Med andra ord fungerar vanliga USB-minnen och -kablar utan problem.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk

Någon här som har skaffat sig/planerat att skaffa sig eller vill skaffa sig en Flip 15? Känns som att den versionen fått väldigt lite uppmärksamhet..

Permalänk
Skrivet av afOstermann:

Någon här som har skaffat sig/planerat att skaffa sig eller vill skaffa sig en Flip 15? Känns som att den versionen fått väldigt lite uppmärksamhet..

Har du sett att Engadget har recenserat just den modellen?
http://www.engadget.com/2013/10/15/sony-vaio-flip-15-review/

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk

Hur kunde jag missa det?! Kollar ju där dagligen nästan.. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Oerhört surt att priset stigit så mycket sedan trådstarten. Samma setup som i första inlägget går idag på ca 12 200 kr.
Har läst om att det kan ha att göra med någon brand i en fabrik. Kommer Sony möjligen sänka priserna när allt löst sig, eller kommer de ha kvar det höjda priset?

Att de kommer ha kvar det höjda priset låter mest troligt...

Permalänk
Medlem

Har det kommit några nya recensioner på den? Jag är på utbytestermin i Singapore just nu, den släpps här nov/dec och ska nog försöka få med mig en hem, men hade varit kul att läsa lite om vad som händer med den.. tror ni man kommer kunna köpa den direkt över counter, eller kommer man behöva beställa den? (ie kanske inte få den levererad i tid)

Permalänk
Skrivet av Hessi:

Oerhört surt att priset stigit så mycket sedan trådstarten. Samma setup som i första inlägget går idag på ca 12 200 kr.
Har läst om att det kan ha att göra med någon brand i en fabrik. Kommer Sony möjligen sänka priserna när allt löst sig, eller kommer de ha kvar det höjda priset?

Att de kommer ha kvar det höjda priset låter mest troligt...

Troligen lär de ha kvar det priset ja. Men håll utkik, de kör ju diverse kampanjer på sin hemsida då och då. Plus att det är ganska okej priser om man kollar prisjakt

Skrivet av Kappy:

Har det kommit några nya recensioner på den? Jag är på utbytestermin i Singapore just nu, den släpps här nov/dec och ska nog försöka få med mig en hem, men hade varit kul att läsa lite om vad som händer med den.. tror ni man kommer kunna köpa den direkt över counter, eller kommer man behöva beställa den? (ie kanske inte få den levererad i tid)

Jag ska försöka att lägga upp en recension av min dator under helgen hade jag tänkt. Får se om det blir gjort

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Troligen lär de ha kvar det priset ja. Men håll utkik, de kör ju diverse kampanjer på sin hemsida då och då. Plus att det är ganska okej priser om man kollar prisjakt

Jag ska försöka att lägga upp en recension av min dator under helgen hade jag tänkt. Får se om det blir gjort

Nu har jag fått tag på min 13" har inte testat allt för mycket men den verkar rätt nice, dock har jag ännu inte vant mig plattan.

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Troligen lär de ha kvar det priset ja. Men håll utkik, de kör ju diverse kampanjer på sin hemsida då och då. Plus att det är ganska okej priser om man kollar prisjakt

Jag ska försöka att lägga upp en recension av min dator under helgen hade jag tänkt. Får se om det blir gjort

Skrivet av Yohaann:

Nu har jag fått tag på min 13" har inte testat allt för mycket men den verkar rätt nice, dock har jag ännu inte vant mig plattan.

Behöver också lite tips på bra tillbehör, fick nämligen ett presentkort på 200kr samt 25% rabatt på utvalda tillbehör hos sony.

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk

Test av mobiletechreview på youtube. 13-inch varianten:

http://www.youtube.com/watch?v=PxrBLbCggiw

Visa signatur

Amd64 3000+@2400Mhz - 1024mb OCZ - Sapphire X800pro@16pipes 475/450 - zalman 300A-APF - 3Dmark03=11500

Permalänk
Medlem

Ni som har fått era, har ni någon ny input?

Permalänk
Skrivet av Kappy:

Ni som har fått era, har ni någon ny input?

Skickade tillbaka min pga högt fläktljud, var i kontakt med supporten men fick inte någon hjälp av dem.

Det var 13" core i7 för övrigt.

Permalänk
Medlem

Hade också en 13" i7, skickade tillbaks den pga fläkten.. Störande.. Beställde den tidigt med studentrabatt för drygt 9k och fick 4års garanti, mycket för pengarna! Samma config nu utan studentrabatt kostar typ 13k.

Permalänk

Har fortfarande kvar min dator och väntar fortfarande hoppfullt på att Sony ska göra något åt det. Tyvärr har jag inte haft tid att ta tag i det, men innan jul ska jag minsann spendera ett tag i telefon för att om det är så att de kan göra något åt det hela. De måste ändå byta min skärm då den lider av ganska kraftig backlight bleeding.

Förutom diverse buggar som fortfarande finns i systemet (kanske driver problem med W8.1) och fläktarna hade jag varit sjukt nöjd med den och helhjärtat rekommenderat den. Som det är nu kan jag bara rekommendera den, med en reservation för att kylningen inte är den bästa.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk

Hej,

Har de fixat fläktarna på denna ännu?

