Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Har firmware 3047.0000.1326.2001. Vilket land är det? Google is not my friend now...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har firmware 3047.0000.1326.2001. Vilket land är det? Google is not my friend now...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Har firmware 3047.0000.1326.2001. Vilket land är det? Google is not my friend now...

Skickades från m.sweclockers.com

Denna verkar finnas i flera länder.

Poland, grekland, ungern, tyskland osv

Men även i Finland som Country variant och Elisa som operatör.
Så det verkar som att det stämmer att din är verkligen från Finland

Och detta står för din mobil eller ja firmware.. (på Nokias sida om gdr3)

"Coming soon" = approved, in final pre-release checks.
Vilket betyder att den släpps när som helst.

För oss andra som kanske köpt i norge står det "Waiting for approval" = undergoing final testing with Nokia, country or operator to achieve approval.
Vilket inte betyder att det kan ta veckor innan det händer något

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompe90:

Denna verkar finnas i flera länder.

Poland, grekland, ungern, tyskland osv

Men även i Finland som Country variant och Elisa som operatör.
Så det verkar som att det stämmer att din är verkligen från Finland

Och detta står för din mobil eller ja firmware.. (på Nokias sida om gdr3)

"Coming soon" = approved, in final pre-release checks.
Vilket betyder att den släpps när som helst.

För oss andra som kanske köpt i norge står det "Waiting for approval" = undergoing final testing with Nokia, country or operator to achieve approval.
Vilket inte betyder att det kan ta veckor innan det händer något

Jasså det är riktigt GDR3 vi snackar??? Trodde det var bara Lumia Black! Nå, dubbelt upp att vänta på då!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Jasså det är riktigt GDR3 vi snackar??? Trodde det var bara Lumia Black! Nå, dubbelt upp att vänta på då!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag inbillade mig först om att både GDR3+Black kom nu men det verkar endast vara Black och för att installera black behövs GDR3, tydligen funkar det att installera Senaste Black på Developer preview GDR3 utan några problem.

Men nu har jag iallafall gett upp. Uppdateringen kommer när den kommer ^^ Men det hade varit kul och ha det nu

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompe90:

Jag inbillade mig först om att både GDR3+Black kom nu men det verkar endast vara Black och för att installera black behövs GDR3, tydligen funkar det att installera Senaste Black på Developer preview GDR3 utan några problem.

Men nu har jag iallafall gett upp. Uppdateringen kommer när den kommer ^^ Men det hade varit kul och ha det nu

Riskfritt att uppdatera till preview? Har nämligen batteriproblem och behöver skicka in på garanti. Har reggat mig för det ren och hade tänkt upgradea till det men sen hörde jag att vissa förlrae garantin. Stämmer det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Där satt den!!!

http://imgur.com/dYy5Aqr

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

FuSK!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Riskfritt att uppdatera till preview? Har nämligen batteriproblem och behöver skicka in på garanti. Har reggat mig för det ren och hade tänkt upgradea till det men sen hörde jag att vissa förlrae garantin. Stämmer det?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä skippa å uppdatera å skicka in på garanti istället. Då kanske du också får en ny eller uppdaterad mobil från servicen

Taget från http://developer.windowsphone.com/en-us/featured/update3

Citat:

There are a few key items that you must understand before you update your phone:

After you install a preview update, you may void any warranty from your mobile operator and OEM.
A preview update only includes the Microsoft portion of the update; mobile operator and OEM driver updates will be available when the official update for your phone is available.
You cannot revert or return to a prior operating system release version after you have updated your phone to a preview update. We will move you forward to a "released state," but we cannot take you back to a prior "released state."

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Developer preview? Eller amber bara?

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd

Min blev också klar nu, hade Developer preview.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompe90:

Developer preview? Eller amber bara?

Developer preview till Black!!

Den failade på första försöket men sen gick det bra. Jag tog lite skärmdumpar på allt som skulle uppdateras. Ska jag lägga upp dem??

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Håller på med tre till sammanlagt 4 stycken L920

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Developer preview till Black!!

Den failade på första försöket men sen gick det bra. Jag tog lite skärmdumpar på allt som skulle uppdateras. Ska jag lägga upp dem??

Omndetta stämmer att man måste ha GDR3 preview så uppdaterar jag mesamma. Tar ändå väldigt länge förän jag kan skcka den på garanti, butiken jag köpte ifrån hade så lite kunder så filialen här i stan måste stänga. Så nu är drt 200km till närnaste butik i samma kedja. Lite mycket då man inte ens har moppen tillgänglig jusst nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

11356 inlägg? hurihelvete

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

11356 inlägg? hurihelvete

Ja den här tråden verkar vara klart störst på hela Sweclockers

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Going offline for a while and will return with Black and GDR3 if we do not suffer from major failure!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Going offline for a while and will return with Black and GDR3 if we do not suffer from major failure!

Skickades från m.sweclockers.com

Har du fortfarande inte lyckats???

Jag är inne på min 4:rde nu...

:0

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Har du fortfarande inte lyckats???

Jag är inne på min 4:rde nu...

:0

nej alltså TheFlyingFin hade ej Developer preview vilket hen nu skall installera vilket jag också skall fixa tror jag...

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Riskfritt att uppdatera till preview? Har nämligen batteriproblem och behöver skicka in på garanti. Har reggat mig för det ren och hade tänkt upgradea till det men sen hörde jag att vissa förlrae garantin. Stämmer det?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag uppdaterade personligen till GDR3 Developer Preview hos 3 på min Lumia 1020, och reklamerade sedan telefonen efter en månad, men jag nedgraderade telefonen innan jag skickade in telefonen via Nokia Care Suite till ett finskt firmware då det inte existerade ett svenskt.

Har även tidigare lämnat in en Lumia 520 med GDR3 Developer Preview på garantin, via ett hårdvaruärende, dock installerade de endast om firmwaret till GDR2, vilket i sig verkar inte ha något med problemet jag skickade in den för.

Det jag försöker säga är att de flesta inte bryr sig om vad som är på telefonen, då GDR3 Developer Preview är ändå den officiella uppdateringen i princip.

Men om du vill vara på den säkra sidan - gör det ej, eller så kan du nedgradera innan du skickar in - med då krävs det en del krux för att få tillbaka det.

Permalänk
Medlem

Lumia Black, CHECK! GDR3, CHECK!

EPIC?,CHECK!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fick precis black uppdateringen😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Lumia Black, CHECK! GDR3, CHECK!

EPIC?,CHECK!

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis!

Lekt lite med Nokia beamer, trevlig app men vet inte hur ofta jag faktiskt komemr använda den. Nu är det väl bara Nokia Storyteller som saknas.

Permalänk
Medlem

nu blev jag lite förvirrad, var preview gdr3 just en preview på funktioner i Black Update? eller är det så att Black raderar Gdr3 och den har egna funktioner och måste installeras igen?

jag hade preview installerat och uppdaterade till black, ser inte några skillnader direkt.

och mediadelning appen som hade slutat funka under preview säger att nya programvaran inte stöds?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Grattis!

Lekt lite med Nokia beamer, trevlig app men vet inte hur ofta jag faktiskt komemr använda den. Nu är det väl bara Nokia Storyteller som saknas.

Vad har du för telefon?

Jag har Black-uppdateringen men kan fortfarande inte installera Beamer eller Storyteller. Hmm?

Jag uppdaterade från GDR3 Developer Preview till Black på min Lumia 920.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

nu blev jag lite förvirrad, var preview gdr3 just en preview på funktioner i Black Update? eller är det så att Black raderar Gdr3 och den har egna funktioner och måste installeras igen?

jag hade preview installerat och uppdaterade till black, ser inte några skillnader direkt.

och mediadelning appen som hade slutat funka under preview säger att nya programvaran inte stöds?

Nej, Update 3 preview uppdaterades för ett tag sedan till "fulla" Update 3. Black är Nokias egna tillägg till Update 3, uppdaterad kameraalgoritm, firmware och säkert något annat skoj. Hade du Update 3 sedan tidigare är det bara Black du laddar ner och installerar, inget händer med Update 3.

Skrivet av Cable:

Vad har du för telefon?

Jag har Black-uppdateringen men kan fortfarande inte installera Beamer eller Storyteller. Hmm?

Jag uppdaterade från GDR3 Developer Preview till Black på min Lumia 920.

Har en 920, nej tyvärr inte tillgång till Storyteller än. Den finns bara till 1020 och 1520 än tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nej, Update 3 preview uppdaterades för ett tag sedan till "fulla" Update 3. Black är Nokias egna tillägg till Update 3, uppdaterad kameraalgoritm, firmware och säkert något annat skoj. Hade du Update 3 sedan tidigare är det bara Black du laddar ner och installerar, inget händer med Update 3.

klar och tydlig förklaring! tack för den.

antar att Nokia Beamer också måste släppas till 920 snart och följer inte med automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

klar och tydlig förklaring! tack för den.

antar att Nokia Beamer också måste släppas till 920 snart och följer inte med automatiskt.

Borde kunna ladda ner Beamer härifrån:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/nokia-beamer/b551...

https://beam.nokia.com/

Permalänk
Medlem

Än så länge känns Black väldigt ointressant, med tanke på att nästan inget verkar funka för Lumia 920. Åtminstone inte Beamer eller Storyteller och folderappen fanns ju redan innan Black. Är det bekräftat att Beamer och Storyteller kommer till alla telefoner?

Jaja, notifieringar visas iaf på snabbkollsskärmen, alltid något. Hoppas kameran fått sig en genomkörare också.