Ni som har denna hur bra fungerar digitizern? Är det värt att stå ut med fläktljudet om man har ett mer hobbybehov av digitizern eller skulle ni rekommendera annan produkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zac McKracken:

Hej,

Har de fixat fläktarna på denna ännu?

Ni som har denna hur bra fungerar digitizern? Är det värt att stå ut med fläktljudet om man har ett mer hobbybehov av digitizern eller skulle ni rekommendera annan produkt?

Jag gillar min dator, visst kan fläkten vara lite hög men inget som jag stör mig på. Däremot älskar jag kombinationen av att flippa samt använda digitizern (ett måste för att få ut max av datorn), speciellt när jag läser och markerar i pdf dokument.

Jag kan rekommendera datorn till en som läser mycket pdf dokument och som skriver mycket, jag älskar kombinationen. Dock för en som mest tycker att flippen är en kul grej eller redan har en platta borde det finnas bättre produkter men ex. lägre ljudnivå på fläktar.

Visa signatur

\\System: Chassi: Antec Performance One P183 // PSU: Corsair HX 1000W 80+ // Grafik: Sparkle GeForce GTX 470 1280MB // HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // SSD-OS: Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB // SSD: Samsung 830 Series 120GB // Mobo: Gigabyte GA-P55A-UD4 // RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz// CPU: Intel Core i5 760, 2.8GHz // Kylning: Noctua NH-U12P SE2 // 4x Nexus 120mm \\

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att pensionera min SVS15 till sommaren. Är ni nöjda med prestanda på Flip:en? Någon som har i7, ssd, gt735m, 2880x1620 och kan uttala sig om hur de upplever datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Har fortfarande kvar min dator och väntar fortfarande hoppfullt på att Sony ska göra något åt det. Tyvärr har jag inte haft tid att ta tag i det, men innan jul ska jag minsann spendera ett tag i telefon för att om det är så att de kan göra något åt det hela. De måste ändå byta min skärm då den lider av ganska kraftig backlight bleeding.

Förutom diverse buggar som fortfarande finns i systemet (kanske driver problem med W8.1) och fläktarna hade jag varit sjukt nöjd med den och helhjärtat rekommenderat den. Som det är nu kan jag bara rekommendera den, med en reservation för att kylningen inte är den bästa.

Tja! Bra unboxing och first startup du gjorde! Är en recension på g? Vore splendid!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Skrivet av Zibbi02:

Tja! Bra unboxing och first startup du gjorde! Är en recension på g? Vore splendid!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket!

Jag började göra en, men sedan kom det massa annat ivägen (typ jul och annat stressigt ), så det hamnade på is. Just nu är min dator inne på service p.g.a. skärmens backlight bleeding; när jag får tillbaka den ska jag försöka hinna göra en hel recension

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Jag var i mailkontakt med supporten för ~en vecka sedan, och de sa då att fläktljudet ska vara fixat. Jag har beställt en 15" som kommer på fredag, ser fram mot det!

Tips på vad man ska kolla då? Fläktljud, bleeding?

Är det mycket bloatware från början? Formaterade ni era direkt eller?

Förövrigt, några tips på måsteprogram till win.8 m.m.? Mest rullat OSX nu i rätt många år, så ska bli speciellt att återvända till windows!

Permalänk
Medlem

Har ni sett att det kommit in en 11", åtminstone i utbildningsbutiken? Verkar gå att välja mellan Celeron N2920 (2-4 GB RAM) och Pentium N3520 (4-8 GB RAM). Någon som har en aning om man verkligen(Jag är aningen skeptisk till allt under i3 i samband med Windows) kan få en skön upplevelse i Windows vid surfning och i Office(OneNote)?

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem

Står just nu att man får processoruppgradering utan extra kostnad, men när man går vidare i konfigen (13") så är det istället 256gb ssd som är gratis uppgradering. Dock smäller sidan efteråt sen.

Konfigurerad
Intel® CoreTM i5-4200U 1,6 GHz
Windows 8
256 GB SATA Flash SSD
8 GB 1600 MT/s DDR3L-SDRAM
33,7cm LED 1920x1080
Medföljande tryckkänslig penna
Ej Ethernet Wi-Fi®, VGA-dongel

10695kr för studenter, bättre kap än Vaio Pro?

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa 15" versionen och det är primärt Photoshop +det vanliga surfandet som den kommer användas till.
Så är det någon som har någon erfarenhet med hur 15" versionen med dedikerat grafikkort fungerar tillsammans med Photoshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kappy:

Jag var i mailkontakt med supporten för ~en vecka sedan, och de sa då att fläktljudet ska vara fixat. Jag har beställt en 15" som kommer på fredag, ser fram mot det!

Tips på vad man ska kolla då? Fläktljud, bleeding?

Är det mycket bloatware från början? Formaterade ni era direkt eller?

Förövrigt, några tips på måsteprogram till win.8 m.m.? Mest rullat OSX nu i rätt många år, så ska bli speciellt att återvända till windows!

Vad tycker du om den? Lever den upp till dina förväntningar?

Jag har en SVP, men är alltid massa bloatware från Sony. Dock är det skönare numera för att det är appar istället(fortfarande vissa program) för program(lättare att avinstallera). Jag brukar avinstallera istället för att formatera.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E